Gå til innhold

Tempsensor i toppen på b230fk motor spm..

Ranger emnet

ExceL

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på en ting når det gjelder 230f nettet jeg skal bruke på fk motorn min..

Her fant jeg en fin ledning som jeg tror skal være på tempføler'n i toppen.. Men den var annerledes enn den fra den gamle motoren min.. Så spørsmålet er, skal jeg bare skru ut den med to kontakter å hive den til helvette og putte inn den med en kontakt i stedet? Eller trenger jeg den andre med tanke på signal til hjernen?

DSC00173.jpg

DSC00178.jpg

Mvh Tor

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk !

Lurte på etpar ting til, slik at jeg slipper å tenke noe mer over det.

Er det noen her som vet om det jeg har skrevet på bildet under er korrekt? Temp 2 er da bak på toppen mens 1 er midt på, som i spørsmålet ovenfor, så den vet jeg jo da..

IM001548.jpg

Også lurte jeg på om det var den blåe eller den hvit-røde som skal på 1 (-) på coilen?

DSC00179.jpg

Mvh Tor

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at det er to tempgivere, en til målern i instrumentpanelet og en til styreenheten. Den du har lagt ut bilde av lenger oppe her er til målern i panelet.

Den til innsprøytninga sitter lenger bak, ca. halveis mellom der den som det er bilde av er, og bakerste kant på blokka.

Jepp veit!

DSC00056.jpg

Men tenkte forøvrig på tempen til sprutet, kaldstartdysa( som jeg skal klippe bort) osv.. at dette er riktig jeg tenkte på, slik at jeg ikke får (A)noen(A) problemer når jeg skal starte til helga =D

(lov å håpe ^^)

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har slangen fra regulatoren til innsug, den andre har jeg oxo , men den må nok moddes litt.

ps. kommer til å stjele litt biler og legge ut i guiden, hvis det er ok ??

oki, ja er den fra tg-regulator'n og til trykkrøra jeg mangler.. men kan jo bruke en vanlig slange av noe slag.. så får se litt på hva jeg blir å gjøre.

Hehe.. joda, bare stjel bilder du ^^

Bare få tråden så komplett og god som mulig du =)

*(ikke det at den er dårlig ass! den er kjempebra allerede!)

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kaldstartdysekontakten bare klippes bort?

Creds for gode bilder i tråden din:)

Ja, kan den ikke det da? har jo ingen funksjon på fk motoren, da der ikke er noen kaldstartdyse der.. hvis jeg ikke klipper den bort blir den jo bare hengende der men.. jaja.. er vel ikke så himlaness nøye heller da =P

Meg du gir creds til elr lars_b? =P (i tillfelle meg, jo takk du ;D )

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider