Gå til innhold

Venstre bakfelg vandrer ca 1 cm?

Ranger emnet


_MazdaPowah_

Anbefalte innlegg

Venstre bakfelg vandrer ca 1cm når jeg kjører..har prøvd å tatt det av å hatt det i balanseringsmaskin og da var den helt bein..så må vær noe annet en skjeiv felg. Går det an at hele akslingen er skeiv? Eller at bremseskiven er skeiv? virker litt rart at det skal virke inn på felgen da men..

 

bremseskiva er anlegget mot felgen og sitter ikke den rett mopt anlegget på stikkaksel så får du det symptomet så sjekk det først. hvis ikke har du skjeiv stikkaksel...

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slaks foringer bør jeg se etter da? Og hvordan finner jeg ut om lageret er gåent? Tenkte jeg skulle jekke opp bilen i morgen å se litt mer etter.

 

Ta en dekkspak eller spett å bryt på alle du ser.

 

For hjullager slark så tar du bare å river i dekket, høyre arm dytter du fra deg å med venstre så drar du mot deg så omvent men så fort att du river frem å tilbake, på en måda:)

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bremseskiva er anlegget mot felgen og sitter ikke den rett mopt anlegget på stikkaksel så får du det symptomet så sjekk det først. hvis ikke har du skjeiv stikkaksel...

 

I dag tok jeg av felgen og skiven..å prøvde å kjøre rundt dekkene mens den var oppjekket..såg at selve stikkakslingen var littegrand skeiv..men ikke så mye..men vil tro at det er dette problemet bare at du ser det mye bedre på selve dekket..fann selvfølgeli et nytt problem når jeg låg og makket der..lekker en GOD del olje ut fra stikkakslingen..hva er det som skal hindre at olja kommer ut? Den gummiforingen som er inni der? Og hvor kan jeg få tak i nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sim ringen leke viss oljen leke ut. prøv å bytt stikkaksling me akslingen du fikk me mej? då bytta du samt lagere for d e pressa på. å simringen.

 

Ja fann ut at det var sim-ringen so lak så den bytta jeg i går..er forresten den akslingen jeg fikk med deg jeg har montert truetrac i..Men har den ligget lenge uten dekk eller noe? For det var den stikkakslingen som var skjeiv:p skiftet til en jeg hadde liggandes og da forsvant bevegelsen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fann ut at det var sim-ringen so lak så den bytta jeg i går..er forresten den akslingen jeg fikk med deg jeg har montert truetrac i..Men har den ligget lenge uten dekk eller noe? For det var den stikkakslingen som var skjeiv:p skiftet til en jeg hadde liggandes og da forsvant bevegelsen:)

 

alt under bak på delebilen has ole va no inntrykt på venster side bak:drunk: :drunk: :drunk:

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår