Gå til innhold

Maks 200.000km - Hvorfor denne "magiske" grensen?

Ranger emnet


Bjørn08

Anbefalte innlegg

En bruktbil er jo en bruktbil. Det som har mest å si er tiligere eiere å hva disse har gjort eller latt være å gjøre.

 

En bil som blir tatt godt vare med 300.000km på kan være i mye bedre stand enn en bil som har gått 150.000.

Mange som ikke har så mye greie på biler har lett for å hoppe over eller utsette service når bilene begynner å bli litt eldre.

 

Så er det jo det om du kan stole på kmstanden som er oppgitt??? Det tar jo bare noen min å stille tilbake km på mye av bilene nå til dags...

 

Har en kompis som har en a4 1,9tdi som han kjøpte som skade å rettet opp. bilen hadde ca gått 600.000 når han kjøpte den for litt over vrak pant. Han satt inn ny motor,girkasse, byttet alt av deler i understell og noe av innredningen. Så satte han på rs4 styling og hel lakerte bilen. Etter dette har bilen gått litt over 100.000 og det som har vært av kostnadder på disse km er 1 drivnute,regreim.

 

En annen kompis har en passelat 1,9tdi som har gått ca 190.000 å han har hatt mye problemer, turbo havari,byttet alt i forstilling,byttet bremser,hjullager + en del til. alt dette er byttet på di siste 40.000 km.

 

Så er ikke km som bestemmer om du får mye kostnadder bestandig men hva som er gjort med bilen før du kjøper den..

 

Min bil hadde gått 290.000 når jeg kjøpte den trudde jeg men har i ettertid funnet ut at den har vært stilt tilbake 50.000 for 5 år siden. Men har kjørt 25.000km med den nå uten noe feil fram til sist lørdag da røyk gasswieren. Håper bare på at man ikke får noen flere problemer på en stund..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nyere sikter jeg til perioden da Audi sine modeller var godt inni A-navnene og utover.

 

Syns mange av bilene begynner å føles slitne, og motorer som rakler og tikker, bruker olje og får en gammel OHC Ford motor med samme kmstand til å virke bra :-)

 

Prøver å gi intrykk av at det er mine personlige meninger, ikke nødvendigvis sannheten.

 

VAG fra tidlig 90-tall og bakover er noe annet i mitt hode.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye enig med det Einar, men er stort sett gjengangere og skiller seg ut de motorene som drikker olje osv, mens andre er faktisk bra :)

 

Dekra sitt testresultat etter 15 millioner tester ila. 2 år;

Bilarna som klarat besiktningen bäst | Motor | Bilar Biltester Byta bil Köpa ny Sälja | Expressen

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som er helt opphengt i det med km standen på bilene. han ville heller gått for en bil som var 4år eldre vis den hadde gått en del mindre. han sa at han aldri ville kjøpt en bil som hadde gått over 150k.

Så sa til han at neste gang han skulle kjøpe bil kunne han kjøpe min han må bare si kor langt han ville at den skulle ha gått så setter æ spidoe til det.

 

Han kjøpt en golf gti som hadde gått litt over 90k men han har nu hatt mere problemer med den enn folk flest har hatt med bilene sine. 12 år gammel importert bil som bare har gått 90 høres lisom ikke helt bra ut i mine ører.

Men han var fornøyd med det og var jo service hefte som var fylt ut.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel sluttet å se på km telleren... Se på tilstand av bil, hvor ofte den har byttet eiere, Hvordan forrige eier har behandlet bilen, hvordan slitasje på interiør ser ut osv. Hvis en bil som er gått 100 000 - 150 000km å rattet er slitt, bremsepedal å clutch pedal har delvis/ eller mistet helt gummi. Slitasje på sete osv.. Så begynner du å tvile litt på km stand eller så vet du at forrige eier ikke har vært så forsiktig med bilen..

 

Så km standen er vel det siste jeg ser på... Men underbevisst så tror jeg hvis valget sto mellom 2 like biler til samme pris og noen lunde samme utstyr, at jeg hadde valgt den som har gått minst.

 

Måtte vært herlig å valgt bil på samme måte som kona gjør :P Hu ser på fargen på bilen og kanskje sjekker skiltnr, så kjøper hu den xD hehehe

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår