Gå til innhold

Bytte bærearmer

Ranger emnet


voffe

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Fikk besked i går når jeg var å tok en hjulstillings fiks at mine øvre bærearmer på frem hjulene skrek "bytt meg!"..

 

De tilbudte seg å bytte for 3000kr per side, men det er for mye for meg nå, og de _må_ byttes før bilen skal en tur til biltilsynet nå 25. sep.

 

Så jeg tenkte å bestille delene som trengs, også prøve å bytte selv, eller få noen andre som kan det til å bytte.

 

Verksteds prisene er jo helt utrolige..

 

- Så lurer egentlig på om dette er vanskerlig å bytte?

- Og hvilket verktøy jeg trenger for jobben (om det er noe spesielt , eller bare slegge og avbiter :p)

- Og sist om noen kunne være så kjempe snille å legge ut linker til alt jeg trenger fra NBS eller en annen plass hvor jeg kan få tak i delene til en mindre penge ganske kjapt

 

A4 1.8l B5 1995mod. (ikke quattro eller turbo :() om det har noe å si :)

 

Takk :)

 

MVH

Andreas

2000 Audi A4 1.8TQ Avant (snart)

2000 Toyota Celica T23 GT (Til salgs)

x2005 Toyota Corolla 1.4TDI

x1995 Audi A4 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trenger du øvre bærearmer til den siden de er gående på.. Sjekk mekonomen, de er ikke så galen på pris.. Fast nøkkel og skralle bør holde. Men luftverktøy går jo fortere. Bare pass på at armene er i ca samme stilling som de gamle.. Armene sitter øverst på fjørbeinet så dette må ut. 3skruer på topp (motorrom) og 1 nede på bærebrua. Lykke til, er ikke veldig vanskelig.

Koster vel litt over 700kr per arm..

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp helt sett med alle bærearmene, endeledd og bananene til stabstag. Billigste i norge er ca. 6000,- for et helt sett. Bestiller du fra tyskland er prisen nede i 3000-3500,-

Gjør du jobben selv har du da komplett ny forstilling til samme pris verkstedet skal ha for å bytte bare 2 av bærearmene.

Jeg er ingen mekaniker men med hjelp fra Haynes boka gikk jobben greit.

Verktøy man trenger er momentnøkkel (hvis man vil følge boka), fjærklemmer, endeleddavtrekker og assortert utvalg i kombinasjons- og pipenøkler.

Møller ville ha over 20000,- for hele jobben inkludert deler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bare bytte de øvre trenger du bare ett pipesett, fastnøkler, rustløser til bolten som "holder" begge armene på spindelen og en jekk..

 

Er ikke noe hokus pokus å drive med, for du skjønner tegninga når du begynner:)

 

lykke til:P

1993 Audi S2 coupe

2000 Audi A4 1.9TDI sedan

X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT

X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring så sitter den boltene som holder begge de to øvre bærearmene på plass, noe helt grønn jævli. Jeg måtte bruke sveiseapparat og varme til begge foringene i begge øvre bærarmene var smelta før jeg klarte å få ut den bolten. Da måtte jeg bytte begge øver. Får håpe du ikke er like uheldig da!

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtte borre ut min skrue.. smule slitsomt og det gikk en del bor med hehe.. + at boren høggde seg fast og jeg glapp maskinen og fikk håndtaket i hode så det smalt hehe.. fiiin stoor kul.hehe.

her har de i oslo for 4500 http://norskbildelsenter.no/

jeg skiftet alle samtidig.. en på verksted som sa at skifter du en vil de andre som er litt slitt slite på den som er ny.. og du vet aldri når du må skru igjen... like greit å skru av alt og sette på nye så er du ferdig med det.. :)

Audi A4 1,8TS 98 mod.

X audi 80s 1,8 88 mod

X audi 80 1,8 82 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår