Gå til innhold

Splints Corrado R60 prosjekt

Ranger emnet


Splint

Anbefalte innlegg

Faen ikke greit når de ikke gidd gjøre jobben skikkelig og nøyaktig. Søstra mi fikk ny nøkkel til Golfen sin, det skjer fortsatt at du må snu den og/eller prøve flere ganga før du får vri om. Det som værre var er at den ble slipt i tyskland på mal fra orginalnøkkel, altså det kan være tenningslåse som har blitt til slitt så det ikke passer helt:rockets

Klag på jobben til sjefen hans, og få det gjort på nytt. Evt. få de til å betale ny "flip-key" til deg også?

Fet bil, men surt med alle de problemene:/

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har nå litt problemer når bilen er kald og jeg starter om morgenen. Den fusker og holder på å kubbe ved den miste berøring på gassen. Hvis jeg trøkker på, og revver opp på 4000 omdreininger kommer den seg.

 

Oser også noe helvettes mye røyk når den er kald.

 

Noen som har noe forslag om hva dette kan være? CO-pot? Tomgangsregulering? For mye bensin?

 

Takker for svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsiken E. Corrado :P Må vente litt. Tenkte jeg skulle overraske folk med noen greie bilder av motorrom når jeg får slangekittet mitt. Men det kommer ikke før ut i neste måned :(

 

Skal se om jeg får knipsa noen bilder. Må bare spandere på den en motorvask først =) Blir kjempelåt det.

 

Har forresten liten tid for øyeblikket. Holder på å fikse leieavtale på et hus, så hvis bildene ikke kommer iløpet av et par dager, så skjuuuz me! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det dags for bremseskift. Fikk nettopp levert et sett med nye Mintex klosser fra NBS, og ettellerannet-skiver (skal se om jeg gidder å finne fram boksen i morgen) dritbillig av en kamerat av meg. Fikk den for 400,- samlet, og det er slettes ikke dumt.

 

Men men. Det følger selvfølgelig med et par bilder, så overlater alt til dem =) Orker ikke skrive så mye nå.

 

Jekket opp bilen, og begynte på helvette. Legg merke til bakhjulet. Det hevet seg faktisk før forhjula :D Merkelige greier.

 

113575.jpeg

 

Jeg mener det... Har ikke skrudd noe særlig på gamle biler, men dette må være det værste. Jeg holdt på 45 minutter på EN skrue.

Skruene på calippern var så rustne at de gikk i ett med metallet. Eller rusten. Eller metallet. Eller kall det hva faen du vil. Kjipt var det. Endte med at jeg fant fram helvetteshammern min og begynte å trøkke på. Etter litt slit kommer slikt alltid selvfølgelig av. :D

 

113578.jpeg

 

Legg merke til hvor slitt hjulbrønnen er. Her sliter MEGAPROFILdekka mine godt ved full sving ja...

 

113580.jpeg

 

Her ligger calippern og storkoser seg i en damp av flytende gull: 5-56. Funket faktisk overaskende fint. Minimaalt med klosse igjen her ja.

 

113581.jpeg

 

Begynte å skru av låseskruen til skiven, men denne var så fastrustet og ødelagt, at jeg bare borret av hele driten. Orker ikke tenke på det nå. Får kjøre uten skrue en stund.

 

113582.jpeg

 

Her kom nye skiva på. Herlige greier =) Blank og fin.

 

113584.jpeg

 

 

Orket ikke ta mer bilder av skruingen. Etter at bremsene ble luftet, så druknet mobilen litt i bremsevæske, men overlevde såvidt. Klesset på nye klosser, og skrudde sammen driten. Go snus.

 

 

Og HER EliteCorrado! Her har du noen små motorbilder! Men jeg sier det igjen; Jeg vil egentlig vente med dette til jeg får Samcoslangene mine. SÅ kan jeg ta før og etter bilder. (Beklager kvaliteten).

 

113585.jpeg

 

113586.jpeg

 

113589.jpeg

 

Det var den updaten for denne gang. Skal snart drive å legge strømkabler og nytt teppe i bilen, så da blir det et par bilder av interiøret =) Følg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Føy! Der var jeg tilbake, etter lang tid med sykdom og helvettesskap. Har ikke rørt bilen på noen uker, men det ser faktisk ikke ut som noe har forandret seg. Annet enn at den kubber når jeg starter den når den er kald. Jeg må virkelig trøkke på for at den skal holde seg. Null problem når den er varm.

 

Men! Det var en ting jeg lurte på. Jeg vurderer mindre ladehjul til Rotrexpressa, men er det noen av dere som vet om det går ann å skremme trykke opp på disse? I det hele tatt hvor mye? Jeg er faktisk ikke sikker på hvor mye den lader nå, men det skal jeg få funnet ut i løpet av uken.

 

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føy! Der var jeg tilbake, etter lang tid med sykdom og helvettesskap. Har ikke rørt bilen på noen uker, men det ser faktisk ikke ut som noe har forandret seg. Annet enn at den kubber når jeg starter den når den er kald. Jeg må virkelig trøkke på for at den skal holde seg. Null problem når den er varm.

 

Men! Det var en ting jeg lurte på. Jeg vurderer mindre ladehjul til Rotrexpressa, men er det noen av dere som vet om det går ann å skremme trykke opp på disse? I det hele tatt hvor mye? Jeg er faktisk ikke sikker på hvor mye den lader nå, men det skal jeg få funnet ut i løpet av uken.

 

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Neh.. Nå orker jeg ikke mer. Var så mye galt med denne dritabilen, at jeg viste den på et verksted. Jeg fikk bare et tungt *sukk* tilbake, og de sa de kunne ta alt for ca. 30 laken.

 

Kjørte ned til en kamerat av meg som leier et verksted, parkerte den, og der har den stått siden. Karen tar alt som er galt for 10 laken, og da inkludert deler.

 

The O' mighty liste over hva som måtte skiftes:

 

Bærearmer bak

Hjullagre bak

Nye bremserør overalt

Calippere, skiver og klosser bak

Alle foringene

Drivknuter visstnok..

Ny bunnpanne og pakning

Registerreim

Oljelekk ved registerreim

Toppdekselpakning

retting av en bulk bak på skjerm på førersiden

 

 

 

Håper nå at jeg får bilen gjennom EU, så jeg får fikset litt på en bil som faktisk går på fram..

 

Godt nyttår alle sammen! Kose røven av dere i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår