ole12 Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Heisann. Nå i det siste, så skriker bilen når jeg gir fult ratt-utslag. (altså svinger heilt til en side) Da begynne den å skriker felt. Har også merket at når jeg står i ro, og skal svinge på ratte så blir det plutselig tungt og vri på ratte. Akuratt som om å kjøre en bil uten servo. Når den er tung på ratte, så kjennes det ut som om jeg har kjørt på noe, for ratte "rykker" på en måte når jeg svinger på rattet. Noen som vet hva jeg snakker om? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Min er av og til slik, om jeg står helt stille å ratter fullt ut, ble vel slik etter jeg senket den. En gang jeg kjørte sakte fremover med mye sving, så kom det en liten dump og servoreima hoppa av... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Splint Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Heisann. Nå i det siste, så skriker bilen når jeg gir fult ratt-utslag. (altså svinger heilt til en side) Da begynne den å skriker felt. Har også merket at når jeg står i ro, og skal svinge på ratte så blir det plutselig tungt og vri på ratte. Akuratt som om å kjøre en bil uten servo. Når den er tung på ratte, så kjennes det ut som om jeg har kjørt på noe, for ratte "rykker" på en måte når jeg svinger på rattet. Noen som vet hva jeg snakker om? Min er helt make. Jeg har ikke fått sjekket det, men tror det er servopumpa som holder på å ta kvelden. Jeg har også lest en plass, i det havet av kvitteringer jeg har, at servoslangen min svetter. Dette var i 2005. Sikkert en kompinasjon av lekk servoslange og gåen pumpe. Jeg ville sjekket dette =). Er litt merkelig, for det kan høres ut som om dekkene tar ani hjulbuen. MEN, hvis bilen min står i ro et par dager, så er skrikingen borte, uansett hvormye jeg svinger, for så å komme igjen når jeg har kjørt litt.. :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristaafa Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Min blir tung på rattet hvis jeg drar den lang på turtallet.. Men etter hva jeg har fått med meg, så er det bare å dra den opp på turtall igjen, så er servo'n tilbake. Siter - VW Corrado G60 -89 x Ford Sierra 2.0i CLX Stv. -92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Jeg har hatt samme problem, og det var servopumpa som lakk hydralikk olje. Men du kan være heldig å kun ha en lekk på en slange. Har du sjekket om nivået i tanken til hydralikkolja har sunket? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Servopumpa er i slike situasjoner ganske gåen i tetninger. Dere har fått et bra symptom på det i alle fall. Min gikk bare til helvette , uten forvarsel. Men før man bytter pumpa, prøv å ha i tetningsmiddel. Det er slikt et stoff som får tetninger og pakninger til å ese seg opp igjen. Hvis dette IKKE virker,DA kan man vurdere å bytte pumpa. Er ikke så mye jobb, bare litt vanskelig å komme til. Kjøpte en brukt en fra Skien. Ny koster den vel et par tusen, klarer kanskje å presse ned prisen noen hundre hvis du ser deg litt rundt. Men tror IKKE den brukes på så mange modeller. Så på en på en passat 2.0 115hk 95mod, den passet tydeligvis ikke. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 kan jo prøve å bytte reim eller stramme den? slurer når den blir slitt. Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bobbysucks Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Mulig bare reimhjulet som må byttes. Spiser reimer dersom den er slitt. Koster 3-400 originalt. Siter brumm brumm... ptchiii.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg