Exerqtor Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Ang sugekopp å at han er i så mye i Volvo forumet er sikkert pga, han må finne ut åssen en bil faktisk fungerer.. Noe det ikke står no om på japp forumet;P Bortsett fra hvilken dump å "trimpotte" som er best.. Men på tema igjen. Når dere sier felt vogn er det Volvo "Valp" dere tenker på da? Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Jeg kjører med forsterka fester og motorfeste til 140 rally på girkassa. Har funka bra for meg hittils. Hvis ikke det holder så kan du lage ett 3. motorfeste fra topp til fjørtårn e.l. Siden mr sugesnopp har brukt altfor mye gryn på tupperware bilen sin alt så kan han jo ordne seg skilt, da blir det i allefall 2 plåtbiter på bilen hans. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
freetexx Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Jeg kjører med forsterka fester og motorfeste til 140 rally på girkassa. Har funka bra for meg hittils.Hvis ikke det holder så kan du lage ett 3. motorfeste fra topp til fjørtårn e.l. Siden mr sugesnopp har brukt altfor mye gryn på tupperware bilen sin alt så kan han jo ordne seg skilt, da blir det i allefall 2 plåtbiter på bilen hans. jeg skulle til og si det, han får få skilt da, hahha, blir kanskje litt dyrt det? for det nytter ikke leve svær kær på lånte fjær vettu(sugekopp) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Suger'n har nok bare kommet inn her med en feil, når jeg så dette bilde så skjønner jeg at vi må bare unnskylde han....hehe ellers så kan jeg si at jeg kjøpte industrifester til min på TESS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Kjenner en som bruker fester til B20 ifra volvofelt, det er i en rallybil å har holdt i mange år. kanskje ikke det letteste å få tak i men.... Jeg bruker forsterkede fester ifra KRB. hehe... ja stakkars gutt;p Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Kosta rundt 700 kr for b20 fester til felt på volvo lastebil i sverige, de er også litt kortere så motoren havner noen cm lenger ned, måtte korte downpipen på min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 ellers så kan jeg si at jeg kjøpte industrifester til min på TESS Nå skal du fortelle meg hva du betalte for de med eller uten fancy rabatter og med/uten mva. Jeg gikk runden på både TESS og ei anna lokal proffsjappe nedi her, men de fant bare noen slike som kosta tre formuer, per stykk. :( EDIT: Også delenummeret på de da. Var vel det med eksenterbolter som var ekstremt dyrt.. Siden jeg måtte ha nedi motoren i bilen ganske kjapt kjørte jeg opp til bcb og kjøpte de såkalt forsterka motorfestene. Disse kosta 500-600kr for alle tre. *glemsk* Da jeg kom hjem så jeg at ett av de var fra Scantech(?), det som noen her inne påstår at går opp i vulkingen. Konfronterte bcb med det senere, men han påsto jo seff at de ikke har hatt noen klager og at det må skyldes brukerfeil / monteringsfeil. Ikke vet jeg, har holdt enn så lenge. :) PS! Som butch og flere sier, ikke søl olje på gummifester! Da blir de :sick Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Jeg kjøpte disse festene igjennom TESS, men de må bestille de fra OTTO OLSEN. Legger link her til hjemmesiden. http://www.otto-olsen.no/htm/Schwingmetall%20-%20Vibrasjonsdempere.htm Nummer og mål: Form nr. 20290 Diameter 70 Høyde 45 Lengde på gjenge 25 M 10 Vekt 382 gr. pr. stk De er dyre...ga 500,- pr stk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HWM Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 noen som vet hva som vil holde best av festene til turbo og de til dieseln? edit: er det forresten noe forskjell på dem? ser de har samme delenummer i KG katalogen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Ein liten bump der ja! :) Har de samme delenr. så tror jeg jaggu det er samme delen! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 kollevold selger forstærka escort coswort fester i 30mm og 50mm. det funker meget bra, koster ca 300 stk. passer både til motor og gir Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 eller drei et par nylon puter og borr 10mm hull i dem.borr også i orginal festene og dra igjen svarte topplokks boltene til volvo 16v topp(korteste).og skive og låsemutter. da er du ferdig med motor som vrir seg pisset. rister litegrann i bilen men hadde regna med mye mere risting!! bruker orginal gearkasse feste bak for litt fjøring. koster rimelig lite og er jævlig solid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 kjørt med de nylonputene noe i lengden eller? vurderer å lage til selv, men har ikke bestemt meg om nylon, polyurethane, eller bare hokkipøkker.. spørs om det ikke blir poly da, med gjennomgående bolt bare Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 kjørt med de nylonputene noe i lengden eller? vurderer å lage til selv, men har ikke bestemt meg om nylon, polyurethane, eller bare hokkipøkker.. spørs om det ikke blir poly da, med gjennomgående bolt bare Poly får du kjøpt, lurer på om det er IPD som dealer de.. Vær obs på at Poly smelter lett(!). Jeg kjørte i 2 år med Scan Tech dieselfester + øvre motorstag og det var STIVT og festene var gode som gull etter to års aktiv bruk (bane, street legal+++). Da hadde jeg også masse grep (225 brede dekk, diffbrems), så jeg ville tro en "vanlig" volvo vil duge med scan tech dieselfester, så lenge man holder oljen unna. Før eller siden vil festene ryke, det er slik de er designet (sikkerhetsårsaker fra volvo, at festene skal gi lett etter v/ kollisjon) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Jeg hadde forsterka motorfeste fra kollevold på høyre side og standar på venstre. girfeste var diesel og det fungerte veldig bra.. billig og grei løsning Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.