Gå til innhold

bonkerud_

Bruker
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om bonkerud_

  • Bursdag 05/21/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    a4
  • Biltype (eks Audi)
    audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Motor (eks 1.6)
    1.8t

Contact Methods

  • Bosted
    hedmark

bonkerud_'s Achievements

  1. ey :D det var gode nyheter. takker så mye
  2. Hei. skulle sjekke tennplugger i dag siden bilen bruker litt lang tid før den starter når den er kald. Da jeg skrudde av coilene på sylinder 2 og 3 sett forfra fikk jeg se at det lå olje rundt tennpluggene. det var såpass mye at det var over gjengene på tennpluggene :O noen noen som har noen kloke formeninger om dette er farlig? eller hørt om noe lignende? tenke med en gang at det kan være toppakningen som driver å går men . . . bilen er en a4 96 mod. 1.8 turbo aeb som har rullet ca 270 000 km håper noen kommer med noen gode innspill.
  3. hvor får man tak i tørris da :P får vel ikke akkurat kjøpt det i butikken? :P
  4. jojo, tenkte på bløte håndklær og isblokker og, det har funket greit før. hva med kjølespray eller sånne is poser som brukes ved iddrettskader :P
  5. da var bilen fikset. det viste seg at reguleringsventilen til WG var ødelagt. og slangen inn på turbo hadde falt av:P neste blir ny snurre :P
  6. noen som har noen geniale tips for å holde ølen kald hele helga ? :P:yummy:
  7. dagens oppdatering. i dag når jeg skulle på jobb startet bilen og gikk i 5 sec før den døde på turtall. hvis jeg ruser bilen detter den til 700 omdr før det skyter i været for så å dette ned igjen. moro!
  8. lurer på hva som feiler bilen. det tar noe lang tid å starte den når den er kald. og nå i det siste har den begynt å fjuske ved pådrag på 1 og 2 gir. akkurat som motoren dør ut ett lite øyeblikk. men fjuskingen kommer bare av og til. lurer også på om jeg skal selge bilen til høsten, noen som har en formening på hvor mye jeg kan få igjen for bilen? svart 1,8t 96 modell som har gått 260 000 km.
  9. ja har tenkt litt på scholl selv. får vel bestille litt div fra scandicshine;) med scholl s 40 får man vel fjernet litt riper og swirls med rubbe pute, så kan jeg vel polere med fin pute etterpå med samme produktet etterpå. men hva lønner seg. legge på voks eller sealer? har sett litt på duragloss sin sealer. ka dokk tru?
  10. Noen som har forslag til produkter da ? bilen har en del vaskeriper og noen småriper. tenkte jeg skulle prøve meg med roterende maskin. finnes det noen gode produkter som både fjerner riper og swirls, og polerer samtidlig så det bare er å legge på sealing etterpå?
  11. vurderer å prøve produktene til glare, de skryter hvertfall mye av seg selv.lurer på om det er noen som har testet produktene til glare, hva tror dere? er det så bra som de selv sier eller er det bare selvskryt?
  12. hva er forskjellen da ? og hva er det det bil tull med på 1.8t? sorry for dumme spm:P
  13. men det er jo luftmendemåler på f.eks nissan 200 sx . og den sitter også fremme ved luftfilteret.... skjønner det med soting og for mye bensin. men ser ikke at det er noe værre med lmm på audi enn andre biler. en lmm er en lmm mener jeg da.
  14. bare et lite spørsmål. hva er det som gjør 1,8T motoren forskjellig fra f.eks turbo motor på japanske biler.? de kjører jo fint på åpen dump.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår