Gå til innhold

B230ET vs B230FK/230FT

Ranger emnet


klezz

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

underspylingen hindrer i første omgang SKJØRTEBANK!

Natriumfylte ventiler går i oppløsning ved høyt turtal ( har selv sett resultater av det ) så ja de er nok litt oppskrytt!

 

 

Sammensveiste ventiler som havarerer ved høyt turtall er som regel et resultat av slappe ventilstyringer og dårlige seter.

At DU har sett det forundrer meg ikke.

Dårlige ventiler, styringer og seter har ingenting i en seriøs motor å gjøre

 

 

Underspyling er bare godt for skjørtebank ? :)

79 Volvo 242 DL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve blokka er helt lik ja...

Så godt som alle rødblokkene har samme blokk med unntak av plasering av fordeleren..men det er innmaten som varierer..

Gammle 240 motorene hadde vel fordeleren plasser på selve blokka mens de motorene som står orginalt i 740 og 940 har fordeleren plasser i bakkant av toppen..

men det er innmaten som varierer..

 

 

ikke helt enig der.

 

Kan vel regnes som forskjell i blokka at aksiallagret ble flytta.

 

Og i 91 kom det ny støping,så de er IKKE like alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veeeel!!!

bytter du rådene er ET motoren LIKE god som fk\ft.

Underspylingen er OVERRATED!! OPPSKRYTT!

 

531 toppen er god for 300 hk uten mods.

svenskene leverer 410 hk chip med 3" lmm og andre dyser.

så er det bare og finne en turbo ;)

 

wel wel, har du bygd og benka en slik motor da?

har du erfaringer med det?

 

et blokka er ikke like bra som blokkene over 89, pga at de nyeste har sidelagringa til veiva på lagerbukk nr 5, der belastninga er.

og for å ikke snakke om underspylinga, den er ikke oppskrytt.

 

pratmaker..

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

underspylingen hindrer i første omgang SKJØRTEBANK!

Natriumfylte ventiler går i oppløsning ved høyt turtal ( har selv sett resultater av det ) så ja de er nok litt oppskrytt!

 

Har du bygd noen motorer i det hele tatt egentlig?

 

Når man ikke har peiling, gjør som meg; HOLD KJEFT

Volvo 940Turbo Classic 1997

[X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981

[X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med motorbygget! Meen! Ikke hør på alt som blir sagt her inne, ta heller å plukk ut det mest logiske av alt som blir sagt her! =) Da trur jeg du blir sittende igjen med ett helt greit bilde av åssen du skal få til motoren din =)

Volvo 240 Lazer blue

 

*Volvo 940 Turbo

*Volvo 740 Turbo

*Volov 745 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med motorbygget! Meen! Ikke hør på alt som blir sagt her inne, ta heller å plukk ut det mest logiske av alt som blir sagt her! =) Da trur jeg du blir sittende igjen med ett helt greit bilde av åssen du skal få til motoren din =)

 

Man kan jo ikke høre på alt som blir sakt her inne nei, men noe av det er ikke så aller værst:)

Lærte my om rødblokka idag:)

Viste ikke det med at de flyttet lageret..

Takk for alle svar:)

Volvo, BMW & MB!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

underspylingen hindrer i første omgang SKJØRTEBANK!

Natriumfylte ventiler går i oppløsning ved høyt turtal ( har selv sett resultater av det ) så ja de er nok litt oppskrytt!

 

For det første så har ikke underspylingsdysene noe med smøring av skjørtekantene å gjøre,hvis du har kikka ned i en blokk hvor disse dysene sitter ser du at de peker rett opp i stempeltaket.

Dette fordi olja skal smøre kryssbolten og kjøle ned stempeltaket.

Dette for å hjelpe til med å holde temperaturen nede i forbrenningsrommet for å unngå tenningsbank da disse motorene går med forholdsvis høy kompresjon og 95 oktan.

 

Natriumfylte ventiler kan ryke ja,men det kan også massive rustfrie eller inconelventiler gjøre.

Versjon 1 av min motor hadde natriumfylte eksosventiler som hadde gått 260 000 da jeg monterte doble fjærer og T5-racekam og de ventiliene fikk 7000 rpm hver eneste dag sammen med massevis av tenningsbank og ingenting gikk i stykker på de 3 åra motoren var i drift.

 

Så for din egen del bør du dokumentere alle de håpløse påstandene du slenger ut her,jeg har lest masse av de og valgt å holde kjeft,men du gir deg jo aldri.

Det er du som dummer deg ut foran alle med disse utsagna dine.

 

At underspyling er overkill,tror du virkelig at du har mer peiling enn volvos motorkonstruktører?

Sånne omgjøringer av blokka for å få på plass disse dysene er langt fra gratis og krever en masse jobb,så du må ikke tro et øyeblikk at det ble gjort for moro skyld.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har faktisk bygget og bremset motor ja, så pratmakeriet kan dere holde til dere selv.

 

Anders, hva vet du om hva jeg har bygget og ikke?

 

Veldig lite? Kanskje derfor jeg spør?

Volvo 940Turbo Classic 1997

[X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981

[X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke bare at du ikke gir deg ealoken, dette skjer jo gang på gang! pwnd

 

har du kanskje noen info av disse motorene du har bygget da?

det jeg vet er at du har planlagt ei rødblokk til "driftebilen" din over laaaang tid, og etterhvert gikk planene over til en eller anna skyline motor..

men det er jo bare planer da..

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår