Popoff_@leks Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Hei. Jeg har fått et problem med min 320 touring. For et par dager siden begynte "batterilampa" og blinke litt nå og da, jeg tenkte ikke noe mer over det siden det ikke skjedde noe. Plutselig idag, når jeg var ute å kjørte, så ble alt lys og lignende sakte men sikkert borte, mens jeg kjørte. Plutselig begynte bilen og fuske, og stoppet. Jeg fikk hjelp av startkabler og den startet med en gang. Etter å ha kjørt bare noen 100 meter begynte alt lys igjen og bli svakere og bilen døde igjen helt ut. Er det noen som vet hva dette er? Er det batteriet som er ødelagt? er det dynamoen? Håper noen kan svare meg :) Siter Du er ikke mann før du passerer 200. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strnd Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Hehe, you had it coming :) Er nok batteri eller dynamo siden den startet og fungerte som normalt med startkabler ja. Skaff et multimeter og mål batteriet og ladespenningen fra dynamoen. Siter '98 535 '89 320 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yahn Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Hei.Jeg har fått et problem med min 320 touring. For et par dager siden begynte "batterilampa" og blinke litt nå og da, jeg tenkte ikke noe mer over det siden det ikke skjedde noe. Plutselig idag, når jeg var ute å kjørte, så ble alt lys og lignende sakte men sikkert borte, mens jeg kjørte. Plutselig begynte bilen og fuske, og stoppet. Jeg fikk hjelp av startkabler og den startet med en gang. Etter å ha kjørt bare noen 100 meter begynte alt lys igjen og bli svakere og bilen døde igjen helt ut. Er det noen som vet hva dette er? Er det batteriet som er ødelagt? er det dynamoen? Håper noen kan svare meg :) Jeg hadde samme problemet på en miata for noen år siden. Blink i batterilampa, og noen dager senere ingen strøm på bilen. Da var løsningen latterlig enkel: Hadde mistet strammebolten til dynamoen, så den dro ikke rundt :) Siter "Du kan tro at du kan, og du kan tro at du ikke kan. I begge tilfeller har du rett." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Sjekk med multimeter som Strnd sier for å finne ut om feilen ligger ved batteri eller dynamo. Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 tipper det er børstene til dynamoen som er sliten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xplod Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Virker som et dynamo problem ja. Siter 03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-] X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07] X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10] X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popoff_@leks Skrevet Oktober 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Takker for svar =) Er det noen som vet hvor man for kjøpt ny dynamo? og hvor mye det koster? regner med at den ikke er noe å reparere på. Siter Du er ikke mann før du passerer 200. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 får jo kjøpt dynamoer på møller osv ;) du kan jo kanskje prøve å få lånt en og se om det er det som er feilen. eller så kan du jo få reparert dynamoen / nye børster ;) Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popoff_@leks Skrevet Oktober 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2007 idag har jeg drivi å målt diverse ting på batteri og dynamo. Det jeg kommer frem til er: * Når batteriet er tilkoblet annen bil via startkabler, så holder spenninga seg på ca 13,4 V så lenge den er tilkoblet den andre bilen. Det er 13,4 V mellom + og - på batteriet, og 13,4 mellom ledningen som er koblet til dynamoen og godset til dynamoen. * Så fort startkablene fra den andre bilen kobles bort, synker både spenningen fra batteriet sakte nedover, det samme gjør spenningen på dynamoen (noe som vel er naturlig) Noen som skjønner noe mer nå? Kan det være batteriet likevel? Målte mellom viklingene på dynamoen og godset på dynamoen også, men da fikk jeg ikke noe resultat, bare hopping og dansing på multimetert. Håper noen kan hjelpe meg =) Siter Du er ikke mann før du passerer 200. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strnd Skrevet Oktober 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2007 Du skriver ikke om bilen din går for egen maskin når du tester dette, men uansett er det er ikke vits å måle når du er tilkoblet startkabler.. Batteriet ditt skal være rundt 12 volt når motoren er av, når du starter og dynamoen lader kan du fortsatt måle på batteriet, men da skal det være oppunder 14. Hvis spenningen er den sammen når motoren går og ikke, lader ikke dynamoen.. Hvis spenningen i batteriet synker sakte når motoren er av, er det batteriet ditt som er kaputt. Siter '98 535 '89 320 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popoff_@leks Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Den går ikke for egen maskin veldig lenge. Den går et par min. Spenninga på batteriet synker sakte mens bilen går på tomgang for egen maskin. Når Jeg stopper bilen igjen, så stiger spenninga i batteriet litt igjen., Siter Du er ikke mann før du passerer 200. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boost Criminal Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 ja da har du svaret der, den lader ikke. når du stopper bilen vil motoren slutte a bruke og hvile speningen vil stige litt Siter Den som ingen ferarri har, Får lade Bmw med bar. ------------------------ 92 Bmw E36 325 91 Kort Paejero 3000 00 Volvo V70 2,4T AVD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3325ix turbo Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 bytt spenningsregulator . er komplett med børster og alt ca 200kr. garantert at d er den når den har disse symptonene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ducklink Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Har reima røket? Siter 1991 BMW E36 3C X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg