Nuc|ear Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 hallois folkens ny på forumet her. har en 89 corrado g60 og bor i trondheim.. problemet mitt er at når jeg skal starte bilen når den er kald så vrir jeg på tenninga og prøver 1 gang da er den nesten ikke etter i det hele tatt, prøver en andre gang da rekker den å gå 2 sec på tomgang før den dauer, prøver en tredje å hvis jeg ikke rører gassen så starter den å går da, men må stå å gå i 45 sec før jeg kan starte å kjøre hvis jeg ikke vil at den skal dø ut med en gang jeg ikke gasser.. har skiftet co-pot og justert tenning. før jeg gjorde det måtte jeg prøve 5-6 ganger før jeg fikk start å da varierte den fra 500-2000 rpm når den først starta.. men det er ikke lenger nå, det er bare at jeg må prøve 3 ganger som regel nå.. har ingen problemer i det hele tatt når bilen er varm.. ting nr2 er at jeg er så å si ingen effekt annet enn litt annen lyd fra kompressoren :( går som en vanelig 1800. i fjerde gir får jeg en veldig svak pip/suse lyd som stiger med turtallet, den er ikke i noen andre gir, vet ikke hva det er men.. det er en rs lader som er overhalt for ikke lenge siden, men det var ikke mens jeg hadde den. har aldri hat noen effekt de 2 månedene jeg har kjørt rundt med den. tviler ikke på om det har noe me nå elektrisk, siden han som hadde den før meg var en typisk ståltråd man, ingen ting som var så nøye.. jobber på møller men ingen av de jeg har spurt på jobb har kunnet sagt noe uten at de får sett på den nærmere. men jeg har ingen planer om å sette den inn hvis det bare er en bagatel som noen av dere har peiling på:) på forhånd takk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Det med effekten kan jo vere større lekkasje i rør mellom G-lader og innsug. Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Romlepung Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Heisann. Det kan være at du må bytte tomgangsregulatoren, for at den skal klare og starte enklere. Da vil den også gå lettere på tomgang når den er kald. iogmed at det funker når den er varm. HAr du sjekket at alle Intercooler røra Sitter skikkelig, og at ikke de er koblet Feil, AT lufta går inn i laderen, igjennom intercooleren, og inn på innsuget. Du kan også sjekke om den åpner begge spjela på innsuget, når du gasser, Og sjekke at ikke det staget som sitter rett under innsuget har hoppet av, da mister du ladetrykket. Siter Golf II 1,8 Turbo Corrado 1,8 Turbo W210 280 4-matic W124 300te 4-matic W123 200te Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet August 16, 2007 Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 Sjekka blå tempsensor? Edit: Hvor høyt ladetrykk har du? Do you know how to test your boost levels? 1. Start Motor 2. Move the MFA selector to "2" 3. Press and hold the MFA end button (keep holding) 4. Stop motor 5. Start Motor 6. Release the MFA end button. 7. Press the MFA End button one time. You should now see 84-104 readings fluctuating with idle. Anything higher than 104 is not right (vacuum leak). Much less than 84 is probably too much timing advance. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nuc|ear Skrevet August 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 samme jeg starter bilen viser den 103 så blinker den mellom 103 og 101 og så synker den til 101-99 etter ett min og¨sånn fortsetter den nedover.. såg ikke etter hvor langt ned den til slutt falt orka ikke ettern den blinka mellom 97-95.. snedige greier.. ser heller ikke ut som om det skal vare noen vacum lekasje noe sted.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet August 16, 2007 Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 dra av slangen ved innsug. start motor. Kjenn om slangen gir noe boost. Dra av slangen ved kompressor. Se etter fremmedlegemer som ikke hører hjemme (Aluminiums spon, apex.strips etc) Plugg systemet i begge ender med passende plugger. Da trykkprøver du slanger, rør, og intercooler. Ca 0.3 bar, dette skal avsløre lekkasjer. Sprut med såpevann hvis du ikke klarer å lokalisere lekkasjen nøyaktig nok. Rørene er no møk på disse bilane. Dårlig plast som sprekker. Håper dette kan hjelpe deg, det ser ut som om Laderen din er ødelagt, ellers er det en stor lekkasje på en annen del av systemet. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet August 16, 2007 Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 Pluss en ting til....har du KJØRT bilen etter at du satte MFA i rett modus? DU klarer ikke å måle noe som helst hvis bilen står stille. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nuc|ear Skrevet August 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 har kjørt med den ja tallet bare fortsetter å synke, var nede i 63 før jeg stoppa.. hvis jeg tar ut co-pot måleren så blåser det luft ut der, vet ikke hvor mye trøkk som er vanelig der jeg men.. får ikke testa noe mer før i morgen.. er ingen ulyder i bilen ellers.. frykter ting rundt det elektriske kan være feil, siden mister ståltråd mekk som har hatt bilen før har ikke vert så nøye.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eonVR6 Skrevet August 16, 2007 Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 Veldig intressert i svar jeg og i å med at jeg har Akkurat samme problem. Finner ingen lekasjer eller noe, nettopp byttet til ny G-lader. Siter X`er: Din mor og en del Vr6`er Har og vil aldri ha noe annet en Tysker bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 sjekk om hjulet til registerreimen på veiven sitter som den skal Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nuc|ear Skrevet August 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 var ute å kjørte noen mil i dag, mfa viser 148-153 på med fullt pådrag i 3-4 mot rødt og ligger på 60-65 uten noe gass.. mfa ligger under 104 så lenge jeg ikke går til steg 2 på gassen.. så skal ut å se etter vacum lekkasjer nå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nuc|ear Skrevet August 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 alle slanger og alt er tett, kompressor blåser mer enn nok.. kan det ikke ha noen sammenheng med at kaldstarten ikke er som den skal? bilen får ikke bensin på første og andre start forsøk.. går ikke dette igjen når motoren vil ha mer bensin etter som den får mer luft fra kompressoren også? kobla luft fra kompressor direkte til innsug utenom IC og co-pot da gikk den merkbart bedre men ikke noe i nærheten hva den skal gå.. takk for all info hittil håper på mer god info:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Sjekk vacumslangen mellom spjeldhus og ECU. Denne MÅ være tett, og nøyaktig 1m lang. DEn skal sitte på vacumuttaket som er til venstre når du ser inn i motorrom.(Bak på spjeldhus): Falskluft her lager mye krøll. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.