Gå til innhold

Hva tåler M90?

Ranger emnet


Mannie

Anbefalte innlegg

Hei dere.

 

Det sitter en M90 gearbox i 940'n min, og jeg har fått tilbud på en ny T16 turbo som jeg skal kjøpe. Før jeg setter inn den tenkte jeg å skaffe meg datasprut først. Håpet er å komme oppi 300hk, men da lurer jeg på om gearboxen holder eller om den må oppgraderes...?

Noen synspunkt`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
hvorfor en svindyr turbo istedet for en billig en? noen tenker kansje litt penger også ;)

 

Hvor ser du noen pris nevnt?

 

Kjøper en snurre ifra statene nå får man en som holder til 4-500 hk for 5 lapper+ frakt.

 

Mere for pengene det ja.

 

 

M90 holder fint på din motor med det oppsettet om en kjører med fornuft.

 

Pass bare på at du ikke bomgirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ser du noen pris nevnt?

 

Kjøper en snurre ifra statene nå får man en som holder til 4-500 hk for 5 lapper+ frakt.

 

Mere for pengene det ja.

 

 

M90 holder fint på din motor med det oppsettet om en kjører med fornuft.

 

Pass bare på at du ikke bomgirer.

 

16t er jo som regel billigere enn en en gt28rs :) er heller ikke alle som handler fra statene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16t turboen er fin den!

Gromt godt dreiemoment fra 2000rpm og med data sprut og full kontroll på tenning og litt pussa topp,og med den kjedelige T kammen,og 1.4bar i ladetrykk så er 280hk og over 500Nm oppnålig

med den turboen.Men da "må" rådene byttes. det blir så stort

trykk på lavt turtal at de blir bøyd.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor en svindyr turbo istedet for en billig en? noen tenker kansje litt penger også ;)

 

nå er skal til med datasprut osv så begynner det å dra seg litt til, og da er det jævlig surt at omtrent det første som stopper en er den nyinnhandla turboen!? og en gt28rs er jo med like kjapt(om ikke kjappere) som en 16t, men holder en hel del lenger.. og det å spare et par-3 lapper på noe så viktig som en turbo, det er rett å slett smålig spør du meg, når det hele har dratt seg så godt til at en skal ha datasprut:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

btw, skulle du ikke selge alikevel? var en kompis av meg som hadde lyst å hente den, men han fikk en '98 polis vagn her nede for en god pris, så da ble det heller det

 

Bestemte meg egentlig for å ikke selge den allikevel, men så ble det flytting til trondheim, og da må jeg nesten selge den. Så den er lagt ut for salg igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår