ChrML Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Vært å sett på en del 940-er og 850-er. Etter det jeg har observert så får man mye finere 850-er enn 940-er for ca 50 000 kr, selv om 850-en er en generasjon nyere enn 940-en. Har funnet enn 940 LT som har gått litt over 200 000 km, 1995 modell, til 60 000 kr. Dette virker mye rimeligere enn andre 940-er som har gått over 300 000 km, 95 modell og som folk tror er verdt over 70 000 kr :|. Var å så på en 940 her om dagen som en skulle ha 42 000 kr for. Dette var en 93 modell som har gått 250 000 km. Alle dørene hadde rust i bånn, hjulbuene var rustet, motoren hadde mistenkelige bankelyder og det var rust på bjelkene som holdt motoren. Hvor mye tror folk 940-ene dems er verdt? Er egentlig på utkikk etter en 940 som ikke har gått over 200 000 km, 94 modell eller høyere og helst med LT eller Turbo som ikke koster mer en MAKS 60 000 kr, helst 50 000 kr. Har lyst på 940 istedenfor 850 fordi den har bakhjulstrekk. Selv om 850-en har mye finere lyd (rekkefemmer :D), bedre kjørecomfort og ser bedre ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 tror prisen er høy for 940 fortsatt er populære biler, men er nok mange biler som er litt overpriset ja. Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdathor Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 det er jo etterspørselen som bestemmer prisen... folk prøver seg å legger i gode prute muligheter, men for en som har lett etter akkorat den bilen gir faen i om den koster 60 eller 80. vis du ser på div ford ifra samme årstall så skjønner du jo at volvo er populære og bra biler... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders- Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 At 850 er nyere enn 940 er vel både rett og galt... Utseendet er smak og behag :) For å sitere bilselgeren på bilia når jeg var og av ren nysgjerrighet spurte etter 940; "Du vil ha en sånn ja, jeg vil gjerne ha en selv og jeg! Men de er så lettsolgte og folk får så mye for dem privat at vi får nesten ingen inn, fikk en inn i april og den ble solgt etter en dag her! Spesielt de nyere med klima osv. da glemmer folk alt som heter diesel og miljø, for folk vet at dette er kvalitetsbiler og de kjøper 98 modeller til prisen av hva de kunne fått en 02 v40 med halve km standen for" Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 største grunnen til at de er dyrere er fordi at 850 er helt ræva i forhold når det gjelder driftsikkerhet, 850 hadde masse barnesykdommer. 940n med f.eks FK kan fint gå over 700000 med kun vanlig vedlikehold og fortsatt være i god stand. Det er sjelden noe feil på de, det eneste som går igjen er at vinylen på dørtrekkene strekker seg. 940 var den siste ordentlige volvoen som ble produsert. Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 940'n er dyr fordi den er populær, fordi det er den siste ordentlige volvoen som ble produsert etter "gammel oppskrift" Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 heh har hat et par år på utvikle den motor'n og, så er ikke rart de sviver å går! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Man kan knapt klage, for selv om prisforlangende kan variere en hel del, koster de jo i det store og det hele det som folk er villig til å betale. "Siste skikkelige Volvo", kort sagt, er et fellende poeng etter mitt syn. Ut fra mine erfaringer med en nyest mulig 240, forundrer det meg absolutt ikke at 940, og kanskje særlig 95-98-modeller, fortsatt holder et prisnivå høyere enn mye annet på samme alder. Interesserte kjøpere har nok ofte ingen problemer med å se at 940en faktisk fint kan være verdt en høyere pris. Etter min 240 (registrert i 94!), er kanskje en 940 neste naturlige steg, eller kanskje en 960? Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoBændik Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Du skal lete ei stund før du finner en som er tulling nok til å selge en 940 lt eller turbo som har gått under 200 000 til maks 50 000 - 60 000. Du må ivertfall høyere opp en 50 000.. Men en sliten 940 med sugemotor å rust her å der er ikke verdt mye nei. Betalte 23 laken for min,rustfri. Er det lyd du er ute etter så kjøp deg 960 da? Rekke 6 (5 har jeg ikke tro på) og 3 liters motor volum :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Er det lyd du er ute etter så kjøp deg 960 da? Rekke 6 (5 har jeg ikke tro på) og 3 liters motor volum :D Femmern til Volvo har jævli grom lyd, spesiellt 20V. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sideburn Satan Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Femmern til Volvo har jævli grom lyd, spesiellt 20V. 10V er jo audi so 20V e jo must for dei stakkarane som havna litt i " feil fil" :p Siter -90 Mercedes 300E 4-matic -63 Buick Riviera Kustom Härda killar rakar pungen med vinkelslip! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Hvorfor koster en gammel 940 så mye? Kjøp en,så finner du det sikkert ut;) :volvopower: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 10V er jo audi so 20V e jo must for dei stakkarane som havna litt i " feil fil" :p Volvo har 10v også. Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Men ingen av de femsylindrede bensinmotorene i 850 osv har da vel noe med Audi å gjøre? Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 ifølge volvo her på lillehammer 940 nesten verdt gull, skulle iallefall tro det. står en 94 sedan her for 49.000, og så en stasjonsvogn med lt, -96 mod for 99.000 for etpar år siden. de mente også at min -95 mod med lt og delskinn som har ruslet 300+ var verdt mellom 80 og 90, noe jeg synes var i overkant høyt... men det er svært populære biler, og jeg har aldri hatt en bedre bil med så bra driftsikkerhet og komfort før. i tillegg er det jo en suveren bil for den som liker å mekke litt sjøl, er jo rimelig likt 240..... Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.