esbandos Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Hei. Skal montere en M46 kasse i bilen min, å siden jeg ikke har ledningsnett til OD'en enda, går det an å få den til å virke fordet? Med en bryter å 12V f.eks? Skal bynne med ledningsnettet til OD'en i midten av neste uke, så er som sagt bare ei midlertidig løsning frem til da.. Kommer dette til å fungere..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Ja, bare send 12V inn på innslaget til OD så slår den inn.. Er ikke akkurat noe high tech opplegg å få det til å funke hvis du har releet heller da. Men legg den for all del ikke inn i revers... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Ja, vet den slår inn ved 12V ja, men var litt usikker da jeg ikke har det rele'et.. Så for å gjøre det lett, kan jeg altså ta ei ledning fra batteri og til solenoiden med bryter i mellom for å få OD'en til å slå inn? Har tatt knekken på 2OD-klumper pga rele'et var klikk å slo seg på og av som det sjøl følte for, å det slo alltid inn i revers, så har fått erfaring der.. :P Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 har erfaring på det felte selv, må kun brukes i 4.gir, ikke som en 8-trinns girkasse Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Brukte den forrige kassen min som 8trinnskasse. Funket i nesten ett år det.. Før den kobla seg inn i revers.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 ok, min raste ved nedgiring fra 2høy til 2lav, da var det slutt Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 ah.. :p Uansett. Prøvde å koble til OD'en idag.. Tok ei ledning fra solenoiden og stakk den innpå sikring nr 1 slik at solenoiden slo inn. Solenoiden slår fint inn, men den girer ikke opp.. Hva er feil? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 lite olje, slitte lameller, def solenoid eller rast kasse Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Olje er det nok av..Solenoiden slår som sagt inn.. Kassen funka da jeg tok den av i fjor. Den har ligget ute i forrige vinter ei lita stund. Kan dette tatt knekken på den? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Burde ikke gå i stykker av å stå stille, husk at kassa skal ha automat-olje, Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Ville prøvd å fylt på litt ATF-olje før noe annet ja.. Hadde overdrive med vippebryter istedet for den org. åtte gir forover :) fungerte dårlig når jeg insisterte på burnout med vippebryter med OD innkoblet.. dårlig husk i fylla ja! hehe.. var særdeles mye løse tenner inni OD delen gitt.. imponerende mye faktisk! Dro av mellomakselen også.. så ut som en vrengt papprull! det var den bilfesten.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Hmm.. Hva skjer om det ikke er atf-olje da? Er uansett aft jeg har fylt på den.. :) Aceofspades, Du hadde vel også bare ei ledning fra OD til bryter til strøm? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.