Gå til innhold

trenger hjelp til å fikse lekkasje

Ranger emnet


¤haz¤

Anbefalte innlegg

Hei,

 

oppdaget vann på gulvet bak passasjerstolen etter bilen hadde stått i regn i ett døgn, og lurer på hvor lekkasjen kan komme fra, samt hvordan løse problemet.

Har ikke hatt mulighet å forske på dette enda, men mistenker lekkasje i drenenringen fra takluken (som går gjennom A stolpen på passasjersiden?)

Det er snakk om en Golf II, '86 mod 1.8 GL med takluke..

 

Noen som har opplevd dette før? Har hørt at lekkasje i dreneringen fra takluke kan være et problem, i såfall hvordan gå løs på problemet?

 

Har garasje + alt verktøy så det er ikke noe problem. Jeg holder stort sett på med min sommerbil, en gammel boble, og har ingen erfaring med skruing på Golf. Kun enkle inngrep som skifte bærekule, dempere og spindler etc..

 

Der du ser pilen peker ned mistenker jeg at "elven" begynner, altså ned fra tunellen rundt brekk området. Og ender opp ved den minste firkanten men ender opp over hele gulvet bak.

 

baksetegolf300242aoh1.jpg

(feil bil, men området er det samme)

 

På forhånd takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv en golf som faktisk lakk så ille att jeg måtte ha en øse i bilen etter regnværs dager men min lakk bare fra takluka og det problemet fixet jeg så enkelt som og bruke en kompressor med luft slange og blåse nedi dreneringshullene til takluka funka bra for meg

Ingenting er umulig!! Noe tar bare lengre tid :D

http://www.e30meet.com

86 VW GOLF MK2 "Hugget"

00 VW GOLF MK4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta også og sjekk at plasten er hel under dørtrekkene

 

Dørtrekkene? Du tenker på dørpanelene nå ikke sant? For som sagt så kommer vannet mest sannsynlig ned fra tunellen ser det ut som. Det er en 2 dørs - og siden vannet er på gulvet BAK framsetet til passasjersiden - så kan det ikke ha noe med dør/dørtrekkene å gjøre.

 

har selv en golf som faktisk lakk så ille att jeg måtte ha en øse i bilen etter regnværs dager men min lakk bare fra takluka og det problemet fixet jeg så enkelt som og bruke en kompressor med luft slange og blåse nedi dreneringshullene til takluka funka bra for meg

 

Jeg helte en halv liter vann inn på siden av takluken i går, på passasjersiden, og vannet silte fint gjennom slangen og ut der det skal foran ved døren.

 

Andre forslag? Vannet oppdaget jeg på Søndag - da hadde bilen sist vært brukt Fredag - altså det må ha kommet da den sto stille og ikke under kjøring..

 

Anyone??

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vatn som kommer framifra kan renne bak dersom bilen har vinkelen til dette.

 

Dessuten kan pakningane på de bakre siderutene samle vatn, men da skulle du gjerne kjenne det på trekka òg.

 

Golfen min lak rundt frontrutepakningen. Kjørte inn ei runde Sikasil rundt hele greia, håper det har fiksa biffen.

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv om teppe ditt er vått der du sier så har jeg allikevel tro på at det er plasten bak dørtrekket som er synderen. ta av dørtrekket på den siden av bilen som er våt og sjekk plasten som sitter igjen på døra. den må være tett og sitte godt rundt kanten. er den ikke det rener vannet inn og det samler seg ofte bak. når bilen blir så gammel er som regel denne plasten bare krøller og sitter knapt på. er i grunn en standard feil på golf 2.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv om teppe ditt er vått der du sier så har jeg allikevel tro på at det er plasten bak dørtrekket som er synderen. ta av dørtrekket på den siden av bilen som er våt og sjekk plasten som sitter igjen på døra. den må være tett og sitte godt rundt kanten. er den ikke det rener vannet inn og det samler seg ofte bak. når bilen blir så gammel er som regel denne plasten bare krøller og sitter knapt på. er i grunn en standard feil på golf 2.

 

la meg se om jeg forstår deg riktig, det du sier er at det kan ha kommet vann fra døra (merket rødt med pil retningen vannet kan renne) til området baksetepassasjerene har føttene sine (merket hvitt) og gjortd det vått på andre siden av det firkantede området? (merket blått)

 

ergegrbk3.jpg

 

Det for meg er helt ulogisk. Hvordan har det seg da at området fra døra - og til det våte - er nettopp helt tørt??

 

Jeg mener fremdeles det må ha kommet fra bunnplaten, da jeg så en "elv" med litt vann renne ned fra tunellen - ved brekkområdet. Nå som gulvet er tørt igjen på det området - skal jeg spyle undenifra bunn og dermed se om det skjer noe.

 

Jeg kan evt også helle en del vann langs siden på takluken, slik at det renner ned i dreneringen. Går dreneringen forresten i retning bakover også? For dreneringen jeg så fremover som ender opp ved døra drenerte helt fint. Men hvis det går en bakover også - hvor ender den slangen, og kan jeg se etter om vannet ender der eller lekker ut på veien??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lignende problem, men jeg har 5-dørs bil. Har enda ikke fått fiksa mitt problem.

 

Råder deg til å sjekke takdrenering grunding. Hadde lekkasje i takluka mi tidligere, og vannet rant en helt syk vei (fulgte tyngdekraften) ned i førersetet og baksetet. Fikset dette, men får fortsatt vann inn bak.

 

Råder deg til å sjekke vinduet i første omgang. I tillegg bør du sjekke om vannet kan komme inn via taket, og så trekke igjennom interiøret og ned langs veggen. Du hvis det regner kraftig- gå ut og sett deg i bilen etter 3-4 timer, og trykk kraftig med fingern på veggen. Du burde kunne kjenne fukten, og se at vannet pipler ut. Bruk tyngdekraften til din fordel; parker med ett/to/tre hjul oppå fortauskanten, og undersøk om dette gjør ting værre/bedre :)

 

Lykke til!

Golf 2 1,6L 88. Gamle trofast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har noe av samme problem på min 5dørs 90modell. Alt virker som om det kommer fra området du beskriver (intill tunellen) og ut til bakbena i baksetet på pass.siden, men i sommer hadde jeg av dørtrekkene på bakdørene og "lappet" fuktsperren med tape (ja, dårlig løsning!) men det har hjulpet noe! I tillegg tok jeg silikon der dørpakningen har "hakket" sitt i midten nede i tilfelle noe kom inn her. Men det som har hjulpet mest er å ta ut dørmattene, slik at fukten klarer å fordufte når det blir varmt. Pga disse enkle knepene er det i dag tørt på alle 4 benplassene i golfen...

Men prøv:

1. trykkluft i drenering på takluka

2. trykkluft i dreneringa til området foran (panseret), på hver side ved plastdekselet

3. sjekk fuktsperrene i dørene (alle 2/4)

4. sjekk dørpakningene/evt vinduspakningene

5. ta ut teppe og lys underifra med lyskaster (ser du lys? = hull), da må du frem med sveisen

6. ta ut mattene og lev med problemet

7. bytt bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har brukt øsekar i fotbrønnen til baksetet på grunn av lekkasje i fordøra.vannet kommer inn litt etter litt og er vel ikke nok til å gjøre teppet vått der det bare renner forbi. vannet finner veien bakover til det laveste punktet i gulvet og det ser ut til å være bak og samles der( eller er det for at bilen min går så jøtt :D)

 

 

la meg se om jeg forstår deg riktig, det du sier er at det kan ha kommet vann fra døra (merket rødt med pil retningen vannet kan renne) til området baksetepassasjerene har føttene sine (merket hvitt) og gjortd det vått på andre siden av det firkantede området? (merket blått)

 

ergegrbk3.jpg

 

Det for meg er helt ulogisk. Hvordan har det seg da at området fra døra - og til det våte - er nettopp helt tørt??

 

Jeg mener fremdeles det må ha kommet fra bunnplaten, da jeg så en "elv" med litt vann renne ned fra tunellen - ved brekkområdet. Nå som gulvet er tørt igjen på det området - skal jeg spyle undenifra bunn og dermed se om det skjer noe.

 

Jeg kan evt også helle en del vann langs siden på takluken, slik at det renner ned i dreneringen. Går dreneringen forresten i retning bakover også? For dreneringen jeg så fremover som ender opp ved døra drenerte helt fint. Men hvis det går en bakover også - hvor ender den slangen, og kan jeg se etter om vannet ender der eller lekker ut på veien??

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår