[JR-Performance] Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Hallao! Har fått meg en volvo vinterbil, og tenkte jeg sko slenge på et powerfilter... men hva gjør jeg med de slangene som går innpå den orginale filterboksen? går en tykk slange innpå og en liten gul vakumslange innpå... Lånte noen bilder jeg fant på forumet her, håper det går greit :) rekner med det er noen som har gjort slikt før:P:uhhmmwhat?: Siter - 1992 Toyota RotteRolla - 2005 Husaberg 650 - 2009 Kawasaki Z750 X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line X 1996 Vw Golf3 Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Den slangen må du enten blende, eller så lager du ett uttak for den etter luftfilteret. Grunnen til at den går bak luftfilteret er bare for støydempingen sin skyld. Om det kommer filtrert eller ikke filtrert luft i pulsair-systemet er helt 100% likegylding. Men se på luftilterboksen i bilen din, tror du virkelig at "powerfilteret" gir deg noe? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Hvorfor sette på "powerfilter"? Jeg monterte det på min 200K og den gikk ikke noe bedre og heller ikke noe grommere lyd. Det eneste som var at jeg fikk høyere bensinforbruk og måtte bruke chock helt til motorn var varm selv om det var 30 grader ute. Men hvis du skal gjøre det så blender du vakumslangen og blender den andre slangen. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Det har ikke noe for seg.. Men sikkert av samma grunn som jeg satte det på vinterbilen jeg hadde... Bare på puuuur f... hehe... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Jeg monterte det på min 200K og den gikk ikke noe bedre og heller ikke noe grommere lyd. Det eneste som var at jeg fikk høyere bensinforbruk og måtte bruke chock helt til motorn var varm selv om det var 30 grader ute. Da var det trolig justert co på den motoren med ett veldig møkkete/tett luftfilter. Enten det, eller så klarte du å tulle til noen av vakumslagene. At motoren pluttselig skal gå dårlig pga "powerfilter" tror jeg ingen ting på. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Da var det trolig justert co på den At motoren pluttselig skal gå dårlig pga "powerfilter" tror jeg ingen ting på. Den gikk ikke noe dårligere, men den gikk ikke noe merkbart bedre heller! Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Hvorfor sette på "powerfilter"? Jeg monterte det på min 200K og den gikk ikke noe bedre og heller ikke noe grommere lyd. Det eneste som var at jeg fikk høyere bensinforbruk og måtte bruke chock helt til motorn var varm selv om det var 30 grader ute. Men hvis du skal gjøre det så blender du vakumslangen og blender den andre slangen. Så sant så sant som skrevet står. Monterte på min b230k og på vinteren måtte jeg bruke choken hele tiden, kunne nesten aldri kjøre med den helt inne. Så jeg kvittet meg med "powerfilteret" og monterte orginalt luftfilter igjen, ble mye bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStande Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 ikke noe prob med den skaen da.! har en fin løsning på det jeg:D laga en "halvmåne" kasse rundt filteret mit jeg og sette på det røret som kommer irfa eksos og inn på den boksen. ble kvitt problemet jeg:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[JR-Performance] Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Sattan, visste ikke at det skapte så mye problem med et powerfilter:P... har aldri hatt hensikt med å ''få noe mer utav den'' heller.. var bare for å få litt grommere lyd. Fatters 460 2.0 ble jo helt hinsides gromlyd i når vi putta på powerfilter:P... men får se hva jeg prøver, er lite keen på at den skal bruke MER bensin eller at jeg må kjøre med choken inne hele tiden:P.. men den tykke slangen som kommer fra andre siden av motoren, er det sånn veivhusventilasjons greier?... så den kan bare gå ut fritt? Siter - 1992 Toyota RotteRolla - 2005 Husaberg 650 - 2009 Kawasaki Z750 X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line X 1996 Vw Golf3 Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Er pulsair-systemet det der, ikke veivhusventilasjon. Drar luft inn i mellom eksospulsene og gir oss renere luft å puste. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 du kan sette inn KN sportsfilter i orginal boksen og bore noen hull i boksen. Jeg hadde det før på min. ble grei lyd og. Det filteret kan jeg godt selge for jeg bruker det ikke lenger. på en vinterbil ville jeg nok ikke satt på opent filter heller. fungerer bedre med det orginale Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[JR-Performance] Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Hhuum.... noen som er interrisert i å kjøpe et billigt nytt powerfilter;)? trodde volvo var enkle biler å ha med å gjøre jeg:P:uhhmmwhat?: Siter - 1992 Toyota RotteRolla - 2005 Husaberg 650 - 2009 Kawasaki Z750 X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line X 1996 Vw Golf3 Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 En ting til med "powerfilter" på vinterbil er at man mister forvarmingen av lufta. Som vi alle vet fordamper ikke bensin så veldig bra i kald luft så man må bruke choke lengre, og man kan få ising i gasseren med alt det medfører. Om dette har annet en akademisk betydning vet jeg desverre ikke. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 forvarmingen kan vere nyttig. ved kjøring i kaldt vær og landeveiskjøring f.eks. (høy fart og lite varmeutvikling) kan det bli problemer med ising Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Hvorfor ha luftfilter i det hele tatt?? Har jeg aldri hatt:P Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg