nnnneh Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11098733&sid=xz3cabObxLu640610 Kom ikke her å si at denne varer evig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sideburn Satan Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 åjaau, steikje go dinnja Siter -90 Mercedes 300E 4-matic -63 Buick Riviera Kustom Härda killar rakar pungen med vinkelslip! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 vel har en slik og den har rulla 423000... en 940 drosje med d24tic i nabo komunen har rulla 860000.. på urørt motor.. ikke uslitelig men nesten.... Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Som regel kan en motor gå forbløffende lenge dersom den vedlikeholdes godt. Hyppige oljeskift inkl oljefilter, luftfilter og god timing av innsprut/tenning gir gode foutsetninger for et langt liv. Et annet smart trekk er bytte tannreimer med jevne mellomrom. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet September 8, 2007 Rapporter Share Skrevet September 8, 2007 Jeg har en 940 classic som har tidligre vært drosje.Kilometer stand i dag er 740000! Og dette er en fk motor. Helt urørt, er sørva på volvo, har sørvis hefte opp til 603000! Går akkurat som om den gjorde når den rulla ut ifra buttiken! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet September 9, 2007 Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 I denne tråden er det snakk om dieselmotor, Jo-Erik.. Det vanlige, ut i fra biler i familien og til kamerater, så pleier toppen på D6-motorene å ryke på rundt 200 000 km, de fleste bilene som har høyere kilometerstand enn det pleier å ha "ny" motor.. Om de nyere motorene med turbo har fått en oppgradering vet jeg ikke, men selve motoren i den bilen er utviklet på 70-tallet, da uten turbo.. Ellers er det greie motorer og de går brukbart.. Synd dieselen er så dyr om dagen Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 D24 er jo en veldig seigliva motor. Vet at de har svake/myke stempelringen som blir slitt etter en stund. Men tror dette var størst problem på de tidligeste D24 motorene uten turbo. En tidligere kollega av meg eier en 760 Turbodiesel IC som har rulla over 700 000 km - urørt. Til og med turboen er original på motoren. Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdathor Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 dissa diesel motorene i pre-ford volvo'ne er noe audi greier.. og alle vet jo at audi motorene er litt mer holdbare enn mercedes vito.. men det er ikke mye!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Skal være samme motoren som står i VW LT Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Har mye med vedlikehold av motor å gjøre... Bytter du olje osv ofte, og bruker olje av grei kvalitet, så holder det også mye lenger... Hvis du ikke er som pakkisene på jobben, som skal ha billigste olja som er 150 kroner for 4 liter... Skjønner at det ikke er noe du skal bruke på en motor du vil ha en stund. Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 har en 760 td som har gått 428.000 totalt.. 230.000 med den motoren som står i nå. må bytte toppakning grunnet varmgang. det er forsåvidt ikke motoren sin feil(sprekk i radiator). har hatt en 240 d6 som hadde rundta 800.000 (dog de siste 5000 med grisekjøring) den var umulig å starte når den var kaldt, måtte taues i gang. har pelt opp den motoren nå. gåene stempelringer på alle sylindre(knekt) og sprekk mellom ventil seten. har hørt no rykter om at vis sprekkene mellom setene i toppen har mindre enn 1mm gap så kan toppen brukes som normalt uten vann/olje forbruk. det som er drepen for "D6" motorene er varme og høye turtall. også veldig viktig å ikke gi på no særlig før motoren er gjennomvarm. Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 dissa diesel motorene i pre-ford volvo'ne er noe audi greier.. [/qUOTE] Audi har da aldri hatt R6 diesel...! R5 og V6 diesel derimot er Audi sine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Vel, VW, så det blir jo samme organisasjon... Rekkesekseren var foruten i Volvo-personbiler brukt i VW LT - mens de fire- og femsylindrede versjonene ble brukt i diverse eldre VW og Audi. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Vel, VW, så det blir jo samme organisasjon... Rekkesekseren var foruten i Volvo-personbiler brukt i VW LT - mens de fire- og femsylindrede versjonene ble brukt i diverse eldre VW og Audi. Audi 100 2.0 td er samme motoren som D20 brukt i volvo 240(ikke i norge) Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.