Gå til innhold

Custom registreringsnummer

Ranger emnet


kaimagne

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har vært litt stor i kjeften og lovet min lille datter en cabriolet av et eller annet slag som gave på 18-årsdagen.

 

Det heller nok mot en MG B eller noe amerikansk stål. Dermed er det gamle biler vi snakker om, og jeg lurer da på muligheten for å få ut skilt av typen A-170199 eller A-1701 osv. Hun har bursdag 17. januar, og er bare 8 år, men det er jo greit å begynne å se seg omkring.

 

Hvis det er mulig å få et slikt nr, er det mulig å reservere nummeret frem til jeg finner den bilen det skal stå på? Dette er egentlig det viktigste...

 

Søkte på vegvesen.no, men der sto det ikke mye, i hvertfall ikke uten å dykke dypt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Det er jo fullt mulig å få "egenkomponerte" skilt, men det koster deg ganske mye å anskaffe, og så tror jeg at det er en årlig sum man må betale.

 

Ring Statens vegvesen og hør hvordan du praktisk må gå frem og hvor mye det vil koste deg.

 

Men mye kan jo være endret i løpet av 10 år, som det blei sagt her ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike skilt får du ikke og finnes ikke i norge! nettop fordi norge er et kverrulant rashøl land.

 

nærmeste du kommer til er i sverige. der er prisen på slike skilt rundt 15.000kr å få laga seg og bilen blir registrert du kan ha hva du vil intil viss mengde nr. /bokstaver.

 

vil du ha navn nr eller hva du måtte ønske.

 

ellers kan du ta kontakt med SKILTFABRIKKEN i oslo/ økern og bestille deg pynte skilt.

 

av typen lastebil sjåfører har i ruta og på noen utstillingsbiler.. koster fra 200kr og opp.

 

men dette kan du seff ikke bruke på gata ISTEDET for skiltet til bilen, men i tilegg som pynt

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Det er jo fullt mulig å få "egenkomponerte" skilt, men det koster deg ganske mye å anskaffe, og så tror jeg at det er en årlig sum man må betale.

 

Ring Statens vegvesen og hør hvordan du praktisk må gå frem og hvor mye det vil koste deg.

 

Men mye kan jo være endret i løpet av 10 år, som det blei sagt her ;)

Da lurer jeg på hvem som har klart å overtale deg om dette..?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på hvem som har klart å overtale deg om dette..?

 

Det er faktisk et meget godt spørsmål...

 

Jeg er bombesikker, og da mener jeg at jeg er helt sikker, ingen tro eller mening her, men jeg er helt forbanna sikker, på at jeg har sett biler i Norge med tekst som "Pappas bil", "Råner" osv på registreringsskiltet. Men de kunne selvsagt ha vært svenske eller de kunne ha kjørt med ulovlige skilt, og ut fra dette har jeg konkludert med at det er mulig. Beklager mine raske slutninger og dumskap i denne sak ;)

 

Jobber du ved Statens vegvesen, Marvil? Eller bare later du som? ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk et meget godt spørsmål...

 

Jeg er bombesikker, og da mener jeg at jeg er helt sikker, ingen tro eller mening her, men jeg er helt forbanna sikker, på at jeg har sett biler i Norge med tekst som "Pappas bil", "Råner" osv på registreringsskiltet. Men de kunne selvsagt ha vært svenske eller de kunne ha kjørt med ulovlige skilt, og ut fra dette har jeg konkludert med at det er mulig. Beklager mine raske slutninger og dumskap i denne sak ;)

 

Jobber du ved Statens vegvesen, Marvil? Eller bare later du som? ;)

Egenkomponert tekst går nok dessverre dårlig i Norge, så enten er det utlendinger eller folk som kjører med showskilt.

 

Jeg har vært en av de 'idiotene' (for å bruke ett av dine ord ref en annen tråd) som sitter hos Biltilsynet, ja.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Har vært litt stor i kjeften og lovet min lille datter en cabriolet av et eller annet slag som gave på 18-årsdagen.

 

Det heller nok mot en MG B eller noe amerikansk stål. Dermed er det gamle biler vi snakker om, og jeg lurer da på muligheten for å få ut skilt av typen A-170199 eller A-1701 osv. Hun har bursdag 17. januar, og er bare 8 år, men det er jo greit å begynne å se seg omkring.

 

Hvis det er mulig å få et slikt nr, er det mulig å reservere nummeret frem til jeg finner den bilen det skal stå på? Dette er egentlig det viktigste...

 

Søkte på vegvesen.no, men der sto det ikke mye, i hvertfall ikke uten å dykke dypt...

17-01-99 er i hvertfall en gyldig variant. Hvis det er ledig bør du kjøpe deg en eller annen bil som er så gammel at den har lov å få et slikt nummer. Samme om det er "the" cab eller en hva som helst bil. Da har du i hvertfall sikret deg nummeret. Jeg vet ikke hvor lettvint eller raskt det går å få flyttet det skiltnummeret over på en annen bil, men da har du det i hvertfall.

 

Og hvis du ramler over den rette caben er det vel ingen grunn til å nøle. De blir i hvertfall ikke billigere om ni ti år. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenkomponert tekst går nok dessverre dårlig i Norge, så enten er det utlendinger eller folk som kjører med showskilt.

 

Jeg har vært en av de 'idiotene' (for å bruke ett av dine ord ref en annen tråd) som sitter hos Biltilsynet, ja.

 

Hæhæ... Er det derfor du alltid er ute etter å rette på meg? Aner jeg en smule bitterhet? ;)

 

Dersom det var vondt og vanskelig for deg å lese at jeg kalte folk som jobber på Statens vegvesen for idioter, kan jeg informere om at jeg da generaliserte litt, under henvisning til de byråkratene som sitter i i skranken OG som har som sin eneste livsoppgave å gjøre livet surt for andre...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæhæ... Er det derfor du alltid er ute etter å rette på meg? Aner jeg en smule bitterhet? ;)

 

Dersom det var vondt og vanskelig for deg å lese at jeg kalte folk som jobber på Statens vegvesen for idioter, kan jeg informere om at jeg da generaliserte litt, under henvisning til de byråkratene som sitter i i skranken OG som har som sin eneste livsoppgave å gjøre livet surt for andre...

Ja, jeg har ikke fått sove siden du kom med den kommentaren.. :D

 

Men nei, målet har ikke vært å rette på deg, målet har egentlig vært å få frem at mye av den agresjonen som finnes mot BT kommer av uvitenhet rundt blant annet regelverk.

Det finnes jo folk her inne som har bengalakka bakruta si kålsvart og sota rutene sine foran B-stolpen, så blir dem forbanna fordi dem får kommentarer på det i en teknisk kontroll, fordi dem tror at dette er fullt lovlig.

Så generelt storkoser jeg meg når jeg leser tråder om Biltilsynet, siden det ofte kommer 13 påstander om hvordan regelverket er, og 219 kommentarer om hvor på trynet regelverket er (kun basert på de 13 påstandene som sjeldent har noe snev av realitet i seg). :)

 

 

Man kan jo nesten også garantere at noen under her vil sitere posten min og komme med en påstand om at kålsvart bakluke og soting foran B-stolpen er fullt lovlig (sett bort fra originalsotede ruter). :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Man kan jo nesten også garantere at noen under her vil sitere posten min og komme med en påstand om at kålsvart bakluke og soting foran B-stolpen er fullt lovlig (sett bort fra originalsotede ruter). :)

 

Soting foran B-stolpen er lov:heyyou: :blah:

 

:D

---

 

Satt å glodde på Mess-Tv en gang, og da var det to jenter der som diskuterte med en fyr hvorvidt det var lov med egenkomponerte skilt, dem mente det var lov fordi dem hadde sett biler med slike skilt på et biltreff, så det var visstnok lov for entusiaster:rolleyes:

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår