Gå til innhold

Oppgradere Clutch?

Ranger emnet


tdip0wer

Anbefalte innlegg

Du har jo forskjellige typer, Zinter-clutch f.eks. Men det virker som du i mange tilfeller må ofre noe for en sterkere clutch; f.eks. evnen til og slure.. Mange sier at Zinter-clutcher føles ut som bare har "av og på" :) Men sikkert mange flere som kan svare på dette bedre enn meg

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye oppgradering trenger du egentlig, er vel det første du må si noe om, da prisene varierer MYE etter hvor kraftig clutchen må være.. jeg monterte SPEC clutch på min bil, tåler ca det dobbelte av org, ikke noe tyngere på pedal. kostet ca 6500 til min, men er billigere til audi. regner me det er til den??

 

Er til en Vag 1.9TDi med 125hk/280nm, clutchen tåler fint chippinga som er utført, men skal bestille større dyser og regner med å få 30-40nm MER og trenger en sterkere clutsh..vet ikke hvor sterk clutsh jeg trenger.. hmm

1.9TDi Rules :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er til en Vag 1.9TDi med 125hk/280nm, clutchen tåler fint chippinga som er utført, men skal bestille større dyser og regner med å få 30-40nm MER og trenger en sterkere clutsh..vet ikke hvor sterk clutsh jeg trenger.. hmm

 

trur ikke du trenger oppgradere den orginale clutchen din da, men vist du alikevel vil gjøre det kan jeg annbefale spec sin clutch. vet ikke til hvilken pris, regner med rundt 4000 ca, kansje rimeligere. dette er bolt on, trenger ingen mod av svinghjul og slavesylinder. er ett sett med trykkplate, lamellplate og lager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er til en Vag 1.9TDi med 125hk/280nm, clutchen tåler fint chippinga som er utført, men skal bestille større dyser og regner med å få 30-40nm MER og trenger en sterkere clutsh..vet ikke hvor sterk clutsh jeg trenger.. hmm

 

Jeg vet faktisk ikke om jeg trenger det før jeg har testa dysene, men karene som selger disse anbefaler å oppgradere clutchn, MEN det finner jeg jo fort ut etter noen prøverunder :) 4000 ca er jo ikke så mye for en forsterka clutch da :)

1.9TDi Rules :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår