Gå til innhold

LS1 prøvemontert i bilen

Ranger emnet


Era

Anbefalte innlegg

Originally posted by Era

 

Hey flere med gomotor jo coolt.

Den T56 som henger på LS1 passer ikke rett på LT1 da trenger du clutch huset mm fra en LT1 å finne slike smådeler er mye arbeid.

 

Tror ikke det er ille pris ser de annonserer de fra $2500 til $5500 kommer an på årsmodell og km stand samt åssen bil det kommer fra.

Pass på og få de til og skrive en MYE lavere verdi på det før de sender det til Norge så sparer du masse i mva.

 

Kan du så få tak i 2001 eller nyere de har bedre innsug (Z06) og litt småplukk ikke no forskjell i hk/nm da de gikk ned på slappere kam.

 

LT1 og 6trinns ZF burde være meget lettsolgt her de er ikke lette og få tak i.

 

Klart det bare og spørre det.

Pass på at du får med ALT av smådeler etc jeg gjorde den digere feil og kjøpe rein motor siden alt måtte bygges til min bil da ingen ting passer rett i det lille motor romet men neste gang kjøper jeg full pull out med ALT.

Det er så utrolig mange sådeler man ikke tenker på før man står der.

Godt og ha kompiss i USA som kan bringe alle smådelene hit. :D

 

Har ikke kommet så langt da nesten alt må lages spesielt til min bil da den er liten og trang og det er mye detaljer som skal lages.

Putte denna motoren i en camaro hvis du har alt er skikkelig enkelt da den passer rett inn i forhold til min bil.

 

Min blir også orginal i første utgave dvs jeg har kjøpt nytt dobbert registerkjede, ARP bolter, heftige pluggledninger, NGK Irridium plugger mm så litt blir det men vi får se.

 

Leker litt med tanken på og selge den motoren jeg har og kjøpe Z06 isteden for og bygge det av den jeg har...

 

Mellomaksel skal lages den blir under 1meter hehe han Euro-1 anbefalte og lage delt mellomaksel på T56 ellers fikk man ubalanse i akselen på 5 og 6 gir han hadde store problemer med det i sin volvo som han satte T56 i.

 

Det blei mye info rmen spør du så skal jeg svare så godt jeg kan.

Kan sikkert komme ut og hjelpe til litt på kveldene også hvis det er no du lurer på.

 

Erik A

 

Har bestemt meg for å dra bort til LA sammen med Tom for å se på motoren, 12 des drar jeg, lurte på om jeg skulle stikke innom summitracing og skaffe noen deler, dobbel reg reim og arp bolter hørtes lurt ut (arp boltene er vel de som bolter toppen til blokka ikke sant? motoren skulle være 2000 tror jeg, har gått 18k miles. Høres jo veldig lite ut.

 

Delt mellomaksel blir jo litt mere jobb? du må jo lagre den opp på midten? det er den på 190n min.. kan jeg bruke den gamle radiatoren? evt montere eksp tank? Funker servopumpa på LS1 på styresnekka mi? får evt få laga en brakett så man kan bruke en gammel pumpe, har lyst til å skaffe en litt bedre styresnekke (med færre runder så det kan "driftes" litt) skal se om de har det på summit. Siden jeg skal ta turen tenkte jeg at jeg må prøve å komme på noen deler som trengs, noen tips?

 

Lagde du motorfester selv? vet du om de kan kjøpes til å feste LS1 i bilen min? girkasse feste skal vel gå ann å sveise sammen med noe rør og bruke gummi fra en annen bil.

 

ang. delt mellomaksel, forskjellen på bilen min, og sikkert din Era er vel at diff klokka går opp og ned i dumpene, på nyere Camaro og Corvette står jo diffen stille montert fast i bilen med uavhengig bakstilling. bevegelsen på diffen blir sikker litt stor belastning på kassa hvis den ikke er delt? bare en teori.

 

Hvilke headers skal du bruke?? leste dette på http://www.LS1.com

 

"FLPs are the generally considered to be one of the best Longtube-style headers for performance, while MAC mid-lengths are the best bang for the buck."

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Satt å leste litt teknisk om LS1, insuget er kompositt/plastikk. Hjelp!!, det står at det er flotte greier på noe internett sider, får stole på det.

 

Bra med tanke på vekt, og at innsuget holder seg kaldt med tanke på at plast leder varme veldig dårlig, plastblandingen er nylon og glassfiber. Høres egentlig veldig bra ut.

 

plastikk er også lett å lage kompliserte støpinger i

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppers å se at det er noen LS1 på gang i landet! Kanskje jeg får hive meg på bølgen å pensjonere 305TPI'en i IROC'en...:D

Får bli etterhvert det tenker jeg!

 

Reiser forresten også til USA 12. desember, men det blir nok bare deler til Tahoe'n i kofferten denne gangen!

 

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era: Må man så må man,det er vel ikke noe å gjøre med det tror jeg.

Men for å ta ett eksempel,han med den grønne volvon kjører med en originalaksel som er delt som er 2 1/2" og han har nesten 700 nm i motoren.

Så jeg tror nok at det skal holde....

Det er jo egentlig bare å prøve,og hvis det rister så vet du grunnen.

 

Hilsen Henning.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

 

Har bestemt meg for å dra bort til LA sammen med Tom for å se på motoren, 12 des drar jeg, lurte på om jeg skulle stikke innom summitracing og skaffe noen deler, dobbel reg reim og arp bolter hørtes lurt ut (arp boltene er vel de som bolter toppen til blokka ikke sant? motoren skulle være 2000 tror jeg, har gått 18k miles. Høres jo veldig lite ut.

 

Delt mellomaksel blir jo litt mere jobb? du må jo lagre den opp på midten? det er den på 190n min.. kan jeg bruke den gamle radiatoren? evt montere eksp tank? Funker servopumpa på LS1 på styresnekka mi? får evt få laga en brakett så man kan bruke en gammel pumpe, har lyst til å skaffe en litt bedre styresnekke (med færre runder så det kan "driftes" litt) skal se om de har det på summit. Siden jeg skal ta turen tenkte jeg at jeg må prøve å komme på noen deler som trengs, noen tips?

 

Lagde du motorfester selv? vet du om de kan kjøpes til å feste LS1 i bilen min? girkasse feste skal vel gå ann å sveise sammen med noe rør og bruke gummi fra en annen bil.

 

ang. delt mellomaksel, forskjellen på bilen min, og sikkert din Era er vel at diff klokka går opp og ned i dumpene, på nyere Camaro og Corvette står jo diffen stille montert fast i bilen med uavhengig bakstilling. bevegelsen på diffen blir sikker litt stor belastning på kassa hvis den ikke er delt? bare en teori.

 

Hvilke headers skal du bruke?? leste dette på http://www.LS1.com

 

"FLPs are the generally considered to be one of the best Longtube-style headers for performance, while MAC mid-lengths are the best bang for the buck."

 

Hey USA tur coolt.

 

Pass på og få en såkaldt full pullout mao ALLE deler som hører til.

Fylle kofforten med racing deler er vel en selvfølge.

Det var lav km stand.

 

Ja hørte med en kompiss han sa prøv først en billet laga jok(delen som går inn i kassa) de har mye bedre tolleranser en std.

 

 

Tror LS1 servo pumpa har høyere trykk men kjøper du ny AGR servo snekke til Camaro med kort utveksling som jeg tror Summit har kan du bruke LS1 pumpa.

Hvis det er 2000 motor så gir et 2001 innsug (samme som Z06) 5rwhd.

Skaff deg omporgramert orginal ECU den må gjøres noe med hvis du skal bruke std sprut eller kjøp Accel Gen7 DFI for LS1 dyrere med mere muligheter.

 

 

Motorfestene laga jeg selv men ja det finnes plater for og bruke gammel typen motorefester og kjøpe.

De i bilen må du lage selv til Camaro men det er enkelt.

 

 

Nope jeg har delt Jaguar aksel så klumpen står stille.

 

Både nye og gammle Camaro beveger seg da de har stive aksler.

 

 

Jeg bruker første gen C5 stål eksos manifolder løager headers senere.

 

Se PM så prates vi om detaljer.

 

Erik A

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Euro-1

Era: Må man så må man,det er vel ikke noe å gjøre med det tror jeg.

Men for å ta ett eksempel,han med den grønne volvon kjører med en originalaksel som er delt som er 2 1/2" og han har nesten 700 nm i motoren.

Så jeg tror nok at det skal holde....

Det er jo egentlig bare å prøve,og hvis det rister så vet du grunnen.

 

Hilsen Henning.

 

Fikk tips av en kompiss og prøve billet joke først da de har bedre tolleranser.

 

Vibrasjon er vist et problem på nyere camaro i Tyskland også.

 

Men ja det er jo bare å prøve vibrerer det så vet jeg hva det er.

 

Takk for gode tips og råd.

 

Erik A

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye tøffe bilder på siden din, morsomt å se hvordan bilen har vært. Visste ikke at du hadde bremseskivene inne ved klokka,

husker du sa du had jag bakaksel, var ikke klar over at skivene var der.

 

og supertrap eksos, supertrap er tøft, er det noe å anbefale?

 

Bra dekkdimensjoner der ser det ut som. 265 bak og 235 forann ca?? Har litt lyst på et "plastikk" cowl induction panser til bilen min og.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk for hyggelige ord det trengs når man står på som verst.

 

Match vekta er det nesten morro og tenke på etter beregninger ca 1250kg og med rimelig bra vektfordeling blir det bra tror jeg Hehe.

 

Ja den var rimelig dårlig stand når jeg kjøpte den krasja og bulka i fronten.

Det er først når man ser bildene fra hvordan den var når jeg kjøpte den man ser alt arbe som er lagt ned i den.

 

Joda Jag akselen har skiver inne ved diffen men det er litt plundrete de går veldig varme.

Nå skal det på plass C5 bremser forrand og det vil hjelpe da vil de ta av litt av påkjenninga bak.

 

Super trapp pottene er bytta up med Apple Racing potter da Super trapp dempa veldig lite og lagde høyfrekvent slitsom lyd i forhold til Apple Racing.

Så nei de er ikke verdt penga sine kjøpe Apple Racing lager finere lyd og du får to potter for prisen av en Super trapp.

 

Det er faktisk bare 245/45-16" bak og 205/50-16" forrand :D

men siden biløen er liten ser de digere ut hehe.

 

Ja de veier nesten inge ting de glassfiber pansera hvis du kjøper et som er laga for og bolte på de orginale hengslene synes det ikke at du har glassfiber heller.

 

Du kan jo slenge det på LS1 lasset det veier ikke stort men tar litt plass.

 

Vi snakkas.

Erik A

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

Takk takk for hyggelige ord det trengs når man står på som verst.

 

Match vekta er det nesten morro og tenke på etter beregninger ca 1250kg og med rimelig bra vektfordeling blir det bra tror jeg Hehe.

 

Ja den var rimelig dårlig stand når jeg kjøpte den krasja og bulka i fronten.

Det er først når man ser bildene fra hvordan den var når jeg kjøpte den man ser alt arbe som er lagt ned i den.

 

Joda Jag akselen har skiver inne ved diffen men det er litt plundrete de går veldig varme.

Nå skal det på plass C5 bremser forrand og det vil hjelpe da vil de ta av litt av påkjenninga bak.

 

Super trapp pottene er bytta up med Apple Racing potter da Super trapp dempa veldig lite og lagde høyfrekvent slitsom lyd i forhold til Apple Racing.

Så nei de er ikke verdt penga sine kjøpe Apple Racing lager finere lyd og du får to potter for prisen av en Super trapp.

 

Det er faktisk bare 245/45-16" bak og 205/50-16" forrand :D

men siden biløen er liten ser de digere ut hehe.

 

Ja de veier nesten inge ting de glassfiber pansera hvis du kjøper et som er laga for og bolte på de orginale hengslene synes det ikke at du har glassfiber heller.

 

Du kan jo slenge det på LS1 lasset det veier ikke stort men tar litt plass.

 

Vi snakkas.

Erik A

 

Ser bra ut Era

 

Bare en ting...ved kjøp av glassfiber panser (eks: Harwood) husk å kjøpe andre fjører til hengslene :) Hvis ikke får du slite litt :rolleyes: Litt offtopic.-..sorry..-

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår