Jump to content
Bilforumet.no
Quattro73

GUIDE: Feilkodeavlesing uten VAG-COM

Rate this topic

Recommended Posts

Output Test på KE3-Jet.

Man kan aktivere "output test" på KE3-Jet ved å laske sammen diagnoseuttak / sette sikring i bensinpumpereléet før tenning slås på. Man kan da f.eks. teste differensiatrykkregulatoren, tomgangsregulatoren, kaldstartsdysen mm.

Bryteren for gasspjeld lukket og gasspjeld åpent må fungere. Lask sammen / sett i sikring i diagnoseuttak og slå på tenningen. Etter 4 sekunder fjernes lasken / sikringen og lyspæren / dioden blinker ut kode 4341.

 

4341: Du kjører da 10 mA til differensialtrykkregulatoren når gasspjeldet er fullt åpent, og 100 mA til regualtoren når gasspjeldet er lukket. Sett inn lasken / sikringen i 4 sekunder for å gå til neste utgangstest.

 

4343: Når bryter for 'gasspjeld fullt åpent' er betjent så vil ventilen for kullfilteret slå seg av og på. Sett inn lasken / sikringen i 4 sekunder for å gå til neste utgangstest.

 

4431: Når bryter for 'gasspjeld fullt åpent' er betjent så vil tomgangsregualtoren sykles, altså åpne og lukke lineært. Sett inn lasken / sikringen i 4 sekunder for å gå til neste utgangstest.

 

4443: Når bryter for 'gasspjeld fullt åpent' er betjent så vil kaldstartsventilen gå på og av i 10 sekunder. Sett inn lasken / sikringen i 4 sekunder og du får opp kode 0000 og tenning slås av for å gå ut av 'output test mode'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok..

 

Nå begynner jeg og bli litt lei feilsøking hehe.

 

Funka med kabelsko på bensinmengde fordeleren. Skal ta av tomgangsregulatoren og prøve og vaske den med med ett eller annet, er denne fjærbelastet? om den sitter fast?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da går ting min vei ja.

 

Renset alt som har med vakuum og gjøre alle slanger. Så la jeg merke til at Tomgangsregulatoren ga fra seg et lite klikk. Tenkte ikke noe mer over det og monterte sammen jaggu startet den ikke normalt. Så nå er det i orden.

 

Det jeg la merke til når den går nå er at den ryker litt, det gjorde den ikke når den fusket? Hvorfor aner jeg ikke.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Om noen vurderer å handle seg en håndholdt diagnosescanner så kan jeg anbefale Autel sin VAG 405. Den fungerer alltid :)

Får opp feilkoder i klartekst, ikke kryptiske tallkoder som på¨de billigere modellene. Fungerer på flere bilmerker, men har spesialfunksjoner for VAG.

 

HeadUnit.jpg

 

 

 

Selges bl.a. HER. og HER.

 

 

Nokon som veit om den klare å låse opp dieselvarmer som har låst seg?? (Webasto) Dette gjelder en Caddy men regne med det er likt på flere....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har hatt service på min 100 Turbo Quattro nå; overhala bremsesystemet, byttet clutch master- og slavesylinder samt tømt bilen totalt for bremsevæske, for så å fylle på nytt og lufte.

Og når jeg da startet bilen, så lyser tegnet for slitt bremsekloss, i AutoCheck-systemet.. Se vedlegg 1. Greia er at dette er ikke koblet på, den er loop'et ved bremserøret (vedlegg 2).

 

Kan det ha slått ut som feilkode? (Som bare er å slette..)

 

Jeg må informere om at jeg skrudde av jordingsledningen fra karosseri til motoren for å rengjøre den, og på den satt det mange flere mindre jordingskoblinger. Kan det være dårlig kontakt på noen av dem, kanskje?

 

 

Håper på litt hjelp.

post-122067-0-36274200-1403791383.jpg

post-122067-0-25265500-1403791438_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.