Gå til innhold

MS2 v/3 b230fk Hjelp går ikke?

Ranger emnet


abarth racing

Anbefalte innlegg

ja driver og setter ms2 på en b230 fk og lurer på om jeg skal bruke hallgiveren i lh2.2 fordeleren, eller om jeg skal bruke svinghjulet med VR sensor? hva er best, enklest?

audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver med hallgiveren først jeg.

 

noen som har en map til meg? org b230fk,så jeg kan starte den å ha noe å gå ut i fra? har lc-1 bredbånds lamda så jeg kan mappe vidre selv.

audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://forums.turbobricks.com/attachment.php?attachmentid=3349&d=1184563301 VE table and Spark table

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=105927&highlight=map ville lest gjennom denne

http://www.msextra.com/viewtopic.php?t=9941 og ville helt klart les gjennom denne.

 

Uansett så står det jo i manualen hvordan du skal lage et relativt basic map da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen liggende.. "viktig" har du lav ohm dyser?

Hvor store er dysene?

Oppsett på trigger,for tenning må

uansett justeres.

 

Jeg har høy ohm`s dyser 12ohm. bosch 400mml

har du noen map s for det ?

Hva er normalt bensin grunntrykk med 400mml dysper på 2300ccm motor ?

kjører 2.5B@R nå

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har orginale fk lav oms dyser, hallgiver i fordeler, orginal vann og luft temp sensorer, tps fra 850.

 

hvordan skal jeg stille in ms`n for å bruke hallgiveren? fikk ikke noe rpm signal.så tar gjerne imot tips og råd:P

audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har orginale fk lav oms dyser, hallgiver i fordeler, orginal vann og luft temp sensorer, tps fra 850.

 

hvordan skal jeg stille in ms`n for å bruke hallgiveren? fikk ikke noe rpm signal.så tar gjerne imot tips og råd:P

 

 

På volvo hal giveren må du bruke pull upp krets skal det bli noe fres! 1k ohms motstadn mellom halgiverens signal og + holder. Om du ikke har loddet inn motstander for lav ohms dyser kan du få store problemer når du skal begynne å mappe også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal bruke VR sensoren da, hvordan skal de kobles? det er jo 3 på sensoren (FT), og 1 inn til MS...

Sliter med å få skikkelig signal ser du, ligger bare og hopper mellom 0 og ~160....

takker for svar :)

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal bruke VR sensoren da, hvordan skal de kobles? det er jo 3 på sensoren (FT), og 1 inn til MS...

Sliter med å få skikkelig signal ser du, ligger bare og hopper mellom 0 og ~160....

takker for svar :)

 

 

Usikker på hvem som er hva på Induktivgiveren til volvo.. Må nesten se på koblings skjemaet til volvo da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i følge koblingsskjemaet til volvo, så går pin 1 og 2 inn i hjernen, og 3 er jord\skjerm... snakte med en av mekanikerene og han sa det var 5v vekselstrøm mellom pin 1 og 2...

Slik jeg ser det kan man ikke bruke den orginale VR sensoren i ft\fk.

meg å b230ft løste problemet enkelt med fordeler med hallgiver

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår