Gå til innhold

Godkjenne 3"jt på 90-modell

Ranger emnet

Gjest

Anbefalte innlegg

God dag.

Jeg tenkte å godkjenne det meste på bilen min, da inkludert 3"jt - eksosanlegget mitt. Men jeg har et lite problem her: Har 90-modell 240, så er jo dermed krav om katalysator. Noen som har godkjent dette før? Hvor får jeg tak i 3" katalysator?

Noen som har en jeg kan låne til godkjenning når det nærmer seg? :)

Mvh. Sindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke godkjent mitt 3" JT anlegg med 2 lyd dempere og katalysator. var å tok godkjent måling (måtte kjøre mellom kjegler å gi gass osv), da fikk jeg 2 db under kravet. 240 med FK og 3" downpipe.

Skal få skrevet inn greiene i vognkortet nå.

Katten kjøpte jeg hos BCB bildeler til 1500,- som jeg fikk sveisa inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok med papiret som fulgte med JT anlegget. Hadde da typen med 1 demper. Tok en originalkat, kappa av endene og sveisa inn 3 toms rør. Sa ingenting på det der. Var under utslippskravet.

Fikk til og med beskjed om at bilen ikke bråka mye heller...

Dette ble godkjent hos bt i fredrikstad.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papirer på anlegget ligger med når du kjøper det. Eller du kan ringe bcb å få dem til å sende deg en kopi.

Men papirene er ikke noe godkjenningspapirer. Det står at anlegget består visse iso krav men ikke mere. Papirene er hovedsaklig en monteringsanvisning. Det finnes vel heller ikke TUV godkjenning på eksosanlegg så vidt jeg vet, og et firma kan heller ikke godkjenne eksosanlegget sitt selv. BT svina godtok ikke mine papirer mine med typen med 2 lyddemperere.

Men mest sannsynlig går det greit å godkjenne anlegget, men man vet aldri som i tilfellet mitt. Er iallefall en fordel å ha med seg de papirene.

Får du det godkjent så sørg for å få det skrevet inn i vognkortet. Ellers kan du få hele runden igjen hvis du blir stoppet i teknisk kontroll.

BT er pølsevev

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis dem ikke skriver det i vognkortet så kan jeg love at dem ikke får betaling av meg! :P

"Ja detta er godkjent, men jeg gidder ikke skrive det i vognkortet!" han kan jo prøve seg! Hehe.

Får sende en mail til bcb da :) takk for hjelpen alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider