Torodd Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 Har gått til innkjøp av olje temp måler fra auto gauge. Noen som vet om en smart plass som jeg kan montere føleren (selve føleren som registrerer tempen på olja) Selve instrumentet vet jeg hvor skal stå :) kom med tips!! Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 Borre et hull der du peiler olja og sette den der? Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Skrevet August 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 ja, har tenkt på det. men da fyller jeg jo motoren meg metall spon...(ikke serlig bra) Noen som vet om det er noen orginale ferdig hull til å sette temp føleren i?? Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastolsen Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 jeg ville tappa olja og tatt av bunnpanna. Og lagd ett hull slik som al3x sa. Men finnes kanskje en lurere løsning? Siter 1993 Audi S2 coupe 2000 Audi A4 1.9TDI sedan X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 må bare si at det å bytte bunnpanne på dissa bilene er en dritt jobb ..... motor må løftes og forstilling må senkes noe ..... tar litt tid men det er vel det som er kjedligst Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 bor inn føleren i bunnpluggen. Hvis den er stor nok.. Har hatt det sjøl, men på en annen bil.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 er vel ett uttak ved oljepumpa/filteret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_buzz_ Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 som nevnt her, så skal det være et "uttak" ca der som oljefilteret sitter! monterte oljetrykks-måleren min der, med et T-stykke! det var i det hullet den orginale oljetrykksmåleren satt, men går da ut fra at man kan hente olje temp. der også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Skrevet August 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 skal ikke borre hull i blokka ellet bunnpanna. har tenkt litt på å sette oljetemp føleren i oljeskruen.(som nevt tidligere) Fant en annen plass som jeg tror føleren vill passe... men får ikke ut skruen... hva tror dere? Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 skal ikke borre hull i blokka ellet bunnpanna. har tenkt litt på å sette oljetemp føleren i oljeskruen.(som nevt tidligere) Fant en annen plass som jeg tror føleren vill passe... men får ikke ut skruen... hva tror dere? Det som er ringet rundt her er vel pluggen til overtrykksventilen for oljetrykket. Denne bør du vel ikke tukle med... Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg