DriftKing Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Hei.. Er ikke alle folk fra unge til gamle, leie av at vi i lille Norge skal betale så mye for å bruke bil og ha bil? Ikke bare det, avgifter er jo altfor høye. Nå må vi folket demonstrere mot politikere osv!! Vi burde jo få kunne kjøpe drømmebilen, tryggere nyere biler, mindre forurensende biler. Men i stede må vi kjøpe gamle, forurensende og usikre biler. Ungdomer, familier osv må kunne kjøpe en bil som er sikker, lite forurensende osv. Mange unge og familier kjøper gamle, slitte, forurensende og usikkre biler. Hva er grunnen til dette? Jo politikene skal tjene penger som bare det, på avgifter, moms osv osv osv. Vi må gjøre noe med det folket I lille Norge! :jackinbox: Lets make riots:fire: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Vi burde jo få kunne kjøpe drømmebilen Ja, hvorfor kan vi ikke bare få Ferrarier og andre drømmebiler gratis, slik som de gjør i alle andre land? angry2 Derimot, det med sikre og lite forurensende biler er jo et poeng :) Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dodge335 Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 jammen av og til virker det som dei legger skatt og avgifter på alt som alt som kjem og går... hørte min bestefar sa her om dagen at vegavgiften vart lagt til som ein midlertidlig avgift på tidlig 1900 talet ein gang da berre dei rikaste av dei rikaste hadde bil... alle var visst enige at denne skulle avviklast da bilen vart meir vanlig i norge... men det skal ikkje eg gå 100% god før da... men ser jo korleis denne stiger og stiger for ankvart år :op: Siter 1998 Mercedes C230 Kompresssor 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Noe galt med gamle biler...? Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Avgift på abs. Hella yes, har holdt på en stund dette her Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Hans Bauge var i det minste engasjert! :D Men jo, jeg har i årevis vært forbanna på bilpolitikken i norge. Slik som moren min for eks. har aldri hatt råd til annet enn gamle biler og har de siste 6-7 årene kjørt en '85 nissan sunny, noe som hadde vært fatalt om hun hadde kommet ut for den minste lille ting! :S Regjeringen(e) gjør ikke annet enn å klage på veiene, men selv om veiene er crappy i store deler av landet, så er nok bil-standarden en stor del av samme sak - antall skader i trafikken. Men det er ikke så farlig med trafikkofre, så lenge staten får kronasjene sine! angry2 Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Alt Hans Bauge er med på er legendarisk bra :) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Amcar har i alle år prøvd å få politikere til å endre sitt bil hat, men så lenge mange unge ikke stemmer og alle eldre stemmer arbeiderpartiet så får vi rød grønn regjering. Så lenge folk godtar all miljø avgiftene så lever den store miljøpolitikken godt. Hurra for Norge sorgen for deg som liker bil!angry2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Det er jo ikke verre enn å flytte. Sverige er et bittelite stykke unna, og det er reneste drømmelandet om man skal tro mange bilinteresserte. Lavere bilpriser og penere jenter. For ikke å snakke om prisen på en eiendom hvor man faktisk har plass til å ha både bil, verksted, lagringplass ++. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Amcar har i alle år prøvd å få politikere til å endre sitt bil hat, men så lenge mange unge ikke stemmer og alle eldre stemmer arbeiderpartiet så får vi rød grønn regjering. Så lenge folk godtar all miljø avgiftene så lever den store miljøpolitikken godt. Hurra for Norge sorgen for deg som liker bil!angry2Nå er det ikke så veldig mange årene siden vi hadde en blå regjering da.. Eneste som kom ut av det var dyrere strøm. Bilavgiftene gikk i allefall ikke NED Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Det er jo ikke verre enn å flytte. Sverige er et bittelite stykke unna, og det er reneste drømmelandet om man skal tro mange bilinteresserte. Lavere bilpriser og penere jenter. For ikke å snakke om prisen på en eiendom hvor man faktisk har plass til å ha både bil, verksted, lagringplass ++. Og gjett hvem som planlegger å bosette seg i drømmelandet hvor de faktisk har veier som er kjørbare, bilavgifter som kan minne om å være fornuftige, og fine boligpriser. Vell jeg stikker så snart jeg har muligheten:morph: Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HondaGirl Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 hørte min bestefar sa her om dagen at vegavgiften vart lagt til som ein midlertidlig avgift på tidlig 1900 talet ein gang da berre dei rikaste av dei rikaste hadde bil... alle var visst enige at denne skulle avviklast da bilen vart meir vanlig i norge... Det stemmer, helt opp på 70-tallet het det Luksus Avgift. Til det ble omdøpt til årsavgift og omgjordt til en fiskalavgift. Noe som betyr at det ikke er øremerket til trafikk, men like gjerne kan gå til koranskoler i Pakistan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Ikke klag.! Enig i at det er dyrt å ha bil i Norge, men vi taper ikke noe på det.... Her er det bil de håver inn på, mens f. eks. i Statene er det helsetjenester og mye annet man håver inn på. Der blir det fort en årsavgift hvis du skjærer deg i hånden og nå gå på pencilin i 3 dager..... Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskman Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Værsågod, flytt til Sverige. I couldn't care less, som det heter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DriftKing Skrevet Oktober 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Sverige er jo et land med mye bedere veier og billigere biler osv. Om Norge blir med i Eu, da vil det vel bli billigere og kjøpe bil osv. Eu er også strenge på sikkerhet når det gjelder bil og det er jo posetivt. Samtidig vil de hjelpe til med utvikling og forskning av mindre forurensende biler. Men en ting jeg syns er rart her i Norge, er at man må betale avgift etter hvor mye hester, slagvolum osv bilen har. De burde heller ta avgift for hvor mye utslipp en bil har. Norge er et bra land å leve i...Men bilpolitikken er helt ræva for å si det sånn. Norge må følge Sverige litt der mener jeg da.:bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg