lars_b Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 husk å koble på + strøm til coilen, på 76 mod biler sitter coilen på pass.siden av bilen, så den ledningen må strekkes til førersiden eller hvor nå enn du har satt coilen din, den blå ledningen i denne pluggen skal kobles på en blå ledningen som orginalt går til + på coilen, den rød/hvite bruker du til turteller inni bilen. Denne pluggen sitter like ved coilledningene Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim_ Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 så den blå ledningen på bilde skal kobles sammen med den blå som skal sitte på coilen? og dem skal sitte på + polen på coilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim_ Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 da har jeg prøvd å koble i sammen den blå ledningen ifra den pluggen sammen med den blå på coilen,ingen forskjell da heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 nei, du kobler to ledninger til coilen, en blå og en rød/hvit. De finner du i ledningsnettet med kabelsko på, den blå ledningen i den pluggen på bilde skjøter du med den ledningen som gikk til plusspolen på den gamle coilen. -148 på tenningshjernen er riktig, men tenningsmodulen er en liten svart klomp som er skrudd på en alu-bit som igjen skal skrus i karrosseriet. Det er forressten meget viktig at den er skikkelig jordet mot kaross, hvis ikke starter ikke bilen. Den tennmodulen skal slutte på -124 Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim_ Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 okey, da får jeg ta meg en tur ut igjen å skjekke opp dette,:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim_ Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 da har jeg prøvd det også,koblet isammen den ledningen som gikk ifra den gamle coilen med den blå i pluggen,jeg sjekket også at den tenningsmodulen var festet godt nok,å det var den,men ikke noe utslag nå heller.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 ta en leding fra +pol på coilen og rett på batterien og prøv. Skru løs tennmodulen og sett en startkabel fra minus på batterien og sett klemma i andre enden på tennmodulen, bruk litt slipepapir så det blir skikkelig kontakt Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim_ Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 jeg får fortsatt ikke gnist på pluggene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 da må du begynne å bytte litt deler tror jeg. tennmodul er det første, men sørg for at coilen faktisk funker, prøv den på en annen bil. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim_ Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 okey,da skal jeg prøve det,takk for hjelpen så langt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Sliter akuratt med det samme på min B230F motor selv akuratt nå.. Men har ingen peil på disse motorene.. Så om noen har lyst til å hjelpe meg med dette problemet så send meg en PM.. Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim_ Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Jeg tenkte jeg skulle dra på biltema på olrud,å kjøpe ny tenningsmodul,er variabel mening om delene der,men jeg tenkte at en ny tenningsmodul burde iallefall holde såpass at jeg fikk se om den startet.. men så flaks som jeg har så var jo den utsolgt.. og får den ikke igjen inn før om en og en halv uke.. Da får man bare ta seg en tur på huggeriet i morra å se om det er noen sånne å oppdrive der.. Jeg har byttet om ledningene i motorrommet hundre ganger snart,så det jeg håper på nå er at det faktisk er tenningsmodulen som ikke fungerer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Hadde samme problemet på min.. Har du koblet den blå tynne ledningen på en sikring som har strøm på hakk 2 og 3? Tror det er sikring 4 fra bunnen, men dette kan du måle deg til.. Så setter du 12v+ på 15 eller + på coilen og forsøker på nytt.. i tilelle det ikke funker kan du ta av tennmodulen, sjekke pin 4 elr 5 og at den har 12v når du har på tenningen.. (altså du setter en av polene på multimeteret på den, og den andre mot karrosseriet.. også skal det være en varierende spenning på pin 1 og 2 (husker ikke helt, og har ikke haynes her..) og der skal spenningen variere på 0-2 volt når du vrir på startern.. Da har du i allefall den strømmen som skal til tennmodulen.. men tipper det er + på coil, i tillegg til 12v+ på hakk 2 og 3 på den gul/røde + den blå du evnt. mangler.. Kan også være coilen din, brukte du den som fulgte med motoren? hoff.. ble mye tull her, men håper du forstår :) nå må jeg ut å rake løv, så takk og farvel ;) lykke til btw.. Mvh Tor Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim_ Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 den blå og gule/røde, går det ann å koble disse rett på batteriet? bare for å skjekke at det er riktig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim_ Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 jeg mangler nok strøm til coilen.. den ledningen jeg koblet i sammen med den blå i pluggen som jeg trodde var strøm til der coilen satt før.,den går til lys å sånn i dashen den,hvordan kan jeg eventuelt legge opp ny strøm til coilen? jeg tok av tenningsmodulen å jeg har ikke strøm på noen av pinene..så da mangler jeg strøm en eller anna plass,men det spørs bare hvor..Hjelp? :P hvorfor får ikke jeg til dette da? er jo mange andre som har klart det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg