Gå til innhold

Stabæk`n: Volvo 244GL 1975

Ranger emnet


LangFørr

Anbefalte innlegg

  • Svar 261
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Selv om jeg prinsipielt er for mest mulig originalt, særlig på så gamle biler, synes jeg de felgene gjorde seg bra på denne bilen. Siden det blir god plass mellom dekk og skjermbue, er litt senking helt sikkert på sin plass, men ikke overdriv.

Helt enig, bilen skal ikke bli skamsenka. Den skal være fullt kjørbar, ikke så man må kjøre skjevt over fartsdumper etc. :)

Skal i hvertfall prøve å ta meg råd til å kjøpe Bilstein Club Sport dempere og lesjø fjører. Prøve å få banka inn litt kjøre egenskaper i den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Skulle starte bilen etter jobb i dag, kjørte 500meter, så begynte den å fuske helt til den stoppet helt. Trodde det var kondens i bensin tanken, siden det var litt bensin på den , og ganske rått vær. Fylte full tank + kondens fjerner. Dette hjalp ingen ting, bare kjinner å kjinner.

 

Så sjekka jeg tenning, fordeler lokk etc. Tennplugga gnistra og fungerte.

 

Så sjekka jeg om den fikk bensin, åpnet banjo koblingene i motor rommet, og kjinnet: Der kom det masse bensin, pluss at motoren tente pitte litt èn gang mens de var skrudd av.

Skrudde de på igjen å bare kjinning igjen.

 

Så skrudde jeg av koblingene igjen, blåste med trykkluft inn i de + at jeg blåste reint filteret. Skrudde det samme igjen, da startet den, å fungerte kanskje 10 sekunder, før den stoppet igjen.

 

Så nå bare kjinner å kjinner jeg, å ingenting skjer?

 

 

Er B21 m/ K-Jetronic, noen som vet hva jeg kan gjøre?

Håper på svar fort som mulig!

 

mvh stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Nå er den nye motoren er satt i og det er samme symptomene som med forrige motor! Så nå vurderer jeg å gi blaffen i hele innsprutet å kjøre på med 2 stk Dobble Dellorto 40mm med korte innsug.(Misab?) noen som vet om noe tilsalgs? Sånne ting blir jo solgt så sinnsykt fort! Evt om noen veit pris på nytt,evt nettsteder hvor man får kjøpt nytt hadde vært fint?

 

Kom gjerne med innspill å erfaringer med B23e (405 topp k-kam) om hvordan gasserer man bør kjøpe? Innsug?osv osv.

 

Mvh stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår