Gå til innhold

Drift Day #1 - Rudskogen 08.11

Ranger emnet


Shakotan

Anbefalte innlegg

  • Svar 190
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det vil bli kjørt selv om det mot formodning skulle snø, men banen vil bli brøytet. Tviler uansett på at snøen vil bli liggende, så i værste fall blir det nok våt bane. Vanlig banekjøring vil det sannsynligvis ikke bli, ettersom vi da vil trenge flaggvakter etc. Treningen vil kun foregå i den aktuelle traséen. Vinterhjul er forsåvidt ok, men jeg vil anbefale litt harde gatehjul som tåler varmen og har litt grep. Blir det for glatt har man liten kontroll når det begynner å skli. I tillegg er det et godt tips med så stiv bil som mulig, samt mye camber og caster foran for de som har mulighet til å justere dette...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lese gjennom alt først*

 

Så det vil altså kun bli arrangert driftekvalifisering og driftekonkurranse på deler av banen + indre del av langsvingen (som vist skisse av tidligere)?

 

Ikke noe banekjøring med obligatorisk drifting, f.eks mellom driftkval. og driftkonk. og igjen etter driftkonken?

 

Er det mulig å fylle en hel dag med bare drifting på en liten del av baneområdet?

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

 

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ost

*lese gjennom alt først*

 

Så det vil altså kun bli arrangert driftekvalifisering og driftekonkurranse på deler av banen + indre del av langsvingen (som vist skisse av tidligere)?

 

Ikke noe banekjøring med obligatorisk drifting, f.eks mellom driftkval. og driftkonk. og igjen etter driftkonken?

 

Er det mulig å fylle en hel dag med bare drifting på en liten del av baneområdet?

 

Hvilken trasé vi vil bruke er ikke bestemt, men sannsynligvis vil vi prøve å kjøre drifting hele dagen. Rett å slett for å få erfaring med hvordan et slikt arrangement fungerer. Imidlertid kan det hende at vi åpner for at f.eks. treningen kan foregå på hele banen. Dette er ting vi ikke har avgjort enda. Vi skal ha noen møter nå i løpet av noen få dager hvor slike ting skal bestemmes :)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Typisk at jeg jobber den dagen.. får bare prøve å til så jeg jobber seint..

Skal ikke være noe problem å komme med asconan vel? Og vinterdekk er vel greit?

 

Jeg fikk en ide!

 

Siden du skal jobbe kan du jo ikke la sladdebilen din stående!!

 

Forslag: Jeg låner asconaen til du blir ferdig på jobb! ( Så kan du evt. lånne bilen min til/fra jobb da... )

Den går vi for tenker jeg! thumpsup tongue.gif

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

 

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FSR

 

Imidlertid kan det hende at vi åpner for at f.eks. treningen kan foregå på hele banen. Dette er ting vi ikke har avgjort enda. Vi skal ha noen møter nå i løpet av noen få dager hvor slike ting skal bestemmes :)

 

Akkurat det er jeg mest interessert i! Å trene på å kjøre publikumsvennlig, stille opp bilen osv. Jeg har ikke noe bil som egner seg til "parkeringsplass"-drifting (på sommerføre vel og merke), men kunne godt tenkt meg å prøve litt nye ting på banen :)

Flaggvakter burde det ikke være umulig å oppdriver for noen timer banekjøring...

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

 

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ost

 

Akkurat det er jeg mest interessert i! Å trene på å kjøre publikumsvennlig, stille opp bilen osv. Jeg har ikke noe bil som egner seg til "parkeringsplass"-drifting (på sommerføre vel og merke), men kunne godt tenkt meg å prøve litt nye ting på banen :)

Flaggvakter burde det ikke være umulig å oppdriver for noen timer banekjøring...

 

Vi får se hva det blir, men ettersom vi ønsker å gjøre dette etter malen fra Japan er det tvilsomt at vi kommer til å åpne hele banen. For å unngå farlige situasjoner vil vi heller ikke kjøre mer enn max. to biler av gangen og jeg tror det er best både for publikum og deltakere at det skjer på et begrenset område. Kommer tilbake med detaljer.

 

Imidlertid er det mulig at det kan bli ledige plasser for "spesielt inviterte" på fredagen. Denne dagen har vi leid banen for å trene med løpsbiler, men det kan hende at vi slipper til 4-5 gatebiler også. Vi kan ikke blande løpsbiler og gatebiler på banen, men ettersom vi neppe blir flere enn 10 stk. kan vi dele oss opp. Dette gjelder altså fredag 7. november fra kl. 09.00. Som sagt er det ikke mange plasser, men dersom de som ønsker det tar kontakt så kan vi se hva vi får til...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FSR

 

Imidlertid er det mulig at det kan bli ledige plasser for "spesielt inviterte" på fredagen. Denne dagen har vi leid banen for å trene med løpsbiler, men det kan hende at vi slipper til 4-5 gatebiler også. Vi kan ikke blande løpsbiler og gatebiler på banen, men ettersom vi neppe blir flere enn 10 stk. kan vi dele oss opp. Dette gjelder altså fredag 7. november fra kl. 09.00. Som sagt er det ikke mange plasser, men dersom de som ønsker det tar kontakt så kan vi se hva vi får til...

 

Ok! Det der interesserer da! Sett meg opp på lista for fredagen da!

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

 

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, her er dealen: Dersom oppmøtet på dette blir bra, og de som stiller opp er seriøse og har litt skikklige biler så er det ikke usannsynlig at vi kan få kjøre som gjesteklasse på NTCC løpene allerede til neste år. Dette forutsetter at vi blir et startfelt på minimum 8-10 biler som både ser ordentlige ut og som er villige og interesserte til å satse på sporten. Foreløpig vet jeg med sikkerhet at vi er 4-5 stykker, men jeg er ikke i tvil om at vi kan blir mange fler.

 

For de som er interesserte vil det bli arrangert treningssamlinger i løpet av vinteren, både på våt/tørr asfalt dersom det er mulig, samt på isbane. Bare forestill dere 10 gromme driftebiler etter hverandre gjennom langsvingen på rudskogen. I tillegg vil det forhåpentligvis arrangeres et uoffisielt mesterskap allerede neste år. Dersom vi i løpet av vinteren kan samarbeide med bilsportforbundet er det heller ikke utenkelig med en offisiel cup/mesterskap i 2005. Alt avhenger av antall deltakere...

 

Det vil ikke være noen teknisk reglent til å begynne med, men rwd er selvsagt obligatorisk. Det betyr ikke at man ikke kan komme med 4wd, men i utgangspunktet er det egne klasser for disse.

 

Fredrik

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår