Gå til innhold

B230 og Powerfilter!....hjelp!

Ranger emnet


[JR-Performance]

Anbefalte innlegg

Hallao!

 

Har fått meg en volvo vinterbil, og tenkte jeg sko slenge på et powerfilter...

 

men hva gjør jeg med de slangene som går innpå den orginale filterboksen? går en tykk slange innpå og en liten gul vakumslange innpå...

 

Lånte noen bilder jeg fant på forumet her, håper det går greit :)

 

DSC02478.jpg

 

 

DSC02480.jpg

 

 

rekner med det er noen som har gjort slikt før:P:uhhmmwhat?:

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den slangen må du enten blende, eller så lager du ett uttak for den etter luftfilteret. Grunnen til at den går bak luftfilteret er bare for støydempingen sin skyld. Om det kommer filtrert eller ikke filtrert luft i pulsair-systemet er helt 100% likegylding.

 

Men se på luftilterboksen i bilen din, tror du virkelig at "powerfilteret" gir deg noe?

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sette på "powerfilter"?

 

Jeg monterte det på min 200K og den gikk ikke noe bedre og heller ikke noe grommere lyd. Det eneste som var at jeg fikk høyere bensinforbruk og måtte bruke chock helt til motorn var varm selv om det var 30 grader ute.

 

Men hvis du skal gjøre det så blender du vakumslangen og blender den andre slangen.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte det på min 200K og den gikk ikke noe bedre og heller ikke noe grommere lyd. Det eneste som var at jeg fikk høyere bensinforbruk og måtte bruke chock helt til motorn var varm selv om det var 30 grader ute.

 

Da var det trolig justert co på den motoren med ett veldig møkkete/tett luftfilter. Enten det, eller så klarte du å tulle til noen av vakumslagene.

 

At motoren pluttselig skal gå dårlig pga "powerfilter" tror jeg ingen ting på.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sette på "powerfilter"?

 

Jeg monterte det på min 200K og den gikk ikke noe bedre og heller ikke noe grommere lyd. Det eneste som var at jeg fikk høyere bensinforbruk og måtte bruke chock helt til motorn var varm selv om det var 30 grader ute.

 

Men hvis du skal gjøre det så blender du vakumslangen og blender den andre slangen.

 

Så sant så sant som skrevet står. Monterte på min b230k og på vinteren måtte jeg bruke choken hele tiden, kunne nesten aldri kjøre med den helt inne.

Så jeg kvittet meg med "powerfilteret" og monterte orginalt luftfilter igjen, ble mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sattan, visste ikke at det skapte så mye problem med et powerfilter:P... har aldri hatt hensikt med å ''få noe mer utav den'' heller.. var bare for å få litt grommere lyd.

Fatters 460 2.0 ble jo helt hinsides gromlyd i når vi putta på powerfilter:P...

 

men får se hva jeg prøver, er lite keen på at den skal bruke MER bensin eller at jeg må kjøre med choken inne hele tiden:P..

 

men den tykke slangen som kommer fra andre siden av motoren, er det sånn veivhusventilasjons greier?... så den kan bare gå ut fritt?

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår