Audi_80/nsr_wannabe Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Hei Kjøpte meg Ford Mondeo 2.0 glx 94mod. på fredagen, så fant jeg ut at det var lite olje osv. Og liker seg ikke helt over 5000rpm, akkurat som den stopper litt opp og så gir på, og lest litt og det kunne ha med vann og plugger og noe sånt. Så jeg lurte på hvilken plugg (er) som er org. på den? Merke osv. Leste det var viktig med org. deler. Og så skal jeg bytte olje og oljefilter, må oljefilter være org? Og hva er forskjellen på sae 10w-40 og bare 10w-40? Og skal jeg bytte plugghetter eller pluggledninger/begge deler? Og må det være org? mvh. Jarle=) Siter Bil nå: Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3" x-biler: Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod. Audi 80 85mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_80/nsr_wannabe Skrevet August 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Ingen som har noe svar? Siter Bil nå: Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3" x-biler: Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod. Audi 80 85mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Akkurat ja du har kjøpt deg mondeo ja,men da får du nykking med på kjøpet.Disse motorene er jaggu ikke til å bli kloke på.Hadde selv en 1,8 98 mod,som jeg byttet alt som hadde med motorstyring på,men bilen hvar og ble huggete under gasspådrag.Så jeg solgte hele dritten å kjøpte meg audi igjen,å takk guden for d.Så lykke til... Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_80/nsr_wannabe Skrevet August 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 hehe, såpass ja. Hørte noe om noe plugger eller pluggledninger, som kunne byttes til org. og nytt. Så kunne det gjerne gå. Men er ikke sikker? Trenger svar. Siter Bil nå: Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3" x-biler: Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod. Audi 80 85mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beanie Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Send em Pm til HSimpson på forumet her , han kjører Mondeo sjøl å jobber på Ford verksted. Han hjelper deg sikkert med dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_80/nsr_wannabe Skrevet August 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 Takk, det skal jeg. Siter Bil nå: Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3" x-biler: Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod. Audi 80 85mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeDDz Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Bytt olje + filter og bensinfilter + kjør en dyserens.. bytt også plugger.. gammel bil, lite servicer? Mulig det er lenge siden dette er gjort.. Dette kan hjelpe mot nykkingen og fjuskingen på høyt turtall. Ikke rare invisteringen, men viss det ikke hjelper, så har du ikke "tapt" mye penger. Siter - Ford Mondeo 1,8 1998 Prosjektet mitt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/179656-ford-mondeo-blir-ungdomsbil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HSimpson Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Originale plugger er Motorcraft. Fusking over 5000omdr høres mer ut som luftmasseføler eller falskluft. Sjekk T-koblingen som sitter like under coilen på EGR-systemet. Ofte at disse går hull på og motoren drar inn luft derifra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_80/nsr_wannabe Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Hva er EGR-system? Og ca. hvor sån ca. ligger coilen? Er nok så ny på det med og styre på med biler. Og hvordan finner jeg ut om den drar inn falsk luft? Og hva gjør jeg viss den gjør det? på forhånd takk. Siter Bil nå: Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3" x-biler: Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod. Audi 80 85mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
willpower Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Jeg fjernet slangen inn på egr ventilen på min mk2 97 og all nøkkingen forsvant. Tror egr ventilen eller membranet sitter i en metalldings litt større enn en snusboks til høyre for motoren. Røsk av den sorte gummislangen som sitter på den og test om det er noe forskjell, gjorde underverker for mondeoen min. Men så har den holdt alle servicer da.. lykke til ;) Leste forresten dette ett sted her på forumet mener jeg, men finner det ikke igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skogpekka Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Jeg byttet motorprogram i min 2L MK2 og "effekt-hullet" ved aksellerasjon forsvant :) Siter - 1993mod Ford Fiesta RS1800 - 2004mod Ford Mondeo Ambiente 2,0 Duratorq estate (Bluefin, K&N 57i) - 1999mod Ford Mondeo Ghia 2,0 Zetec sedan (Bluefin, Ferrita 2,25" rustfri catback, K&N 57i, Morette) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_80/nsr_wannabe Skrevet September 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Jeg byttet motorprogram i min 2L MK2 og "effekt-hullet" ved aksellerasjon forsvant :) Hva mener du med det? Siter Bil nå: Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3" x-biler: Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod. Audi 80 85mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
willpower Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 han mener sikkert at han har fått en bedre turtallskurve ved hjelp av chipping med bluefinn e.l. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Det finnes oppgraderte motorstyringsprogrammer orginalt på enkelte biler, forhandleren mottar de på CD eller via nettet. Er ikke nødvendigvis for å øke effekten, men enkelte biler har noen bugs i det originale programmet, som f.eks gir fusking under gitte forutsetninger. Coilen sitter i enden av pluggkablene. under den sitter et T-stykke av gummi på vakumrørene , som det av og til går hull på. Da drar bilen falsk luft. I de fleste tilfeller vil du da høre en susing fra det området når bilen går på tomgang. Ellers så har nok luftmasseføleren som sitter mellom luftfilterhuset og innsuget en stor del av skylden for hull i akselreaksjonen på disse bilene ja. Skal du skifte, så kjøp NY Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_80/nsr_wannabe Skrevet September 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Takk for svar=) Tok av strømmen fra batteriet i ei lita stund, og kobla det på og da kom den seg, men hakker no sykt når den er kald, og er litt nykkete i lav fart over humper f.eks. Vet ikke hva det er? Siter Bil nå: Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3" x-biler: Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod. Audi 80 85mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg