Gå til innhold

Drift Day #1 - Rudskogen 08.11

Ranger emnet


Shakotan

Anbefalte innlegg

Originally posted by FSR

 

Jupp :)

 

Så de som er bra da er å senke bilen stive den opp.

Få tak i bra dekk på møka felger. og trime bilen litt. Da har du den beste drifte bilen....

 

Rett meg her hvis jeg har feil

-Mercedes 1977 280 w123(må få den eu ok, solgt)

-Volvo 1991 2.3I L 940Turbo (krasja, ble troffet i siden av en kingcab)

-Ford sierra 1986 2.0I L (sent på værksted gitt bort til far,Moton gikk til helvete, når råden komme ut av blokka)

-toyota corolla 1989 1.6L Xli (høggern ble ikke eu-godskjent)

-mazda 626 1985 2.0l LX( høggern en eller flere ventiller gikk i stykker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 190
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by SnoStorm

 

Så de som er bra da er å senke bilen stive den opp.

Få tak i bra dekk på møka felger. og trime bilen litt. Da har du den beste drifte bilen....

 

Rett meg her hvis jeg har feil

I "the drift" bible, sier han at til show og nybegynner drifting er det best med bare noe ræva dekk bak, sånn som du fiiner på huggern, men heller litt bedere forann..

 

Bra dekk trenger du når du begynner å bli god og skal begynne med "hig speed drift"

 

Mvh Letha

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle vrak hører ikke hjemme på et drifting arrangement. Cossier er selvsagt godkjent. Det samme er 240, escort, ascona etc.

 

Hva med et gammel vrak av en volvo 240?

 

Neida er vel ikke vrak, men trodde det du mente det sånn at detta bare var for folk med fancy japsebiler og tyskerstål...

 

 

edit:

Kan være flink til å ligge bredt selv om man bare har en sliten volvo.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoRaggar

edit:

Kan være flink til å ligge bredt selv om man bare har en sliten volvo.

 

kan man det så er det ganske lett å kaste ut rompa på en 240

-Mercedes 1977 280 w123(må få den eu ok, solgt)

-Volvo 1991 2.3I L 940Turbo (krasja, ble troffet i siden av en kingcab)

-Ford sierra 1986 2.0I L (sent på værksted gitt bort til far,Moton gikk til helvete, når råden komme ut av blokka)

-toyota corolla 1989 1.6L Xli (høggern ble ikke eu-godskjent)

-mazda 626 1985 2.0l LX( høggern en eller flere ventiller gikk i stykker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liten touch på bremsen først, bare for å få flytta vekta fram, så ræva blir lett, da kan du ligge så bredt at du veit det ikke.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoRaggar

liten touch på bremsen først, bare for å få flytta vekta fram, så ræva blir lett, da kan du ligge så bredt at du veit det ikke.

Kjøp "Drifte bibelen" der viser han alle sånne drifte teknikker :cool:

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, jeg skulle ønske jeg bodde i nærheten! Og at jeg hadde en bil med bakhjulstrekk. Det er bare SÅ vanskelig å legge 4WD-bilen min bredt før svingen, sånn som proffene gjør. snur jeg hjula i fartsretninga og gir på så retter bilen seg opp, eller så havner jeg helt innerst i svingen, og gir jeg for lite på stopper jeg, eller snurrer jeg :(

 

En treningssak, eller bytt til RWD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Ååå, jeg skulle ønske jeg bodde i nærheten! Og at jeg hadde en bil med bakhjulstrekk. Det er bare SÅ vanskelig å legge 4WD-bilen min bredt før svingen, sånn som proffene gjør. snur jeg hjula i fartsretninga og gir på så retter bilen seg opp, eller så havner jeg helt innerst i svingen, og gir jeg for lite på stopper jeg, eller snurrer jeg :(

 

En treningssak, eller bytt til RWD?

Er nok mest treningssak. Også avhenger det veldig av 4wd systemet. I utgangspunktet må du sette opp bilen slik at den begynner å rotere for så å kontrollere rotasjonen med gass/brems og ikke så my med rattet. Styrer du i mot drar den bare utover. Då må la den dra seg igjennom svingen med forhjulene noenlunde rett... (veldig grovt og egentlig ikke helt riktig forklart)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoRaggar

 

Hva med et gammel vrak av en volvo 240?

 

Neida er vel ikke vrak, men trodde det du mente det sånn at detta bare var for folk med fancy japsebiler og tyskerstål...

 

 

edit:

Kan være flink til å ligge bredt selv om man bare har en sliten volvo.

 

Så lenge bilen henger sammen, ikke lekker olje eller annen skit, samt er noe som helst i nærheten av egnet, så er du hjertlig velkommen. Det vi ikke vil ha er "jordebiler" med prøveskilter e.l. Dette er et forsøk på å dra i gang drifting som en seriøs motorsportsgren, og vi ønsker ikke at det skal sammenlignes med bilcross. Drifting har potensiale til å bli en kultgreie og få litt status, og da er det dumt å ødelegge det med gi sporten harrystatus de-luxe allerede første gangen. Så hvis volvoen din er i god stand og fin å sladde med så er det altså ikke noe problem :)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

I "the drift" bible, sier han at til show og nybegynner drifting er det best med bare noe ræva dekk bak, sånn som du fiiner på huggern, men heller litt bedere forann..

 

Bra dekk trenger du når du begynner å bli god og skal begynne med "hig speed drift"

 

Mvh Letha

 

Funker greit dersom du er helt nybegynner og aldri har sladdet før. Vi håper imidlertid å unngå for mange av disse på Rudskogen, og oppfordrer de som er helt ferske til å trene på et jorde/parkeringsplass/isbane etc. først. Litt kjedelig om det tar 10 min. mellom hver bil fordi alle snurrer før de kommer til svingen liksom ;)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SnoStorm

 

Så de som er bra da er å senke bilen stive den opp.

Få tak i bra dekk på møka felger. og trime bilen litt. Da har du den beste drifte bilen....

 

Rett meg her hvis jeg har feil

 

Ganske korrekt :D

 

Et annet tips er å legge på dekk som er litt smale i forhold til felgen. Da blir dekket litt "strekt" og dekksidene blir stivere. Dette gjør bilen mer presis og mindre "deigete".

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2002ti

kall meg dum, men er det noen som har noen e-mail eller web-side jeg kan bestille filmen?

 

Vurderer å bygge bil, men hvor bør jeg sette pengene? understell? motor?

Holder det med ca. 200 hk når man ikke har drevet med dette noe serlig, eller er det turbo som gjelder?

 

Jeg har 185 i Corollaen...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg en ekspert i drifting, men jeg vet såpass at det er vanskeligere å drifte med 150hk, enn med 300hk.. Skal en drifte med 150-200hk, så er det nok fart som gjelder.. Å da kreves det sin mann bak rattet :) Men det går, bare se på FSR ;) (dog ikke alle er overmennesker :D )

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt igjen med inntrykket etter siste Gatebil at sugemotor, så sant den er sterk nok, egner seg bedre enn turbomotor pga bredere og jevnere effektkurve.

 

Stemmer dette?

 

De som drifta mest og best, hele helga sett under ett, var etter mitt syn Vidar Jødahl i lett trimma E30 M3, den røde gamle RX7'n fra Kongsberg (to-rotor sugemotor på rundt 200 hk) - og FSR såklart.

Men disse er uten tvil åsså dyktige førere som tør å satse;)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår