v242tic Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 helt enig og kan hende jeg tar og ødlegger den i steden får og selge også ta masse bilder av det bare får prinsip ;) Hehe, tøft;) Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 Vært på Stjørdal i dag eller? Kom opp bak deg i en sur lilla 940. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet November 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 Vart en tur i hommelvika. ja d stemmer vel d ja Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 Jepp.. var deg ja Fått bremsa? Tenker på "noe likt" oppsett her nå.. 94,5mm slag, 96.0mm borring (ny blokk), GT3582R turbo med 0.82 a/r eksos Ble det kjørbart med T72 eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet November 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 Har ikke fått bremsa på nytt enda, har ikke hadd tid. D ble veldig kjørbart med T72, drar som faen fra tomgang opp til toppturtall ikke noe spesielt turbolag. Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Hva kjører du med for kompresjonshøyde på stempla, og hva ble kompresjonsforholdet i motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Hva kjører du med for kompresjonshøyde på stempla, og hva ble kompresjonsforholdet i motoren? Husker ikke eksakt lompresjonshøyden på stempla da d er over et år siden jeg dreiv å målte. men komphøyde bør vel ligge på ca 32,4- 32,5 mm grovt regnet. kommer litt an hvor mye du planer blokka å for rett squish. mener å huske at stempla mine stikker opp ca 0,5 mm over blokka. kompresjon ble senket av meg da kompresjonen med gropa i stemplene ble ca 10,5:1, noen som er "litt" høyt for turbo. Planen var at motoren skulle brukes på vanlig bensin, men siden motoren går med E85 har d gått bra med så høy komp. Løsningen ble å cnc maskinere stempeltoppen for å senke kompen å få til et forbreningsrom i stempla som passet bedre til 16v forbrenningsrom for kjappere forbrenning. kompen ligger vel nå på ca 8,6:1 hvis jeg ikke husker helt feil. Stempla som SPM selger som 16V turbo stempel er egentli 8v turbostempel med fresa ventillommer for 16v, og er egentli ikke brukbare rett ut av eska. Kryssboltene som følger med er også alt for svake til turbo bruk, tru SPM har noe bedre kryssbolter nå. Løsningen for meg ble å bestille kryssbolter fra wiseco som er mye mer kraftige krevde litt maskinering, men alt fungere meget bra. Blokk, munnstykker til underspylig å oljepumpe krever også modifisering for å få god nåkk klaring til den økte slaglengden. Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Har bestillt veiv med slag på 94,5mm og stempel med komphøyde på 32.28mm. Ble ikke SPM deler da. Skal bruke B234F blokka med det her oppsettet jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Hvilke stempel har du bestilt da? hvordan er utformingen av stempeltoppen? Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Spekulerer i om dem ser ut noe som det her: Jeg fikk ikke med meg hva slags fabrikat det var av stempel, men h-profil stakene er av Eagle fabrikat. $600 for 4 stempel, $400 for 4 h-profil med ARP bolter, $549 for billett veiv.. høres jo ut som billig søppel men folk på turbobricks.org mener det er bra. Har bestillt så får nesten prøve det ;) så billig som det var så. Pistons and rods are in the US, cranks are from Taiwan, but are NOT SPM cranks. These actually fit in a car without modification.Jonathan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 hmmmz... er det ikke gunstig å heller ha "flat top" stempel med litt ventillommer. squish er vel greit for å begrense detonasjoner hvis jeg ikke husker helt feil men. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forzaa Performance Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Blir gøy å se hva denne bremser på max. Burde ihvertfall ha et sinnsykt dreiemoment med 2.8 liter. Til sammenligning hadde min 2.4liter 16v 500nm på 3500rpm. Ser bare fordeler med E85 på en sånn motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Tjoh men hvordan blir kurven med så mye slag. blir jo seff ikke helt traktor men. må jo bli mye moment nærmere bunn og så orker den ikke gi så mye effekt høyere i registret? hvilke kammer kjører du på? Som forzaa sier det blir spennende å se :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Originale GLT kammer står det i starten her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg