lekelars Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 1,8 TSQ har ett prob. med at bilen min lader for lite i forhold til det som er forventet... har hatt den i vag com og fant ut at kjølevæsketemp.senderen var gåen. De trodde dette kunne ha noen med ladetrykket også å gjøre. Ble ingen forskjell når jeg byttet den. Har kopla ut wastgaten og funnet ut at turboen greier å ladde alt nok, så det er ikke den... Ble anbefalt å bytte N75 magnetventilen. Er dette "verkstedarbeid"? kommer man til uten å ta av frontfanger etc.? noen som har gjort dette? Har også lest at det kan være lurt å opgraddere til den N75J ventilen! Help? Andre ting som kan være i veien?:violin: Siter Avensis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
urquattro-island Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 med du kan kjøre test på n75 ventilen, med vagcom, eller ta pluss og minus mellom pinnene i ventilen, slik at den får strøm. Klikker det i den er den ok. Du kan fint skifte, denne selv kommer til den, nede på fremsiden av turbinen sitter den, ved avlastnings ventilen (poppoff) svarte originale. N75 er brun og går 3 slanger in på den og en srøm kontakt. håper dette hjelper litt. Siter 4Rings to rule them all!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lekelars Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 joda, dette skal nok hjelpe en del=) får prøve og se. takk takk. Siter Avensis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Orginal N75 Her skimter du den så vidt til høyre i bildet Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lekelars Skrevet August 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 så det er ikke noe problem å sette inn en n75j istedet? er den dyrere? takk for bilder! Siter Avensis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 så det er ikke noe problem å sette inn en n75j istedet?er den dyrere? takk for bilder! Hørt begge deler. Enkelte mener bilen går bedre, andre merker ikke forskjell. Spørsmålet er jo om den har vært defekt i utgangspunktet, når folk merker positiv effekt. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 hva vil skje om denne ventilen ikke virker slik den skal ?? Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianh Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 merket ikke stor forskjell på bilen når jeg oppgraderte til audi TT 225hk ventilen, bortsett fra at turboen laddet 0,1-2 mer, og ventilen holdte turbotrykket stabilt Siter Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod X: Honda Civic VTI 93mod X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet August 21, 2007 Rapporter Share Skrevet August 21, 2007 hva vil skje om denne ventilen ikke virker slik den skal ?? Da vil bilen kun lade grunntryk. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klyde2000 Skrevet August 21, 2007 Rapporter Share Skrevet August 21, 2007 Da vil bilen kun lade grunntryk. Hvor mye er grunntrykk? Min har plutselig falt til 0.25bar :( Siter [X] Audi A4 1.8T 1997 Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet August 21, 2007 Rapporter Share Skrevet August 21, 2007 Hvor mye er grunntrykk? Min har plutselig falt til 0.25bar :( Det er jeg jaggu litt usikker på. Min lader iaffal 0.9 uten n75, men den er ikke helt orginal lengre da. Mener standard grunntrykk er 0.7 eller noe.. Men usikker. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eärendil Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 Tror standard grunntrykk på 1.8T ca 0,4 bar. Siter 97 A4 1.8 TQ AEB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lekelars Skrevet August 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 det er 0,7 org. og ca 1,1 chippet..... e fant ut at min som har 180 hk orginalt har denne n75j ventilen orginalt. har byttet den nå, men det ble INGEN forskjell på noenting, eneste e fant ut er jo at den ikke er problemet...:op: så hva feiler da!!! æh! skal jo lade mer en 0,7 når den er... potetgullet. Siter Avensis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonkerud_ Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 min lader ca 0.4 bar . den er org. kan det stemme ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eärendil Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 min lader ca 0.4 bar . den er org. kan det stemme ? Jepp.. original K03 turbo lader ca 0,45 bar Siter 97 A4 1.8 TQ AEB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.