Gå til innhold

eplegutt

Bruker
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om eplegutt

  • Bursdag 06/11/1976

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A6
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Motor (eks 1.6)
    1.9 TDI

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

eplegutt's Achievements

  1. Jeg også har opplevd de samme problemene. Med meg var det ene vakumslangen som var gåen og dermed førte til at N75 kutta ut. Sjekk tilstanden på slangene før du skifter ventil
  2. Motorstyring Bosch 0 281 001 214 (0281001214). Har blitt demonetert fra en velfungerende Opel Omega 1996 model. Motorstyringen fungerer med den 2.5 liters BMW-motoren (M51) som Omega ble levert med på 90-tallet Kr 900 kr + evt porto
  3. Biltema har ok fjærspenner til overkommelig pris. Har også div annet spesialverktøy
  4. Bør få skiftet denne til ca 5000 kr. Ikke mye hokkus pokkus å skifte selv heller. ca 1000 kr i deler. Litt jobb siden du må av med front og sette støtfanger i serviceposisjon, bør sikkert beregne 10 timer første gang du gjør det. Dersom du har en AFN motor er det samme motor som bilen i denne DIY-tråden (litt annerledes motorrom siden det er en Jetta) Demontering: http://www.myturbodiesel.com/1000q_how_to/a3b4/TDI_timingbelt_remove_mk3.htm Installasjon: http://www.myturbodiesel.com/1000q_how_to/a3b4/TDI_timingbelt_part2_install.htm Husk å skifte vannpumpe og termostat når du først skal skifte registerreim
  5. eplegutt

    Startsperre???

    Hei! Jeg har en 95-modell Omega 2.5 diesel med samme problem. Når jeg vrir om nøkkel skjer det en av 30 ganger ingenting (må vri på rattet for å få tenning). Når jeg får tenning går ikke startmotoren mer enn i 3-4 sekunder før den slokker. Er trolig dårlig kontakt en eller annen plass i startsperren i rattstammen . Er det noen som har gode tips for hvordan jeg kan komme rundt dette? Mulig å deaktivere startsperre på bilen? Jeg har forøvrig ikke fått start på bilen etter at jeg tok ut batteriet for å ladde det. Må jeg synkronisere nøkkel mot startsperre igjen? Har dessverre ikke instruksjonsbok til bilen, og jeg har heller ikke nøkkel med fjernkontroll. Svært takknemlig for svar eller PM!
  6. Hei! Har en 95 modell Omega med samme problemet (2.5 diesel). Sliter med å få startet bilen da startsperren ikke slår seg av. En av 30 ganger starter bilenved at jeg vrir rattet i ulike posisjoner. Er det mulig å koble ut startsperren evt finne andre måter å unngå problemet på? takknemlig for svar!
  7. På min 98-mod A6 1.9 TDI sitter diagnosekontakten til venstre under dashbordet på førersiden (ca der venstre kne er når du sitter i setet)
  8. Hei, Du finner svar i denne tråden: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1542461&page=5. Du finner forklarende bilder ca midt i tråden. Det er nok mikrobryteren som registrer om døren som er åpen som har tatt kvelden og må byttes. Du finner ny bryter hos http://www.elfa.se, søk etter vnr:35-831-43 Denne tråden gir også en god forklaring på hvordan du skifter bryter: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1015107&page=7
  9. Hei, Jeg mener at dette ikke er mulig før på 2001-utgaven, så du må nok koble om ledninger. Noen som vet hvordan dette gjøres? Sjekk forøvrig denne linken vedr Vag-COM: http://dk.openobd.org/audi/a6_4b.htm
  10. Du bruker nok lengre tid enn 2-3 timer første gang du gjør dette, men det kommer ann på. Er uansett greitt å vere to personer da du gjerne må vri på hjulet for å komme bedre til ifht å få ut bærearmer etc. Uansett vil jeg også anbefale å kjøpe en Haynes reperasjonsmanual (hyllevare på Biltema det også). Denne forklarar relativt lettfatlig hvordan du går fram iforhold diverse jobber. Den kan fort spare deg for mye irritasjon og hjelpe deg vider om du kjører deg fast. Du får ha lykke til! Litt jobb første gang du gjør dette, men man lærer fort og sparer fort mye penger i forhold til å kjøre bilen inn i verkstedhallen hos våre venner på Møller.
  11. med ytre drivledd mente jeg det Biltema kaller drivknute: http://www.biltema.no/carparts/carparts_c.asp?iSecId=1169&strCarId=Audi Oversikt over Biltemas forstillingsdeler: http://www.biltema.no/carparts/carparts_c.asp?iSecId=1170&strCarId=Audi Siden du skriver at det er klakkelyder (regner med at de også kommer når du kjører over fartsdumper, dårlig asfalt etc) høres det ut som det er en av bærearmene, kanskje flere, som eg gåen. Oversikt over alle deler her: 13, 14 1 og 21 er bæreamer. 24 er endeledd. Sjekk http://www.audidiy.com/b5a4.php og scroll ned til Audi B5 A4 Suspension Do It Yourself Articles for diverse DIY artikler. Lykke til!
  12. Hei, Det høres ut som en eller flere av bærearmene dine er gåen. For å feilsøke kan du skru av hjulet på siden der lydene komme fra og kjenne etter om det er slark i en eller flere av bærearmene (to oppe pluss styrestag samt to nede). Du finner flere DIY-tråder på nettet om hvordan du skifter armer. Det er ikke spesielt vanskelig , men det kan være utfordringer med fastrustede bolter Bolten som fester de to øvre armene kan være spesielt vrien om den er skikkelg fastrustet). Rustløserspray og evt gassbrenner for å varme opp skruer som sitter ekstra fast kan være greit å ha. Settet du har lagt link til er sikkert ok, Biltema har også alt av bærearmer til denne bilen til ok pris og bra kvalitet. Det kan også være ytre drivledd som er gåent. Det ligger en DIY-tråd her på formuet som forklarer hvordan du skifter dette. Ytre drivledd har de også på Biltema eller du finner det på finn.no til ca 800 kr.
  13. Hei! Jeg har en 98-modell A6 1.9 TDI som bruker litt olje. I tillegg har kjølevæsken fått en lilla farge og det virker som det er olje i den. Hva kan dette skyldes? Er det topppakingen som er gåen? Motoren nærmer seg 300 000 km.. På forhånd takk for hjel pen!
  14. Mine passer dessverre heller ikke på faceliftlyktene. Vurder å kjøpe disse da de ser ut til å rett size i forhold til de nye lyktene: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&_trkparms=tab%3DWatching&viewitem=&item=290240611201 Noen innspill?
  15. Takk for tilbakemeldinger. Jeg får forsøke å flytte over de gamle motorene (fann en brukbar beskrivelse her: http://www.lowfish.de/a4-freunde/Einbauanleitung%20Facelift%20Scheinwerfer.pdf Jeg har desverre ikke bilder av når jeg monterte xenonlysene, men det er veldig enkelt. Festene til lyktene er likt vanlige H7 lykter. Du kobler ledningene fra pæren på den opprinnelige koblingen til lykten. Deretter borer du et hull i bakdekselet slik at du kan legge. Se video her:
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår