Gå til innhold

Hvordan få av dørtrekk på astra g stv.

Ranger emnet


johnto

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har løsna alle skruvene og vil tro at dekselet sitter igjen i bare klips, men hvordan få løsnet det uten å skade det? For det er da bare 2 skruver i bunnen på trekket og 4 innenfor rammen som sitter rundt åpneren og bryterene til el.rutene?

97. BMW 520iA.

86. Ford Sierra 2.0 ombyggd til IS med 2.9i motor - OMP, Grayston.

92. VW Golf 2 1.6 TDSI.

78. Mitsubishi Galant Colt Sigma 1600.

80. Range Rover Classic 3.5 V8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt spørsmål. Har du sideairbag? I tilfelle, har du koblet av batteriet før du begynte på jobben? Tar du av dørtrekket mens batteriet er tilkoblet, vil du mest sannsynlig utløse en feilmelding i airbag-systemet på bilen. Og da må du inn på verksted å få resatt systemet hvis du ikke har utstyr selv da. Man lærer noe hver dag.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man forsiktig så går det sikkert bra. I følge Astra-bibelen (Haynes-boka), så vil/kan det oppstå feil med airbag-systemet, og du bør koble fra batteriet for sikkerhets skyld. Det koster jo ca 250-300,- å få resatt systemet, så de 30 sekundene det tar å koble fra batteriet, kan være smart å bruke.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og få fjernet den manuelle sveiven dar du noe bak den og bare vipper den av. Står hvertfall at man skal gjøre det slik viss man har sveiv forann, noe jeg ikke har så har ikke prøvd.

 

Bare å røske ut.Ta tak nede og rykk det ut.

 

Jeg driver å prøver å fjerne dørtrekket bak,og der sliter jeg litt.Har fått løsnet alt unntatt den manuelle vindus-sveiven.

 

Hvordan får jeg fjernet denne?

97. BMW 520iA.

86. Ford Sierra 2.0 ombyggd til IS med 2.9i motor - OMP, Grayston.

92. VW Golf 2 1.6 TDSI.

78. Mitsubishi Galant Colt Sigma 1600.

80. Range Rover Classic 3.5 V8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår