Gå til innhold

Min Volvo S60 2.0T

Ranger emnet


HOFSOE

Anbefalte innlegg

Får vel lage en tråd på bilen min jeg også.

 

Etter å ha hatt 2 stk Peugeot'er fant jeg ut at det var på tide å bytte merke, og denne gangen falt valget på Volvo.

Har hatt lyst på Volvo i flere år og nå har jeg endelig fått rottet meg til å kjøpe meg det.

 

Valget falt på en 2001 modell S60 2.0T. Gått snart 100000KM. Bilen er tidligere eid av et eldre ektepar og bilen er temmelig godt holdt. Bilen har delskinn interiør og Hu-603 stereo.

 

 

Det som skal gjøres med bilen er:

 

- Nye sommerfelger. 17" - Har dere noen gode forslag til felger som ser bra ut på denne bilen? Til en overkommelig pris? 5-6000kr.

 

- Sett inn sub og forsterker. Har sub og forsterker liggenes så det må nok bare inn.

 

 

Det som jeg også har lyst til å få til er:

 

- PPC-box. 180hk til 228hk. Burde sparke godt nok da.

 

- Orginal spoiler til bilen.

 

- Orginal frontleppe.

 

- Hella FF300 fjernlys (som skal monteres mellom grøftelysene)

 

- Lakkere lister i bilens farge.

 

 

De tingene her kommer helt ann på hvordan økonomien ligger ann.

 

 

Har hatt bilen i litt over 1 uke, så har ikke hatt den så veldig lenge. Men hittil er jeg ganske fornøyd. Bilen er god å sitte i og god å kjøre. Eneste minuset med bilen er at jeg ikke har peiling på hvor baken er på den:S hehe. Så er veldig forsiktig når jeg rygger. "better safe than sorry" ;-)

 

Har ikke fått lagt inn bildene jeg har på digitalkameraet enda så legger ut bildene jeg har fra annonsen.

 

 

d65b3d3c.jpg

 

777a2663.jpg

 

5a3aa9e9.jpg

 

13596ae1.jpg

 

c60506d1.jpg

 

0aa2296d.jpg

 

b6b54b5e.jpg

 

 

Skal prøve å få oppdatert denne siden med jevne mellomrom.

 

Og som sagt. Kan dere hjelpe meg å finne noen fine felger som passer på denne bilen. Felgene på bildet blir kommende vinterfelger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med ny og flott bil.

Synes det er liten repsons på denne delen av forumet, så jeg har ikke laget noen egen tråd. kanskje jeg skal gjøre det.

 

1.- Sett inn sub og forsterker. Har sub og forsterker liggenes så det må nok bare inn.

 

Dette lar seg gjøre, men ikke helt uten problemer. Jeg forsøkte med en aktiv sub på orginalanlegg, men det spilte ikke spesielt bra, så jeg byttet ut alt. kjøpte ny headunit, ny ramme , forsterker og sub. trakk nye kabler bakover, det gikk som en drøm. Byttet ut alle høyttalere og nå spiller bilen som et kjørende disco! spør om du lurer på noe vedr anlegg.

 

2.Har hatt bilen i litt over 1 uke, så har ikke hatt den så veldig lenge. Men hittil er jeg ganske fornøyd. Bilen er god å sitte i og god å kjøre. Eneste minuset med bilen er at jeg ikke har peiling på hvor baken er på den:S hehe. Så er veldig forsiktig når jeg rygger. "better safe than sorry" ;-)

 

Helg enig med deg der. Bilen er en drøm å kjøre. har hatt min i 8 uker, men har fortsatt hengefeste på. har ikke helt lært meg lengden ennå :-)

 

Ang PPC så har jeg snakket med en del som har prøvd det, og det er virkelig å anbefalle.

BSR sin er visst det beste, den fungerer utmerket.

Åpent luftfilter går også ann, men personlig så synes jeg det bråker for mye på denne bilen. Mye fetere lyd i den med orginalfilter.

 

3.- Nye sommerfelger. 17" - Har dere noen gode forslag til felger som ser bra ut på denne bilen? Til en overkommelig pris? 5-6000kr.

 

Det er mye rart på markedet, men du BURDE legge 10-12k i felger med dekk. Ellers vil du bli skuffet over kvalitet og kjøreegenskaper.

 

Stå på - sørg for en aktiv post.

Da skal jeg få ut en post jeg og :D

Joachim

 

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Kommer nok til å beholde orginal anlegget i bilen. Har ikke lyst til å sette i en ny headunit. Da blir det ikke så fint i bilen hvis du skjønner. Så skal heller bare få prøvd å lagt opp ledninger fra den orginale og til subben, hvis det ikke er for avansert vel og merke.

 

Når det gjelder sommer felger så har jeg bergnet ca. 10000kr inkludert med dekk. Skal ha Goodyear Eagle tenkte jeg. Brodren hadde det på S70'en han hadde og han skrøt veldig av de.

 

Av felger så har jeg for øyeblikket sett meg ut 3 forskjellige felger:

 

AEZ XYLO

 

2553af79.jpg

 

 

DEZENT V DARK

 

eb86cb32.jpg

 

 

DEZENT V

 

280faa67.jpg

 

Broderen hadde DEZENT V på sin S70 og de kledde bilen veldig godt.

 

 

Noen som vet prisen på disse felgene? Greier ikke å finne ut av det.

 

 

Ja, du får lage en tråd på forumet. Prøve å lage litt liv på denne delen av forumet.

 

Skal prøve å holde tråden i gang, men jeg har ikke greid å være så flink til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Kommer nok til å beholde orginal anlegget i bilen. Har ikke lyst til å sette i en ny headunit. Da blir det ikke så fint i bilen hvis du skjønner. Så skal heller bare få prøvd å lagt opp ledninger fra den orginale og til subben, hvis det ikke er for avansert vel og merke.

 

Når det gjelder sommer felger så har jeg bergnet ca. 10000kr inkludert med dekk. Skal ha Goodyear Eagle tenkte jeg. Brodren hadde det på S70'en han hadde og han skrøt veldig av de.

 

Av felger så har jeg for øyeblikket sett meg ut 3 forskjellige felger:

 

AEZ XYLO

 

2553af79.jpg

 

 

DEZENT V DARK

 

eb86cb32.jpg

 

 

DEZENT V

 

280faa67.jpg

 

Broderen hadde DEZENT V på sin S70 og de kledde bilen veldig godt.

 

 

Noen som vet prisen på disse felgene? Greier ikke å finne ut av det.

 

 

Ja, du får lage en tråd på forumet. Prøve å lage litt liv på denne delen av forumet.

 

Skal prøve å holde tråden i gang, men jeg har ikke greid å være så flink til det.

 

hehe vi får se hvor lenge du orker orginalanlegget :)

det er ikke noe problem å legge opp kabler til sub, men det er satans vanskelig åfå tak i OEM plugg som konverterer til RCA, da det ikke er noen utganger bak på stereo.

Jeg har forøvrig en sånn som du kan få for 200kr . Umulig å skaffe i norge :P

 

Felger og priser finner du vel på http://www.felgimport.no/

Joachim

 

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får se når den tid kommer hva jeg gjør med sub og det der. Blir iallefall ikke noe med det første kan jeg tenke meg.

 

Men for å legge opp lednigner fra til headunit, måtte du ut med seter og slik da eller var det bare å løsne på litt lister og slik? Det var veldig enkelt i 406 Coupeen jeg hadde. Bare å legge de under listene etter kanten.

 

Var ikke noe spesielt som passet meg på felgimport. Bare 1 felg, men den vart for dyr igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått somlet meg til å legge inn bildene jeg har tatt på digitalkameraet mitt inn på maskinen min. Så da kan jeg legge opp litt flere bilder av bilen som jeg har tatt på veien over fjellet da jeg hentet bilen og noen bilder etter jeg vasket den her om dagen.

 

 

7d0d0b4a.jpg

 

f34ddd17.jpg

 

39da0a4b.jpg

 

b81dc5fe.jpg

 

5a15c176.jpg

 

25dc2593.jpg

 

44eb6fe0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får se når den tid kommer hva jeg gjør med sub og det der. Blir iallefall ikke noe med det første kan jeg tenke meg.

 

Men for å legge opp lednigner fra til headunit, måtte du ut med seter og slik da eller var det bare å løsne på litt lister og slik? Det var veldig enkelt i 406 Coupeen jeg hadde. Bare å legge de under listene etter kanten.

 

Var ikke noe spesielt som passet meg på felgimport. Bare 1 felg, men den vart for dyr igjen.

 

Bare å kneppe opp lister hele veien. superenkelt

Joachim

 

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sitter her å leter litt etter felger som kan passe bilen min. Men vet ikke helt boltsirkel og alt det der. Fant noe på volvoforumet, men der står det bare fra 2002 - 2008 og ingenting om 2000 - 2001. Dette er det som står:

 

S60 5 x 108 65,1 49 B14x1,50 - Bolt 2002-2007

 

Er det det samme jeg har på min bil som er en 2001 modell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her å leter litt etter felger som kan passe bilen min. Men vet ikke helt boltsirkel og alt det der. Fant noe på volvoforumet, men der står det bare fra 2002 - 2008 og ingenting om 2000 - 2001. Dette er det som står:

 

S60 5 x 108 65,1 49 B14x1,50 - Bolt 2002-2007

 

Er det det samme jeg har på min bil som er en 2001 modell?

 

JEPP.

det stemmer :)

Joachim

 

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Den er grei:-)

 

Er det bare meg eller ser det ut til at S60 passer med disse felgene?

 

RS10

 

8678608f.jpg

 

b7d24abb.jpg

 

 

4 stk 17" 4400kr på Vianor.

 

Smak og behag.

JEG ville ikke hatt de, men for all del, de var fine.

Etter 4 forskjellige felgpakker på en bil har jeg blitt litt kresen på hva jeg vil ha ;D

Joachim

 

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår