Gå til innhold

Mfa verdi, bremse på giret, radiatorvifte og ledning-spørsmål? G60

Ranger emnet


smartman

Anbefalte innlegg

1: Når bilen står på tomgang, kald er verdien 85-92, men ved varm motor ned i 73-81. Såg at det skal vere mellom 84-104. Tenninga mi er rett. Kva kan vere orsaken?

 

2: Det hjelper ikkje å bremse på giret med bilen. Golf2 1.8forgasser har mykje bedre bremseeffekt av å ligge på gir. Er det slik med andre G60er?

 

3: Radiatorvifta begynner på nett over 90grader. Det er ok, men den slår seg ikkje av igjen. kjøler ned til 60-70grader, da gadd eg ikkje mer, slo av motoren men den stoppa ikkje då heller! Reduserte ikkje til halv fart heller... nokn meiningar?

 

4: mellom høgre frontlykt og luftfilterboks er det knapt nok plass til alle ledningen som skal vere der. Korleis ligg dei hjå dere? noken som har bilde o.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Det er ikke store avviket du har på MFA.

Tror heller ikke det har så stor betydning

Prøv å rense tomgangsstillleren, den sitter oppå toppen, som

en lang sylinder, med ledninger på den ene enden.

 

2: De gamle forgassermotorene har veldig til struping i forgasser

Har ikke opplevd lignende på Innsprutmotorer.

 

3: Her blir det lang forklaring, hold deg fast:

Det sitter en temp.føler på radiator.

Mener den sitter nederst på radiator, ventre sett bakfra.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Det er ikke store avviket du har på MFA.

Tror heller ikke det har så stor betydning

Prøv å rense tomgangsstillleren, den sitter oppå toppen, som

en lang sylinder, med ledninger på den ene enden.

 

2: De gamle forgassermotorene har veldig til struping i forgasser

Har ikke opplevd lignende på Innsprutmotorer.

 

3: Her blir det lang forklaring, hold deg fast:

Det sitter en temp.føler på radiator.

Mener den sitter nederst på radiator, ventre sett bakfra.

Jo eldre den blir, jo tidligere slår den inn.

koster ikke mange kronene å få tak i ny.

 

Ikke sitèr meg: På denne bilen sitter det en temp.sensor

i motorrom. Når bilen stoppes med rette parametre, så starter

denne. Det samme gjør bensinpumpen. Hvis systemtrykket holder

seg, så holder de på i 10 minutter etter at bilen er slått av.

Hvis ikke, så vet bilen at det er bensinlekkasje en plass, og

slår seg av etter 2 minutter. Ikke noe negativt med at viften

går, kun sikkerhet.

 

4: På min corr så skal det ikke være dårlig plass der.

Men tre av kontaktene sitter fast i klips til skjermen.

for å få de unna bunnen, under boksen.

 

Kan ikke gi deg noen bilder, sorry

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår