mikael Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Hei! Jeg har en bil som originalt hadde en K motor, og har nå satt inn en A motor. Men får den ikke til å gniste. Hverken fra fordeler eller coil. Har satt inn fordeler og coil fra en A motor. Er det forskjell på ledningsnettet i K motor og A motor, sett bortifra coil biten hvor det er store forksjeller? Tenker påinnenfra og inn til motorrommet. Må jeg bytte det? mvh Mikael Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Hei! Jeg har en bil som originalt hadde en K motor, og har nå satt inn en A motor. Men får den ikke til å gniste. Hverken fra fordeler eller coil. Har satt inn fordeler og coil fra en A motor. Er det forskjell på ledningsnettet i K motor og A motor, sett bortifra coil biten hvor det er store forksjeller? Tenker påinnenfra og inn til motorrommet. Må jeg bytte det? mvh Mikael elektronisk eller stift tenning? prøv med direkte strøm fra batteriet til + på coil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStande Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 slit ut ledningsnettet på motoren vertfall å sett på et nett fra a motoren. blir en smule enklere å tenke:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mikael Skrevet September 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 elektronisk eller stift tenning? prøv med direkte strøm fra batteriet til + på coil.. Det er elektronisk. Har tenkt tanken å prøve med stift, men ville bare prøve det som satt i fra før. slit ut ledningsnettet på motoren vertfall å sett på et nett fra a motoren. blir en smule enklere å tenke:P Takk for tips :) Skulle vel ikke være umulig å finne et slikt ledningsnett på hogger'n vil jeg tro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStande Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 jeg har akkurat tatt en k motor å bytter til a motor ledningsnett. helt grei sak de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240_tic Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 visst jeg ikke tar helt feil så ere forskjellige tenningsmoduler( den på innerskjermen) på K og A motor.. det er en mulighet.. Siter 93 volvo 240stv - FK 86 volvo 240tic - FT skrota Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 vet av en F blokk og topp til deg om du vil ha noe litt nyere. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mikael Skrevet September 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 jeg har akkurat tatt en k motor å bytter til a motor ledningsnett.helt grei sak de. Måtte du bytte fra tenningsnøkkel og hele pakka, eller bare de få ledningene inni motorrommet? visst jeg ikke tar helt feil så ere forskjellige tenningsmoduler( den på innerskjermen) på K og A motor.. det er en mulighet..04.09.07 16:36 Tenningsmodulen er vel koblet til coilen, så den er jo byttet den også. I K motoren så er vel alt i en boks hvis ikke jeg har skjønt feil. vet av en F blokk og topp til deg om du vil ha noe litt nyere. motor'n er ikke brukt enda, så får vel kjøre den i filler først vel :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 6, 2007 Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 Det som må gjøres er å bytte ledningsnettet mellom hallgiver, tenningsmodul og coil, selve coilen, koble på + fra tenningen på coil, og så er det tut og kjør. Selve tenningsmodulen er lik for A/K (og såvidt jeg vet også E-motorene, unntatt b23(0)ET). Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg