Gå til innhold

kaimagne

Bruker
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kaimagne

  • Bursdag 05/05/1975

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Celica T-Sport
  • Biltype (eks Audi)
    Toyota
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Motor (eks 1.6)
    1,8 2ZZ-GE
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Full TTE-styling-pakke: frontleppe og hekkvinge, 18" TTE-felger, TTE effektpotte, TTE senkesett kommer i løpet av våren...

Contact Methods

  • Bosted
    Moss

kaimagne's Achievements

  1. Heisann! Har vært litt stor i kjeften og lovet min lille datter en cabriolet av et eller annet slag som gave på 18-årsdagen. Det heller nok mot en MG B eller noe amerikansk stål. Dermed er det gamle biler vi snakker om, og jeg lurer da på muligheten for å få ut skilt av typen A-170199 eller A-1701 osv. Hun har bursdag 17. januar, og er bare 8 år, men det er jo greit å begynne å se seg omkring. Hvis det er mulig å få et slikt nr, er det mulig å reservere nummeret frem til jeg finner den bilen det skal stå på? Dette er egentlig det viktigste... Søkte på vegvesen.no, men der sto det ikke mye, i hvertfall ikke uten å dykke dypt...
  2. Akkurat i det jeg svingte på fra Sandvika litt før 10 i går morges, søndag, så kom jeg midt inni ei BMW-kolonne på vei inn mot byen. Kunne jo selvsagt ikke ligge der, så jeg dro forbi dere og gjemte meg bak ei bensinpumpe på HyTex'en på vei innover... :) Noen her inne som var med der eller? Så ut som det kunne være opp mot 20-25 biler!
  3. Denne bilen så jeg på vei hjem, men da sto den på Kløfta med en svart sedan-Volvo bak seg. Og den Volvoen hadde noen fæle blå blinkende lys overalt. Hva skjedde? Frykter det verste, i såfall - kondolerer! :(
  4. Vet dette kan være litt på siden av bilforumet, men spre det glade budskap til de som dere vet er veteranbilentusiaster. Det er fatter'n i kraft av stillinga som brannmester som skal selge dette klenodiet av en bil! Annonse ligger på http://www.norskveteranvognklubb.no/common-cgi/vis-interaktiv?ftp-4n50/bilsalg For de som likevel er litt interesserte, så ligger det bilder på http://photobucket.com/albums/b364/kaimagne/brannbil%20overhalla/ Merk km-stand, 10845 km på 45 år... ;) For de av dere som har tips om andre plasser som denne kan annonseres, så skriv inn link i denne tråden! Både Norge, og utenlands!
  5. Det er bare å søke etter Rod Millen på eMule, DC++ osv... Der er programmet tilgjengelig for nedlasting. Ellers er det jo bare å følge med på Discovery, det kommer sikkert i reprise en gang til, jeg har sett det to ganger... :)
  6. 2001 Celica T-Sport FWD, NA 1,8 liter med 192 hk @ 7800 rpm Høy 1:13-runde Nankang NSII 225/35-18. Ellers originalt oppsett på understell. Må poengtere at jeg har kjørt på Rudskogen 3 ganger, og dette ble målt 2. gangen. Har aldri kjørt en eneste runde uten å bli forstyrret/sinket av biler jeg tar igjen, så hvis noen har mulighet til å hjelpe meg med det...hint hint! ;)
  7. Bilder av min Celica T-Sport: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?p=126977#126977
  8. Siden dette sporer litt av, fortsetter jeg diskusjonen her på http://www.bilforumet.no/topic/78181-toyotas-vvt-i-og-vvtl-i-kontra-honda-vtec/?do=findComment&comment=808837
  9. http://www.toyota.no/technology/engines/vvtl_i.html Honda sin vtec-patent gikk ut i juni 99 tror jeg, for i september 99 kom Toyota ut med sin VVTL-i-motor (utviklet i samarbeid med Yamaha)... Tror nok sammenhengen her er ganske sikker... ;) På T-Sporten starter omskiftinga på kammen på 6200 rpm, og den sperrer på 8250 eller noe deromkring. Men når 1. giret er tømt, så lander den "på løft" i 2. gir, osv osv. Girkassa er perfekt avpasset dette. Det er derfor det ble 6-trinnskasse i Celica MK7... Litt mer data om VVT-i og VVTL-i kontra VTEC: http://www.billzilla.org/vvtvtec.htm Diskusjon på Toyota Club Sweden sitt forum: http://www.shellkonto.nu/tcs/forum/viewtopic.php?t=21089&highlight=vvtli
  10. Det er en original 1,8 liters T-Sport-motor (2ZZ-GE) uten turbo. 192 hk @ 7800 rpm. Med effektanlegg og litt juks med luftfilteret så er det vel ca 200 hk. Ja, dette kan bli hardt å slå... Spennende prosjekt! Kom deg inn på http://www.ts-ogn.no/phpBB2/index.php og registrer deg der! Det er flere som er interessert i å høre om dette! ;)
  11. Ja, det er originalt 2,5" anlegg fra motor og ut. Ender i ei Remus-potte med litt custom-løsning på TTE-endestussene (Toyota Team Europe). Har faktisk alt som TTE tilbyr til denne bilen, frontleppe, hekkspoiler, felger, senkesett og potte. Så motormessig er det originalt... Men det går da rimelig greit likevel... ;)
  12. Er fullstendig klar over at jeg taper fart på det, men innimellom klør det i panna, og da vil man være litt bajas... Kan ikke huske at jeg brekka med deg bak meg, det ville vært litt dumt... Sorry hvis jeg fucka det til for deg! Irriterte meg forresten litt at den bilen din satt så jævlig godt i svingene, du var den eneste som dro fra meg på banen i svingene... ;) Gateslicks neste...
  13. Synes du har fått til skikkelig bra bilder! Dette er vel noe av det beste som er tatt av T-Sporten min i hvertfall! http://photobucket.com/albums/v422/scuk/Japsetreff%20-%2020050821/?action=view&current=IMG_9197_1024.jpg http://photobucket.com/albums/v422/scuk/Japsetreff%20-%2020050821/?action=view&current=IMG_9454_1024.jpg Glad jeg vaska bilen i Særp før jeg kjørte opp likevel! :)
  14. Tydeligvis en modda Golf jeg møtte på, som var rimelig villig til å dra på litt... ;) Lurer på hva som bor i denne? Klarte nesten ikke å ta igjen den... Men bare nesten... :) Kjørte på E6 og svingte av på Årvoll, og videre opp mot Øreåsen og inn mot bilforretningene, mens jeg fortsatte videre oppover mot Øreåsen. Forferdelig mye grå-hvit røyk som kom ut når du sannsynligvis var på toppen av turtallsregisteret...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår