Gå til innhold

Bensinforbruk på div audi 100

Ranger emnet


petterfrantzen

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er dette i nedoverbakke hele tiden eller? =)

 

min 2.3Q brukte 1.1 på mila på langkjøring.... veit ikke om quattro har SÅ mye å si da men..

 

er det noe man kan gjøre får å minske forbruket annet en å la vær å kjøre hardt :p

 

Ikke bare nedover bakke nei! =) Det er det den bruker på langtur. Målte den til det på Sverigeturen min, lå i litt over 100 km/h innover Sverige. Forrige eier hadde også målt den til 0,75. Bare for å nevne det, så er det en sedan.

Aner ikke hvor mye mer en quattro sedan bruker... Men kunne vært kult å visst =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Har hatt 2.3E og nu en 2.8V& quattro med automat kasse..

Disse bilene har faktisk samme bensin forbruk å da hadde den 2.3en manuell kasse også i tilegg.

Men 2.8V6 eren er en mye sterkere og mer behagelig motor.

Helt sinnsyk fet lyd å sterk som f....!

Med 2.3en sku jeg nesten ikke klart å kjøre forbi andre biler med med 2.8en er dette som en artig lek. (Drar som helvete) :)

 

Beste jeg har gjort iallefall er å bytte te en slik, mye mere bil både motormessig, utstyrsmessig og comformessig:)

 

Valgte også en 2.8E pga mange utslitte S4er, dem har sykt høye delepriser (å deler må man ha på disse), dyr forsikring å dyrere i innkjøp.

Lykke te m innkjøp av audi:) å husk en ting : 250-300.000km er ikke mye på disse bilene, fortsatt kan dem virke ny fall dem er bra tatt vare på.

Disse Audiene er de beste Audi noengang har bygd.

Glenn-Andre Thomassen:Kjør hardt, kjør stil, kjør Audi bil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at forbruket ligger på alt fra 0,9-1,2 på normal kjøring og opp i 1.35 med stor tung henger..

2.8en drar hengeren som en lek i forhold til 2.3en..

 

Har chip og fjernet begge katalysatorene, så har rundt 200hk i den.

Annbefales til andre med VG:) nydeli lyd...

Glenn-Andre Thomassen:Kjør hardt, kjør stil, kjør Audi bil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 months later...

jeg har 2,6 Q og den bruker ca like mye bensin på mila som en jumbojett når den tar av vill jeg tippe, er dette Quattro systemet som drar på så mye ekstra el? synes den er helt sinsykt villt dyr i drift :S

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 2,3 er også billig i drift ved vanlig kjøring.Skal jeg ha den til å gå over literen,så må jeg kline gassen i botten hele tiden.Til dere som har hatt,eller har 2,3 som er dyre i drift,så anbefaler jeg en sjekk av komponentene som har med motorstyringen å gjøre,for 2,3 literen skal ikke være dyr i drift.

 

 

Skal du ha audi med bensin motor,så gå for 2,3e.d er den absolutt beste motoren til audi på alle vis..

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Har hatt min 2.3 i snart to år og har 285000km på telleren. Har bare gode ting å si om motoren:) Har aldri hatt et eneste problem med motoren. Samme gjelder forrige eier som hadde den i to år. Han måtte bare bytte fordeler en gang. Den er selvfølgelig ingen racer, men går helt greit. 0-100 på 10.2 sek. tror jeg det står i boka. Og lyden kan ikke beskrives. På min er skjært hull i luftfilterboksen og lagt netting over. Ved vanlig kjøring hører man nesten ikke motoren, og ved pådrag kommer den gode, gromme 5er brommingen:) Bruker ca 0.7 på langkjøring og ca literen på blandet kjøring. Liten svakhet er oljeforbruk. Må fylle ca en liter, ca hver 2.mnd. Litt mindre forbruk nå etter oljeskift. 5/40 olje. Skal prøve 10/40 neste gang.

 

Video av bilen min, uten bakpotta:

Endret av furiaman

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår