Gå til innhold

Problem med dumpventil på 940?

Ranger emnet


Turbokassa

Anbefalte innlegg

Heisann..

Har selv prøvd med dump på 940, og er mer plagsomt enn "kult" da motoren holder på å drukne i bensin når du slipper gassen.. men er mange som sier at det funker veldig bra med en dobbel stemplet dumpventil.. har ikke erfaring med de selv, men er sikkert noen her på forumet som kan anbefale det.

 

Lykke til:)

- 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo

- 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

dere skal ikke bare kjøpe en gammal s13 heller? så kan dere blåse å plystre på hverandre til spruten står :jerkoff:

 

s13?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann..

Har selv prøvd med dump på 940, og er mer plagsomt enn "kult" da motoren holder på å drukne i bensin når du slipper gassen.. men er mange som sier at det funker veldig bra med en dobbel stemplet dumpventil.. har ikke erfaring med de selv, men er sikkert noen her på forumet som kan anbefale det.

 

Lykke til:)

 

Morn..

Hvordan dumpventil kjørte du med?

Takker for info:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å shimse fjæra i ventilen litt, slik at den ikke åpner så lett..

 

Hva ere folket mener med Shimse? Stramme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja s13 er en 200sx modell, som er nokså vanlig blandt alle kidsa som vil ha turbo og dumpventil å dra mengder med fjortisstøs med den usansynlige irriterende blåsinga

 

aha.. stemmer :P

har aldri skjønt hvorfor 18 år gamle gutter, drar på seg "ulovlige" 14åringer.

Er ganske vanlig at det er 2-5 års forskjell har jeg skjønt også..

 

litt offtopic men:P

 

kjører heller uten enn med dump om det blir for jålete. (rånete)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være the neverending story! :)

 

Nei det fungerer ikke særlig bra med åpen dump på 940 turbo..

Det som fungerer uten noe tull er en med retur..

 

Finnes noen dumper det går akkurat på håret med.. men vil tro pluggene soter ganske mye etterhvert..

 

Men dere klarer vel å få blæssi ut nå sot innimellom dumpinga tenker jeg :)

 

Kan ikke noen klistre en liste over hvilke dumper som fungerer og evt. en How to shimse fjæra..

 

Håper det fins rom for litt humor her da!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være the neverending story! :)

 

Nei det fungerer ikke særlig bra med åpen dump på 940 turbo..

Det som fungerer uten noe tull er en med retur..

 

Finnes noen dumper det går akkurat på håret med.. men vil tro pluggene soter ganske mye etterhvert..

 

Men dere klarer vel å få blæssi ut nå sot innimellom dumpinga tenker jeg :)

 

Kan ikke noen klistre en liste over hvilke dumper som fungerer og evt. en How to shimse fjæra..

 

Håper det fins rom for litt humor her da!?

 

Kan ikke leva uten humor da gitt.

Jeg har tenkt og kjøpe JBR-K25. Den er resirk og dump. 50/50 ved høyt ladetrykk, og resirk ved "mildere"/roligere kjøring.

Kan lese selv her: http://www.pedersens-racing.no/bil/JBR/

funker det dårlig så kjører vi uten:D er jo litt lyd da..

Syntes nesten man må ha litt lyd når man har litt spenstig bil og gasser litt..

 

Noen som vet om det blir noen lyd av resirk?

Gjør det noe om dumpen sitter før IC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En korekt justert dump vil ikke gi problemer, i det dumpen åpner skal spjellet være lukket og da sprøyter heller ikke sprutet inn bensin så dette er en myte.

Problemet ligger i at dumpen er feil justert og åpner til feil tider Vakum/trykk

Det viktigste er hvertfall og få på et lokk over der avlastningsventilen sitter. (også kalt dumplokk)

blindlokk.

 

men er resirk er alltid bedre og bruke.

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i210953392_80991_2.jpg

motorskiss_JBR-K25.jpg

 

Hvis dere ser på slangene i motorrommet i forhold til koblingsskjema, så ser det ut til at det kan bli vanskelig og få satt på T-stykke i alu mellom LMM og turbo.

Også må jo "plastikk innsugsrør" vekk, så om man vil ha av dump igjen, så må man ha en del nytt evt. Må jo borre hull og ha en plastikkstuss på plastrør fra IC til innsug. evt skjære bort et stykke og sette på Samco silicon T-stykke.

Virker som om det blir litt tungvindt, spes pga resirk slangen.

Og at man ikke bare kan plukke det av og kjøre videre om det funker dårlig, pga STOORE leksasjer.. hehe

 

Noen som har innspill?

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En korekt justert dump vil ikke gi problemer, i det dumpen åpner skal spjellet være lukket og da sprøyter heller ikke sprutet inn bensin så dette er en myte.

Problemet ligger i at dumpen er feil justert og åpner til feil tider Vakum/trykk

Det viktigste er hvertfall og få på et lokk over der avlastningsventilen sitter. (også kalt dumplokk)

blindlokk.

 

men er resirk er alltid bedre og bruke.

 

Har sett pedersen selger slike "dumplokk". Hva slags effekt har disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår