Gå til innhold

hva skal vi ha til midddag?

Ranger emnet


dynaBel

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Genial tråd! :D liker å lage mat og det er helt sikkert fordi jeg er så jævli glad i å ete! Hehe..

Igår blei det pizza fra peppes og idag blir det sikkert noe annet!

Men takk for tipset med å putte mye rart i pita! Har trua på at det er godt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er veldig lett å lage er f.eks. ytrefile av svin i fingertykke skiver. Ta mye grillkrydder på hver side, så bruekr du fingerer og trykker lett greillkrydddert inn.

 

Så tar du melange i pana, helst en bit på str med en tommel e.l. Og så steker du på sterk varme i 20-30 sekunder, så skrur du ned plata til middels, så snur du fileen. steker ca 1 min slikt så snur du den igjen og steker den ca 30-60 sekunder til.

 

Svin skal gjennomstekes, men jeg gjør aldri det, er som regel svakt rosa strek på kanskje 2 mm midt i.

 

Tilbehøret er enkelt, litt potetsalat. Og hvis du føler for det litt salat.

 

Dette lager jeg påp toppen 5 min. :) Veldig enkelt og veldig godt. :)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svinebog i kryddersaus.

 

-En boks hermetisk bog som du kutter i terninger.

-2dl melk

-2bokser med tine krydderost (liker den røde personlig) som du smelter ut i melken til klumpene forsvinner. husk å røre, da melka lett brenner seg.

-pasta penne eller annen mini-pasta som du liker. kok så mye du vil ha.

 

Når melk/krydderost sausen er ferdig har du bog terningene i. la det småkoke i ca 5-10 minutter slik at bogen er gjennomvarm. rør godt rundt, uten å "skrape" i bunnen av kaserollen. ha pasta i en skål, kvell sausen over og et. det er nammenam og tar 15-20 minutter å lage. koster ikke mer enn 80 kroner for ganske mye mat!

Dont worry, I'm an expert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svinebog i kryddersaus.

 

-En boks hermetisk bog som du kutter i terninger.

-2dl melk

-2bokser med tine krydderost (liker den røde personlig) som du smelter ut i melken til klumpene forsvinner. husk å røre, da melka lett brenner seg.

-pasta penne eller annen mini-pasta som du liker. kok så mye du vil ha.

 

Når melk/krydderost sausen er ferdig har du bog terningene i. la det småkoke i ca 5-10 minutter slik at bogen er gjennomvarm. rør godt rundt, uten å "skrape" i bunnen av kaserollen. ha pasta i en skål, kvell sausen over og et. det er nammenam og tar 15-20 minutter å lage. koster ikke mer enn 80 kroner for ganske mye mat!

 

:respekt

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan legge ut min personlige hurtig-mat.

 

1 boks hermetisk bogskinke

1 pakke fersk pasta (250g elns)

1 boks tomatpurre

1 glass fetaost (i olivenolje)

 

 

skjær opp bogskinken i tynne skiver på en plate, kok opp vann.

 

kast bogskinken i en stekepanne(smijern helst til denne typen matlaging) der du bruker en skarp kniv og gaffel og skjærer det ytteligere opp, nesten skinke kjøttdeig. altså samtidig som det steker!

 

kok opp pasta.(står ganske greit forklart på pakken

 

2-3 spiseskjeer tomatpurre røres inn i skinka.

 

nå begynner dette å bli ferdig. hell vannet av pastaen og sleng skinken oppi sammen med pastaen. og som jeg gjør det ta masse fetaost over, og istedenfor smør til pastaen, bruk noe av olivenoljen fetaosten ligger i, gir en utrolig smak!

 

nå ble jeg sulten imens jeg skrev dette, så slankekuren ble brått avsluttet..

 

mvh

stian

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår