Gå til innhold

Nok Old-school!!!

Ranger emnet


VWLOVAH

Anbefalte innlegg

(Kanskje ikke det rette ordet å begynne med hehe, men, men, et sted må man begynne) Liksom respekterer at folk har forskjellig smak, men disse "Old-school greiene" begynner¨å ta litt av synes jeg... Selvom jeg synes noen av disse old-school golfene er tøffe, men blir for mange som blir altfor altfor sære! Å mange som er dårlig gjennomførte! Skal du ha en skikkelig old-school golf må du koste Mange kronene på den! Å synes også at Golf 2 blir for ny til å i det hele tatt kunne brukes som et potensielt old-school prosjekt... Golf to fra rundt 90 og Golf 3 og 4 osv. blir jo allerede orginalt levert med "japse-pakka" hehe Men mener ikke tråkke på noen, liker veldig godt "japs-style" selv hehe

 

Har enda ikke sett noe annet enn håpløse å sykt stygge "old-school 2'ere". Eineseren å eldre modeller er de eneste som faktisk kan se litt tøffe ut, men da må det være gjennomført! Ikke noe lavbudsjettsprosjekt det blir for stygt å uprofesjonelt utført!

 

Dette er selvfølgelig mine meninger å forventer selvfølgelig ikke at alle skal være enige med meg tvert imot!

 

Betrakt heller dette som et "nød-rop" fra oss RS og 90 gutta hehe! Om at NOK er NOK!

 

Seriøst dere driver å prater så varmt om brune gulvtepper å burgunderrødtgammaltbestemorsekkeltfæltslitent dashbord at det er til å bli kvalm av! Håper virkelig for deres egen mentale situasjon at dere ikke mener dette!

 

Skjønner at dere mener 90 og RS looken er oppbrukt å at dere har lyst på noe nytt! Men er jo plenty av andre fangere, speil, skjørter, spoilere osv. som det ikke finnes en eneste Golf i Norge som har! Så hvorfor si at plastikk å glassfiber er oppbrukt? Hvorfor ikke chromme 90 fangerne? Hvorfor ikke chromme hele bilen? Hvorfor ikke stappe inn et ildåhjerterødt skinninteriør fra en Alfa Romeo i Golfen??? Er jo så mye som ikke er blitt gjort!

 

Skjønner at dere alle vil ha en Golf som skiller seg utifra alle andres! Men det får være grenser seriøst!!! Ikke trekk Golf ned i bestemors gamle favoritt farger både inni å utapå! Værsåsnill!

 

Selv brenner jeg for Golf 1 å skal ha RS fanger både foran å bak! Drømmen er Rieger GTO! Jo mer dill dall jo bedre hehe! Jo grommere spoiler jo grommere er bilen hehe! Neida!

 

Men husk dette er mine meninger ville bare si ifra!

 

Mvh Håkon W.L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vil ikke ha noe bråk håper folk forstår det, selv om det kanskje ikke er så lett...

 

Håper folk her på forumet er såpass fornuftige å modne mennesker at vi kan iallefall ha en høflig tone å prøve å respektere hverandres meninger sånn halveis hehe

 

Selv om jeg føler at jeg selv er litt dobbelt moralsk når jeg legger ut om hva jeg mener om old-school å så sier jeg respekterer det...

 

Men respekterer det til en viss grad oki? Hehe

 

Min farsa sa ærlighet varer lengst hehe (jeg er ikke svensk hehe)

 

Mvh Håkon W.L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var som deg en gang jeg også...Det var bare mest mulig dilldall som skulle på golfen.Jeg har kommet meg ut av elendigheten og har begynnt og tenke litt mer minemalistisk.Nå liker jeg faktisk old school,men jeg skal ikke kjøre full old school på 2er golfen jeg snart får meg.Jeg tenker på og blande litt.Det kan bli fint hvis man vet hva man gjør.Dette gjelder egentlig all styling.

Jeg er dritt lei alle golfene som råner rundt med 88-dører, 90-fangere 21" hjul, svart råne soting og emblem tuning så det holder...

 

Men ikke misforstå.Jeg elsker golfen til fire&ice her på forumet,polizei og kimojajaosv...Ikke at beskrivelsen over passer på de golfene men..Men den fineste golfene av alle er denne: (vet ikke om eieren er på forumet? Bilen er også tilsalgs nå!)

 

attachment.php?s=&postid=102405

 

attachment.php?s=&postid=102646

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golfy

Jeg var som deg en gang jeg også...Det var bare mest mulig dilldall som skulle på golfen.Jeg har kommet meg ut av elendigheten og har begynnt og tenke litt mer minemalistisk.Nå liker jeg faktisk old school,men jeg skal ikke kjøre full old school på 2er golfen jeg snart får meg.Jeg tenker på og blande litt.Det kan bli fint hvis man vet hva man gjør.Dette gjelder egentlig all styling.

Jeg er dritt lei alle golfene som råner rundt med 88-dører, 90-fangere 21" hjul, svart råne soting og emblem tuning så det holder...

 

Men ikke misforstå.Jeg elsker golfen til fire&ice her på forumet,polizei og kimojajaosv...Ikke at beskrivelsen over passer på de golfene men..Men den fineste golfene av alle er denne: (vet ikke om eieren er på forumet? Bilen er også tilsalgs nå!)

 

 

Den bilen er avgått med døden, den "nye utgaven" av den, svart med diesel motor er nok også solgt. Hadde tenkt å kjøpe den selv, men en kollega av Gøran (eier) skulle kjøpe den.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første må du kunne forskjellen på "NOS" og "OS"

New old school er nyere som blir bygget opp med eldre deler. Deler som var tilgjengelig på tidligere utgaver av samme bil.

 

Old school er eldre biler som bruker gamle deler, for å gjenskape bilen ut ifra den bestemte tidsepoken den ble oprinnelig bygget.

 

Originally posted by VWLOVAH

Har enda ikke sett noe annet enn håpløse å sykt stygge "old-school 2'ere".

 

På treff i Norge? eller bilder fra utstillinger i tyskland..

Vet ikke helt hvilke biler du sikter til, men jeg vil tro du mener en mørkeblå 2`er med små fangere og C2 felger?

Med unntak av viper-stripene syns jeg den bilen er meget pen.

 

Selv brenner jeg for Golf 1 å skal ha RS fanger både foran å bak! Drømmen er Rieger GTO! Jo mer dill dall jo bedre hehe! Jo grommere spoiler jo grommere er bilen hehe! Neida!

 

Slik plastikk var hot på starten av 90tallet. Du syns vel også Manta med 400 bredding også er gromt? Vel.. hver sin smak.

 

Forøvrig syns jeg det er fint at folk har forskjellige meninger om styling. Ville vært kjipt hvis alle kom i like biler.

 

Du vil nok bli hedret som en helt når du svinger inn på den lokale esso-stasjonen med GTO`en din. I seriøse bilkretser vil nok de fleste ikke le med deg.. de vil le av deg.. ;)

 

Just my 2cents:rolleyes:

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en skikkelig old-school golf må du koste Mange kronene på den!

Nå er etter min mening rieger GTO så stygt at du burde fått betaling for å sette det på bilen din men det er nok ikke så mye billigere det enn såkalte "old school" deler

 

Har enda ikke sett noe annet enn håpløse å sykt stygge "old-school 2'ere".
SÅvidt jeg har sett går det vel ikke en eneste slik en i norge....

 

Skjønner at dere mener 90 og RS looken er oppbrukt å at dere har lyst på noe nytt! Men er jo plenty av andre fangere, speil, skjørter, spoilere osv. som det ikke finnes en eneste Golf i Norge som har! Så hvorfor si at plastikk å glassfiber er oppbrukt? Hvorfor ikke chromme 90 fangerne? Hvorfor ikke chromme hele bilen? Hvorfor ikke stappe inn et ildåhjerterødt skinninteriør fra en Alfa Romeo i Golfen??? Er jo så mye som ikke er blitt gjort!

 

er ikke så veldig mange norske einsere i old school stil heller....

men smaken er som baken....delt og takk gud for det

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stylig og bil-look er jo som alle andre moter og trender; de er stadig i forandring. For noen år siden var jo 90 fangere det råeste du kunne ha, så kom RS fangerene og for LEEENGE siden var GTO hot! (Nå er det virkelig bare Fy-Fy.....) Har virkelig sansen for retro og old school look!

 

Så hvis noen vet om en 65/66 Boble til slags, gjerne helt original, som er til salgs så si gjerne ifra. LAAAAV boble med originallook er litt fett syntes jeg iallefall.... Og det er ett bra lavbudsjetts OS prosjekt hvis man kommer over den rette bilen....

* 1998 VW Polo 1.4 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golfy

Jeg var som deg en gang jeg også...Det var bare mest mulig dilldall som skulle på golfen.Jeg har kommet meg ut av elendigheten og har begynnt og tenke litt mer minemalistisk.Nå liker jeg faktisk old school,men jeg skal ikke kjøre full old school på 2er golfen jeg snart får meg.Jeg tenker på og blande litt.Det kan bli fint hvis man vet hva man gjør.Dette gjelder egentlig all styling.

Jeg er dritt lei alle golfene som råner rundt med 88-dører, 90-fangere 21" hjul, svart råne soting og emblem tuning så det holder...

 

Men ikke misforstå.Jeg elsker golfen til fire&ice her på forumet,polizei og kimojajaosv...Ikke at beskrivelsen over passer på de golfene men..Men den fineste golfene av alle er denne: (vet ikke om eieren er på forumet? Bilen er også tilsalgs nå!)

 

attachment.php?s=&postid=102405

 

attachment.php?s=&postid=102646

 

"hei, jeg heter bjørn, og jeg er alkoholiker. Men jeg fikk hjelp. Og det kan DU og få!"

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Less is more" er det noe som heter.....;)

 

Mye penere med en skamsenka 2'er med små fangere med chromelist, og chromefelger :D :D

 

Det jeg synes er litt kult er hvis man kan variere litt Retro/old-school look med litt nyere ting. F.eks sette inn 3'er dashbord eller Corrado dashbord. Eller at man setter i en Turbo-motor eller VR6 motor. Skinnseter etc. Sånt liker jeg, men golfen må se old-school ut utenpå :D Det er helt sikkert

 

"Less is more!"

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWLOVAH

Å synes også at Golf 2 blir for ny til å i det hele tatt kunne brukes som et potensielt old-school prosjekt... Golf to fra rundt 90 og Golf 3 og 4 osv. blir jo allerede orginalt levert med "japse-pakka" hehe Men mener ikke tråkke på noen, liker veldig godt "japs-style" selv hehe

 

Har enda ikke sett noe annet enn håpløse å sykt stygge "old-school 2'ere".

 

 

 

In your face!!

 

vw_baus077.jpg

 

vw_wasser_208.jpg

 

vw_wasser_086.jpg

 

 

Tror disse motbeviser akkurat det du sa! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår