Gå til innhold

Knirkelyd fra venstre framhjul Forester 2010

Ranger emnet


Bendik 123

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte en Forester 2010 for noen dager siden.  Etter jeg kjørte den hjem merket jeg en knirkelyd fra venstre forhjul. La ikke merke til lyden når jeg prøvekjørte bilen. Lyden forsvinner når jeg kommer over ca 30 kmt. Lyden er værst ved lav fart f.eks. når jeg parkerer eller snur bilen. Tidligere eier nevnte ingenting om lignende lyder. Bilen har fulgt alle servicer på merkeverksted og er ellers kjørt pent. Har prøvd å lese meg opp på nett om hva det kan være, men finner ikke noe særlig ut av det. Lyden endrer seg ikke ved bremsing, så tror ikke det er der problemet ligger. Er ikke veldig bilkyndig selv, så setter veldig pris på tips og råd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/29/2023 den 3:57 PM, Quattro73 skrev:

Dersom lyden er der når du vrir på rattet så kan det skyldes fjærbeinslageret. Kommer det ved kjøring, uten at du vrir på rattet så ville jeg først og fremst sjekket drivknutemansjettene. 

Takk for svar. Har forsket litt mer på lyden. Den er værst når jeg svinger til venstre. Fortsatt kun ved rolig fart. Kjente litt på bremsene etter jeg hadde kjørt en tur i går. Virket for meg som bremseskiva på venstre fremhjul var en del varmere enn de andre. Lyden er rytmisk med rotasjonen av hjulet. Kan det være noe med bremsene allikevel? Prøver å ordne en time på verksted til uka.

Fjærbeinslager og drivknutemansjetter er ikke noe jeg har så mye peiling på, men kan ikke se noen utvendige skader på mansjetten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår