chevy8 Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 har et prosjekt på skolen der vi skal lage en modellbåt av isopor.. kan man lakke isoporen??har hørt isopor smelter ved kontakt med polyester? er det noen slags grunning man kan bruke før lakk for eksempel??funker slik plastikprimer kanskje?? Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsxrace Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 spray lakk får isopor til å smelte mener jeg husker engang jeg lakka moped tanken at det jor det:hmmmmmmmmm: (men bensin får det i hvertfall :tannløs: Siter BMW E34 520i Excuetive -X-BMW E36 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Er vel bare å kjøpe inn en haug med forskjellige produkter og begynne å prøve ut det Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HrpZ88 Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 hmm.. membran? men det blir ikke serlig jevnt og pent da Siter 98 Audi A3 94 VW Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 hihi gidder ikke kjøpe inn masse skit for å se at isoporen smelter :) Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blast_off Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Legg et lag med Gelcoat eller noe utenpå isoporen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Mener å ha lest i en glassfiberbok jeg har at man beiser først:watchout Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Et lag med sparkel over hele og så lakk? Blir kanskje litt tung, hehe. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Har ingen erfaring med det. Men vil tro epoxy primer er best bet. Finn en båt rekvisita butikk å kjøp en skvett. Test litt. Bare glem plast primeren. Den vil nok spise seg gjennom, på no time. Plast primere "etser" overflaten for å skape kjemisk binding. Nå er jo ikke isopor det sterkeste. hehe Evt så kan du jo prøve PVA, som er brukt å unngå kontakt mellom forskjellige lag. I feks, glassfiber former og diverse. Får du også hos dem fleste båt rekvisitaene. Og ja polyester vil spise det opp. NB, dem båt rekvisitaene er som å oppdage biltema på ny. Du kommer alltid ut men noe ekstra.:wonder: Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReidarS Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Stikk på hobbybutikk og spør der. Finnes lakk som brukes på fly ol av isopor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 åååå:violin: ' SÅNN ser det ut med lakk og isopor!!! Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 åååå:violin: ' SÅNN ser det ut med lakk og isopor!!! Gikk jo fint det :D Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynaBel Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 tøft!! Siter Mazda 323 1992 LX 90/Rally look ------------------------------- Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet Oktober 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 hahahahaha sparkel er jo polyester i vel:P? Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 knakk til noen små biter nå og testa det eg hadde liggende.. -rød polyester primer= smelt -sølv hammerlakk= ikke smelt -svart hammerlakk= ikke smelt -motorlakk på boks= ikke feste men ser ikke ut som det smelter -gelcoat =antydninger til smelt men vanskelig å se om det faktisk smelter eller ikke kan man beise og legge gelcoat oppå?evt topcoat over der igjen? vil ha isoporbåten så glatt som mulig da vi skal kunkurere med de i klassen..hehe fikk isopor i dag:) eller blir vel i går ;) men hvordan kan eg gjøre det visst eg vil ha på primer/fyller? er jo ikke så lett og pusse isoporen 200% fin liksom.. eller skal eg bare først raspe grov form..så over på 120papir eller noe og så jobbe meg oppover til en 500 papir eller noe??? Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg