GnarKiLL Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Hei. I dag morges så jeg en perle av en volvo. Så i alle fall for meg potensialet inni hodet mitt.. Så kikket jeg nærmere på denne på vei hjem fra jobb, og fant ut at denne hadde jeg lyst på. Men... Det er oppgitt en kilometerstand på 242tusen, men i dashen står det nærmere 294tusen. Denne er vel langt fra verdt 15000,-? Tenkte jeg skulle tilby 8000,- og eventuelt 11000,- om den har motor som "bare" er gått 242tusen. Så kommer det kanske litt an på om det er forgasser eller innsprut osv.. Det ser 99% rustfri ut, men hadde ikke sjans til å se inni dørene og sånt, da eieren ikke var tilstede. Så før jeg ringer og pruter, hadde det vært fint om dere gav meg noen råd eller tips. Om jeg får den til 8000,- kommer jeg til å behandle den pent og gjøre den som ny (så langt det er mulig). Siter 99, 200SX S14a Racing Edition - Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 om det er en 86/87 er det ikke innsprut i allefall...men ser i grillen at det står et lambda-emblem, og det var jo liksom merket for at det var F motor i bilene vil jeg tro. men 8000 er det verdt ja, om den er så rustfri som du tror. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Er det ikke 230E i gle? eller tar jeg helt feil nå? Er gjort litt med i utsende da, er 90 bakluke og hviteblinklys. Om bilen har gått 242 eller 294000 har jo ikke noe å si. Motorn har ennå mye igjen å gå. Jeg tror neppe du kommer til å få kjøpt den til 8000, du må nok ut med ihvertfall 11-12000! Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GnarKiLL Skrevet September 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 om det er en 86/87 er det ikke innsprut i allefall...men ser i grillen at det står et lambda-emblem, og det var jo liksom merket for at det var F motor i bilene vil jeg tro. men 8000 er det verdt ja, om den er så rustfri som du tror. Om jeg søker på google og sånt, finner jeg ikke når lambda sonde ble innført på 240'er... Står jo GL bak på bilen, mens det var et GLE emblem på hanskerommet. Kan bli en spennende telefon til mandag. hehe. Er det ikke 230E i gle? eller tar jeg helt feil nå? Er gjort litt med i utsende da, er 90 bakluke og hviteblinklys. Om bilen har gått 242 eller 294000 har jo ikke noe å si. Motorn har ennå mye igjen å gå. Ellers kan det vel være K-motor i GLE? Syns jeg husker det fra en bekjents 240, men kan være jeg husker feil... Jeg tror neppe du kommer til å få kjøpt den til 8000, du må nok ut med ihvertfall 11-12000! Har bare ikke sett andre 240'er som har gått over 300K, så derfor var jeg litt skeptisk med tanke på drivverket. Selve motoren(evighetsmaskinen) har det jo lite å si på. Siter 99, 200SX S14a Racing Edition - Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Lamba-merket kom sammen med B230F og LH2.2 som kom i 1988. :) LH2.4 har også Lambda-merke i grillen. Ifølge mine kilder er dette en 1987 modell 240 GLE, med B230K motor. At bakruta er bytta til 90-type kan jo ha sammenheng med GL merket. KM standen har ingenting å si, for når det er snakk om så liten effekt, er slitasjen minimal. Men, det er B230K motor. Det er den dårligste motoren Volvo har laget, mange som har problemer med Siolex Cisak gassern, siden den er vakumstyrt, og vanskelig å feilsøke. Hvis du får den for 8000,- er det jo et bra kjøp, men jeg ville aldri kjøpt den for mer enn 10000,- Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Er det ikke 230E i gle? eller tar jeg helt feil nå? En standard 240GLE 1986 eller nyere har samme motor som 240GL av tilsvarende årsmodell, altså som oftest ikke innsprøytning, og uansett ikke B230E. Eldre GLE (82-84) er en relativt finere modell og har B23E. Bakluken på dette eksemplaret er uoriginal, og det er nok også grillen. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xwewit Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 2.3 Kombi 133 08.84-12.88 B23E Modell: 240 KW: 98 Volum: 2315 Sylinder: 4 Karosseri: P245, P245 TecDoc: 2775 RB Nøkkel: VOL 312 Ifølge meca sin webkatalog og ifølge mekonomen sin side er det 230k motor tror mest på det siste. Siter Perfekt som en veltrimmet Volvo. BMW, også kalt nybegynnerfeil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Er en 86 mod vist den skal inn til eu neste år å da er det a eller k men tipper k. K motoren har dårlig rykte men jeg har i vært fall vært heldi med mine , kjøpte en 88 mod i går med k motor ganske lik den stv di . uten rust tidligere lillehammer bil:) å motoren funker å går billig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Hvis du får den for 8000,- er det jo et bra kjøp, men jeg ville aldri kjøpt den for mer enn 10000,- 10000 er ikke så ille det hvis bilen er like fin som den ser ut til på bildene. Siden det er bytta bakluke så kan det også hende at det er bytta grill på bilen. At det er satt på grill fra en 88 mod og oppover. Men det er vel enklest å ta en tur innom eller en telefon og høre åssen motor og sånnt det er. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GnarKiLL Skrevet September 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Takk for mange råd og "oppklaringer"! :) Skal ta en tlf på mandagen, så håper jeg at selgeren vet hva han selger. (er visst en forhandler). Men uansett om det er a- eller k- motor så er det forgasser og bruker vel mer på mila enn innsprut? (tenker litt på økonomien om jeg kjører denne 8-10 mil hver dag) Siter 99, 200SX S14a Racing Edition - Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Titt etter rust oppunder bakfangern, under dørstokken til bagasjen. Napp av lista over fangern og se om du finner noe snusk. Har nesten ikke sett en eneste 245 uten rust bak der. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Er en 86 mod vist den skal inn til eu neste år å da er det a eller k men tipper k. K motoren har dårlig rykte men jeg har i vært fall vært heldi med mine , kjøpte en 88 mod i går med k motor ganske lik den stv di . uten rust tidligere lillehammer bil:) å motoren funker å går billig EU-kontroll (blant en del annet) går på registreringsår, og det er ikke alltid sammenfall mellom registreringsår og årsmodell. Som bekreftet av plakaten, dreier det seg sikkert om en 87-modell-registrert i 86 i dette tilfellet. Det med motortyper originalt er da i prinsippet ganske greit - en 86-modell skal ha B230A, på 87 (som her) og til dels 88 skal det være K. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GnarKiLL Skrevet September 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 EU-kontroll (blant en del annet) går på registreringsår, og det er ikke alltid sammenfall mellom registreringsår og årsmodell. Som bekreftet av plakaten, dreier det seg sikkert om en 87-modell-registrert i 86 i dette tilfellet. Det med motortyper originalt er da i prinsippet ganske greit - en 86-modell skal ha B230A, på 87 (som her) og til dels 88 skal det være K. Er vel mulig å ikke ha skilter på den ett år for å ikke betale noe om man skulle fikset den opp, og så blir det feil i forholdet mellom første registreringsdato og hvilket år den skal eu-kontrolleres? (bare sånn eksempel...) Siter 99, 200SX S14a Racing Edition - Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Jeg er ikke ekspert på feltet, men jeg har inntrykk av at regelen fortsatt er at hvis bilen er førstegangsregistrert på et partalls-år, har den kontrollfrist hvert partalls-år - i måneden som avgjøres av siste siffer på skiltet. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 mener det er enda sånn Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.