Gå til innhold

b19at, wastegate issues!

Ranger emnet


Olav'en

Anbefalte innlegg

Hvordan forgasser skal du kjøre med? Den turboen er i mine øyner rimelig overkill på en AT motor. Ville prøvd med en t3 eller lignende, med intern wg jeg.

Sorry om jeg fornermet deg i min post litt ovenfor. Men trodde seriøst du kødda.

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Å spørre om du kan ha wg'n der er vel omtrent som å spørre om det vil funke å bytte om på innsug og manifold..

Og selvsagt respekteres det at man er nybegynner, og greit nok at de fleste motordeler passer kun på 1 plass, men du burde nok sette deg ned og lese litt om hvordan en motor fungerer og samtidig kanskje litt om hvordan en turbo og wg fungerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå vet ikke jeg stort om b19 men hvem har sagt dette er den sterkeste orginalmotoren?kan jeg ikke tenke meg til...ville kanskje ringt å snakka med krb o.l om hjelo til dette da det virker som du er ganske så grønn på saken(ikke ondt ment!)som sagt må alle begynne en plass men er jo lurt å ha litt info å gå på når man skal starte opp.sjønne virkenmåte til wg og turbo osv...sånn jeg forstår det tror du eksos kommer ut av innsuget på turboen,hehe..der skal det stå luftfilter osv.ring noen som driver med dette og få litt kunskap og tips så ordner det seg nok :)

 

lykke til! :)

 

EDIT:vil tro det enkleste for deg blir en turbo med intern wg da du ikke har tilgang osv på sveiseapparat og ikke har grenrør med flens for wg.Og ja,KINARØR er jalla og suger!

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordna seg.

Fekk ein bit av eit gammalt messing røyr av ein røyrleggar som var innom jobb i dag.

Har varma det opp no og bøyd det til, så wastegaten er fint plassert i scoopen på panseret for bedre kjøling! :yodude:

Båra eit 12mm hull og tetta det med pakning på tube, satser på at det holder?!?

 

Go-By: Nja, litt skeptisk. Kunne godt ha verdt litt større.

Tenkte eg skulle bremse bilen på stamvegen i neste veke, men håper eg får skifta til greenstuff klosser og ventilerte skiver bak før, så slepp eg at dei ryker!

:klovn:

Old Volvos never die, they just go faster.

1993 Volvo 940 Turbo

1979 Volvo 242 DL

1988 Volvo 240 - 199? Volvo 245 - 1986 Volvo 760 - delebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår