g60MT Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Hei! Har absolutt ikke greie på dette enda, men lurer rett og slett på hva det ville kostet og levert inn en corrado g60 med hærpa motor for å få byttet hele driten med f.eks. en GTI-motor el. Vet ikke hvilke motorer som lettest lar seg bytte, og hva som er lett å få godtjent... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knoff Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 levert inn hvor er vesentlig. ny eller gammel motor? om du har en "hærpa" motor hva vil det si for deg????? hvorfor ikke sette i en g60 motor igjen? er jo HEEEEEEEEEEEEELT umulig å si at noe sånt koster 15238 kroner å 27 øre. god dammit! Siter 2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs 1987 golf 1 cab 1991 corrado g60 1979 volvo 242 gruppe A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 det koster en formue. pluss at verkstedet plundrer og sliter og skjønner ingenting. må forandre en del på ledningsnettet og modifisere en del deler fra g60 motoren. jeg betalte 40k,det var fra g60-9A(2L 16v) og motoren gikk til helvete på under en uke.. Sånne jobber er ikke noe lurt å ta på verksted. men hvis du absolutt må,bør du bruke en kompis som skrur svart eller merke verksted. eller gjøre det selv. da kan du regne med ca 10k,3-6k for motor og rundt 4k til deler. lureste er vel for deg å finne en g60 motor i god stand og sette i den. vw bruker ca 10 timer på en sånn jobb. kanskje litt lengre hvis de må flytte over g-lader osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
g60MT Skrevet Oktober 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Ikke aktuelt å bruke merkeverksted... Men såpass lite greie på det, at tror det ville tatt fryyyktelig lang tid for meg selv å gjort det.. Med hærpa mener jeg at for meg virker det som alt har gått... Topp-pakning, g-lader og gud bedre hva... virker som ALT har gått på en gang. Skikkelig hjemmemekk alt samma, som har bestemt seg for å ta kvelden.. Men, mulig for meg at det lønner seg å bruke den som sitter i... Vil gjerne ha g60 jeg, men har bare det inntrykket at det hadde vært mer stabilt med f.eks. 2.0 16V... om ikke like kult kanskje ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 har alt gått slik du sier, er det mest sannsynlig at g-lader har tatt kvelden fordi du ikke har overhalt den. Da får du deler fra den inn i motor om du er heldig...... Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
g60MT Skrevet Oktober 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 har alt gått slik du sier, er det mest sannsynlig at g-lader har tatt kvelden fordi du ikke har overhalt den. Da får du deler fra den inn i motor om du er heldig...... Jepp, godt mulig det har skjedd... ikke min bil, enda i allefall, derfor lurte jeg på hvor mye det ville kostet å sette den i stand... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 G60 motor uten lader får du vel for 5-6t, en nyovehalt g-lader fra rundt 10t Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Ikke aktuelt å bruke merkeverksted... Men såpass lite greie på det, at tror det ville tatt fryyyktelig lang tid for meg selv å gjort det.. Med hærpa mener jeg at for meg virker det som alt har gått... Topp-pakning, g-lader og gud bedre hva... virker som ALT har gått på en gang. Skikkelig hjemmemekk alt samma, som har bestemt seg for å ta kvelden.. Men, mulig for meg at det lønner seg å bruke den som sitter i... Vil gjerne ha g60 jeg, men har bare det inntrykket at det hadde vært mer stabilt med f.eks. 2.0 16V... om ikke like kult kanskje ... Jeg hadde aldri skrudd noe særlig bil før,men jeg klarte å bytte motor selv fordet. brukte ca 30 timer. er bare å tørre å prøve. ta seg god tid,og spørre folk som har peiling(f.eks forumet her) hvis det er noe du lurer på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aqualemon Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 du kan jo feks sette inn en 1,8 t motor, som du kan fikse fra sverige? søk på svenske høggere bare et lite tips Siter - porsche 993 stage 2 carrera 4 - derby CLS 80 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
g60MT Skrevet Oktober 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Jeg hadde aldri skrudd noe særlig bil før,men jeg klarte å bytte motor selv fordet. brukte ca 30 timer. er bare å tørre å prøve. ta seg god tid,og spørre folk som har peiling(f.eks forumet her) hvis det er noe du lurer på... Så du har tro på meg ? hehe Og anbefaler det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 jeg fikk det til,og jeg er selv erklært mikkemus mekaniker. ikke så vanskelig å skru. bare å bruke sunt bondevett,ta seg god tid og spørre folk som har greier på det får man gjør noe man er usikker på. det som er virkelig tricky er feilsøking etter at du har skrudd alt sammen og det ikke går som det skal. det suger "##"¤ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.