Gå til innhold

hrex83

Bruker
  • Innholdsteller

    47
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Bosted
    sarpsborg

hrex83's Achievements

  1. Noen som vet? Finner ingen bilopphuggere som har.
  2. hrex83

    ang astra g stv

    Ang eksos så kan du jo fint kjøpe til en annen bilmodell og så be svendsen eksos f.eks sveise på opphenga riktig osv. Jeg gav 400,- for å tilpasse en enkel potte med dobbelt utløp + justere opphenget på "racetuben" fra Remus.
  3. Nå snakker jeg om biler som er trimmet til f.eks 1000hk+++ Dem kjønner ikke med sugerør til eksos og originale luftfiltere. Om du ser på f.eks Veyron så har den jo et originalt Veyron filter,men dette er ikke et likt filter som std biler. Den har et syntetisk filter og ikke ett papirfilter.Filteret filtrerer bedre og har bedre luftgjennomstrømning enn vanlige papp-filtere. Den har også grei dim på eksosrørene. Egentlig litt rart at den ikke kjører med 1" eksos,siden det er mer enn bra nok iflg flere her. :rolleyes:
  4. http://www.automotor.no/2004/12/23/Trimmeguide-del-3-Mer-luft/
  5. Ligger jo bl.a. noen tester av div 200sx`r på 200sx-ogn.org der de har målt bilen på rulle før eksos og filter bytte,og etter bytte. Turbotrykket øker automatisk noe som tilsier at den lettere får inn luft enn før,og lettere blir kvitt eksosen enn før. Egentlig litt merkelig at 1000hk biler ikke kjører med originalfilter,med f.eks et flexirør fra fronten og til luftfilteret + std eksos når dette ikke hjelper.
  6. Seff merker man forskjell med et åpent filter kontra ett originalfilter med boks. Har du noengang sjekket med f.eks en støvsuger hvor mye den sliter med å trekke luft gjennom et std filter? Et konfilter fra f.eks Apex eller Green er nok ikke like bra på filtrering men motoren puster lettere,ergo mer effekt. Er nok ikke mange hk,men det funker. Blir som en mini-mini-mini versjon av hvordan NO2 funker. Motoren får mer oksygen,(klarer å suge inn mer av luft). Ligger jo bl.a. noen tester av div 200sx`r på 200sx-ogn.org der de har målt bilen på rulle før eksos og filter bytte,og etter bytte. Turbotrykket øker automatisk noe som tilsier at den lettere får inn luft enn før,og lettere blir kvitt eksosen enn før.
  7. Noen som vet? Etter alt jeg kan forstå så trengs det en spes type gearkule,siden ryggesperren på en måte forsvinner inn i gearkula.
  8. hrex83

    Dørtrekk

    Du må løsne den gummi/plastlista som sitter oppe på toppen inn mot ruta. Bend den forsiktig opp med en flat-trekker.
  9. Takker. Spiller ingen rolle om den ikke er CE-godkjent. Jeg har den originale i tilfelle.
  10. Har prøvd ebay,men ingen av engelskmennene vil sende til Norge. Noen som vet?
  11. Jeg kjøpte et kit med dempere og fjører som senker 40mm rundt hele,men angrer nå litt for at jeg ikke valgte 60mm forran. Noen som vet hvor dem evt selger kun 2 stk fjører?
  12. Ok,men sånn i snitt,varer den til hele bilen,flere biler,kun halve bilen??
  13. Hvor mye kan man claye med en leirklump da? Regner med at det fester seg rimelig mye asfaltrester og dritt i den etterhvert.Vil ikke det ripe opp bilen når det blir mye etterhvert?
  14. hrex83

    godkjenning

    Ta kontakt med Geir Sketteberg i Nissan Norge. Han har lagd ett par skriv der de ikke har noe imot at det monteres sr20 i disse,pga at de ble levert med det andre steder i verden.
  15. hrex83

    godkjenning

    180sx var det vel,kom jo med sr20 fra fabrikk. Vet om ett par i Norge som har fått godkjent ombygging også.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår