Gå til innhold

kjøpe golf 1

Ranger emnet


xanakor

Anbefalte innlegg

1.5 litern er etter min mening helt brukbart kvikk med manuelt gir, men med automat blir det lite morro. Jeg har selv hatt en slik så jeg vet hva jeg snakker om (for en gangs skyld ;))

 

det må jeg si meg uenig i - selvfølgelig er det ingen sportsbil, men bruker du 1. og 2. "gir" så har da denne bilen vel så hyggelige fartsressurser som mye annet rask på veien!

(jeg gikk fra gti til 1.5 automat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjøper bil prøver jeg alltid å finne en mest mulig original/urørt bil. Dette er alltid billigere i anskaffelse enn en "stylet" bil (som i 11 av 10 tilfeller medfører smakløse alufelger og mer eller mindre gjennomtenkte modder som f.eks. panserlåser o.l.). For prisen som forlanges skal det la seg gjøre å finne en vel så fin bil i relativt urørt stand - og med manuell kasse.

 

Det eneste positive jeg kan se med bil med automat er at den har lasteventil bak originalt. Etter å ha tilbakelagt en og annen km i Lusa (1978 Golf LS med autolat) kan jeg vanskelig si annet enn grøss og gru. En fullstendig lat automat ødelegger kjøreopplevelsen fullt og helt og er hinsides enhver oppfatning i alle fall jeg har av hvordan en Einser skal flytte på seg. Dog er automat til å leve med som en overgangsløsning, dersom karosseriet er i god stand. I mine øyne er det mindre omfattende å på et seinere tidspunkt putte i ei mer interessant drivlinje enn å sveise rust (eller enda verre: Sette dette bort).

 

Om du har pengene klare er Anders M sin hvite Golf C et meget godt kjøp. Denne bilen har jeg tatt i øyesyn og den er i fremragende stand. Nå forlanger han mindre kr for den også pga. defekt automatchoke. Løp og kjøp, spør du meg: thumb !

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10934128&sid=xz16abc0iRdC399215

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår